Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2KJ som privatist - lese meg til forsøkene?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta 2KJ som privatist denne våren - og i den forbindelse må jeg ifølge brevet fra skolen levere en liste over elevforsøk. Problemet er at jeg ikke har noen undervisning i faget, bare leser meg til alt, og jeg lurer derfor på om jeg kommer til å slite med elevforsøk på eksamen. Det eneste jeg kan gjøre, er å lese om forsøkene i kjemiboka mi. Og samtidig er det sikkert noen som husker hvor mange elevforsøk man må beherske til eksamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ta 2KJ som privatist denne våren - og i den forbindelse må jeg ifølge brevet fra skolen levere en liste over elevforsøk. Problemet er at jeg ikke har noen undervisning i faget, bare leser meg til alt, og jeg lurer derfor på om jeg kommer til å slite med elevforsøk på eksamen. Det eneste jeg kan gjøre, er å lese om forsøkene i kjemiboka mi. Og samtidig er det sikkert noen som husker hvor mange elevforsøk man må beherske til eksamen?

8170992[/snapback]

 

Dette er riktignok et sammendrag i 3KJ, men verdt å bla gjennom.

 

http://www.daria.no/skole/?tekst=5518

 

Jeg skal prøve (senere) å finne noen relevante linker mhp på kjemi lab'er.

Lenke til kommentar
Smeboe; Er du flink i realfag generelt? 2 og 3KJ er rimelig tunge fag spesielt hvis du skal lese hjemme.

8172651[/snapback]

Har ikke dårligere enn 6 i noen realfag, og teorien regner jeg med at jeg klarer. Men det er dette med forsøkene jeg er i tvil om, har ikke hatt andre forsøk i kjemi enn de få vi hadde i naturfag for mange herrens år siden.

 

Ellers, takk for de linkene jeg har fått her, kommer nok godt med frem mot eksamen i starten av mai.

Lenke til kommentar

Kan først si at kjemi generelt er det letteste faget av matte, fysikk og kjemi som er de fagene jeg har, og har du en sekser i de andre burde det ikke være noe problem. Les i lærerplanen og legg opp etter det. molregning er det absolutt viktigste.

Forsøkene i 2KJ er heller ikke noe stort problem, stort sett lette ting. Viktigste er kanskje at du pugger navn på alt utstyr, og vet hvordan ting skal settes opp. For du får sannsynligvis ikke beskjed om å gjennomføre et helt forsøk, men å "klargjøre" for et, og forklare teorien bak det som skjer. Så tipset er å studere litt reaksjonslikningen osv i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...