Gå til innhold

ferdig script for beryl install?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sitter nå med Ubuntu 6.10, og klarer ikke installere beryl.

Forrige gang jeg installerte det, (måtte reinstallere ubuntu pga grafisk feil) så googlet jeg et ferdig script for beryl installasjonen, enkelt og greit. Men nå finner jeg IKKE tilbake til det scriptet. Noen som vet hvor jeg kan finne noe lignende? Altså jeg kopierte ALT og limte inn ALT i "terminal og jeg husker at det funket greit.

Grafikkort: Nvidia Ge-force 6800 - 256 mb ram..

Driver: Nyeste driver lastet ned ved hjelp av automatix..

(si ifra om dere trenger flere spesifikasjoner..)

(det kan hende jeg skriver noe feil, bruker feil ord på ting osv, men håper dere sjønner hva jeg mener)

På forond, takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke stress og legge in Beryl, bare legg til en enkel linje manuelt i /etc/apt/sources.list så skriv in sudo apt-get update også er det bare og kjøre sudo apt-get beryl emerald emerald-themes

Bare gå på WIKIen på sia dems og velg Ubuntu så står det klokkeklart der ;)

Skrevet
Er jo ikke stress og legge in Beryl, bare legg til en enkel linje manuelt i /etc/apt/sources.list så skriv in sudo apt-get update også er det bare og kjøre sudo apt-get beryl emerald emerald-themes

Bare gå på WIKIen på sia dems og velg Ubuntu så står det klokkeklart der ;)

8171102[/snapback]

tusen takk:) det var den /etc/apt/source.list som jeg hadde glømt trur jeg, hehe.. :p skal vel stå noe foran /etc/apt/source.list, skal det ikke?

Har sjekka wikien demmers ;) Fin og oversiktlig den, men kommer av en eller annen grunn ikke over den og sjønner ikke helt.. :)

Skrevet

Tenker du på:

sudo gedit /etc/apt/sources.list

Så ja den kommandoen må du bruke for og endre på fila, ellers er den bare "Read Only" :p

Skrevet
Tenker du på:

sudo gedit /etc/apt/sources.list

Så ja den kommandoen må du bruke for og endre på fila, ellers er den bare "Read Only" :p

8172525[/snapback]

ahh, der kom den til slutt! Det var den jeg lurte på; sudo gedit /etc/apt/sources.list

thx dude ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...