Gå til innhold

HP dv6000 byttet hk noe rart me skjermen-fikset


Anbefalte innlegg

God dag.

 

Fikk igjen min HP Pavilion Dv 6000 Torsdag (etter 1 måned på serivce hos elkjip hvor de fant ut at hovedkortet skulle byttes)

 

Når jeg fikk igjen maskinen å starter står det sånn NVIDIA boot error, cabel not connected etter oppstart..

 

Når jeg kjem inn i windows funker alt helt fint hvis strømmen er tilkoblet , tar jeg ut strømmen så kommer det grønne streker over skjermen og der jeg fører musa.

 

Inne på skjermer på enhetsbehnalding står det 4 skjermer, 3 standard skjermer 1 plug and play skjerm..

 

Når jeg byttet hovedkort(helt likt) på den stasjonære pc'n en gang ble det tull etter på fordi windows ikke skjønte at hardwaren tilkoblet det gamle hovedkortet var byttet, kan dette ha skjedd her?

 

jeg skjønner ikke hvorfor det funker fint me strøm på men ikke når e kobler den av.

 

Noen som har noen gode tips og råd?

Redd for å rote det til for fært også, ikke så gira på å formatere maskian allerede osv..

Endret av bobhundv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i kveld tatt ne både ny driver til grafikkkort og chipset fra sia til hp men ingen forbedring.

 

meldinga som står i oppstarten er følgende :

media test failure

check cabel

 

prøvde å fjerne de 4 skjermene som stod på skjermer i enhets behandling men etter en restart sto alle der igjen så ja..

Lenke til kommentar
Første bud etter bytte av hovedkort er å ta en full formatering og re-installasjon dersom noe ikke fungerer skikkelig.

8180128[/snapback]

jau burde vel det, men nå funker faktisk maskina helt fint :D

 

det me oppstarten var faktisk bare at den prøvde å boote fra nettverket, jeg ble litt blende av av at det stod nvidia og tenkte me en gang at det var en sammenheng mellom det å strekene på skjermen.

 

det me skjermen var bare at det sto no sånn strømsparings styr på under instillinger.

Lenke til kommentar
Første bud etter bytte av hovedkort er å ta en full formatering og re-installasjon dersom noe ikke fungerer skikkelig.

8180128[/snapback]

jau burde vel det, men nå funker faktisk maskina helt fint :D

 

det me oppstarten var faktisk bare at den prøvde å boote fra nettverket, jeg ble litt blende av av at det stod nvidia og tenkte me en gang at det var en sammenheng mellom det å strekene på skjermen.

 

det me skjermen var bare at det sto no sånn strømsparings styr på under instillinger.

8180299[/snapback]

 

 

om man erstatter et hovedkort med et som er maken så skal man ikke trenge å formatere maskinen..... det er jo tross alt samme innmat på kortene.

 

 

Gega

Lenke til kommentar
om man erstatter et hovedkort med et som er maken så skal man ikke trenge å formatere maskinen..... det er jo tross alt samme innmat på kortene.

8180669[/snapback]

Som regel er det ikke noe problem, men dersom man opplever merkelig oppførsel, er det alltid første skritt i feilsøking ;)

Lenke til kommentar
om man erstatter et hovedkort med et som er maken så skal man ikke trenge å formatere maskinen..... det er jo tross alt samme innmat på kortene.

8180669[/snapback]

Som regel er det ikke noe problem, men dersom man opplever merkelig oppførsel, er det alltid første skritt i feilsøking ;)

8182347[/snapback]

har hatt lignende problem før på den stasjonære da byttet jeg til et helt identisk hovedkort, problemet var at windows fortsatt trodde maskinevare som satt på hovedkorte var der altså den trodde den hadde 2 nettverks kort feks..

 

for jeg hadde angitt ip selv å da ble den plutselig okkupert så stod det bare nettverkskort #2 i enhetsbehandling..

 

men problemet løst karer å herlig var det slapp e å sende den tilbake til treige elkjøp jævlene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...