Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 B5, med gåen pære på under 4 uker?!


Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 B5 98 modell.

 

Sist så hadde ledningene smeltet ved "pæreholderen" eller der kontakten settes inn i pæren, så de ble byttet ut med nye ledninger og pærer.

 

Men nå har det ikke gått 4 uker en gang, og pæren er gåen igjen, har sett på ledningene, men lukter bare brent kanskje det er fra forrige gang de smeltet. De er hele og pene nå ihvertfall.

 

Hva er det som skjer? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Osram Silverstar pærer, og jeg skiftet dem ikke selv engang, de ble skiftet på verkstedet samtidig som ledningene ble skiftet ut.

 

Men tror ikke pærene varer 2 uker fordi om man har klart å ta på pærene med henda uten hanske/klut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tidligere har jeg hatt mange biler med H4, og aldri brukt pærer på mer enn de lovlige 55/60W. Har aldri hatt problemer. De siste årene har jeg bil som bruker H7-pærer på nærlysene, og disse går svært ofte. Den dagen jeg fikk bilen som ny var begge nærlyspærene defekte. Jeg har prøvd mange merker og typer, de eneste som utmerker seg med å være betydelig dårligere enn snittet er Biltema (de med "blått" lys). Andre pærer går normalt ofte (dvs sjelden), bytter kanskje en pære i året tilsammen på park/bak/blink/brems. Fjernlyspærene (H1) har jeg aldri byttet. Jeg oppfatter dette som at bilen lader som den skal, men at H7 har noe ved seg som gjør at de ryker ofte. Andre med samme erfaring?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...