Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

politiknapp hva kosten den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve "knappen" koster nok ikke mange kronene. Det du må betale dyrt for i det tilfellet her, er hvordan det skal kobles. Nå er jeg så gammel at jeg kan ha så mange hester jeg vil, så "listepris" på det der vet jeg ikke. Det jeg vet, er at kontrollinstansene har lært seg hvordan sånne politiknapper ser ut..

Lenke til kommentar
Selve "knappen" koster nok ikke mange kronene. Det du må betale dyrt for i det tilfellet her, er hvordan det skal kobles. Nå er jeg så gammel at jeg kan ha så mange hester jeg vil, så "listepris" på det der vet jeg ikke. Det jeg vet, er at kontrollinstansene har lært seg hvordan sånne politiknapper ser ut..

8164693[/snapback]

 

 

:ermm::ermm: Så de vet hvordan knappen fungerer? Da er det jo lite vits... den sykkelen jeg vurderer å kjøpe har det skjønner dere.

Lenke til kommentar
Vel, nå har du jo fått ett "Tung sykkel- svar", og et "mopedsvar". Kanskje du bør røpe hvilken sykkel det gjelder? Når det er sagt, tviler jeg på at alle i tilsynet og politiet er like ivrige i tjenesten.

8164753[/snapback]

 

 

Jajaja... seff... jeg har planer om å kjøpe en peugeot xps(50cc) som har dette på.

 

Ja , håper virkelig ikke purken er så jævlig ivrig :cry:

 

 

Meeen... hvordan er det med fjerning av dette da? går det lett?

Lenke til kommentar

Har det selv. Betalte vel rundt 300,- for min jeg også.

 

Har skjult den et sted det ikke er så lett å se men lett å komme til.

Har ikke blitt stoppa med den enda men er klar jeg :p Må dere ikke glemme at det er mange dumme politi folk der ute da så å invistere til en politiknapp kan spare deg for bot på over 4000,-. Tenk på det du.

 

Btw IKKE finn på å ha høyt turtall å slå den på, da tar CPI'n (tror det er det den heter) kveld.

Heller ikke bruk den uten nødvendighet, da skader du mopeden din etter tiden..

Lenke til kommentar
Ikke gå for noe slikt, det jeg skal ivei med å kjøpe er en tråløs turtallsperre.

Da kan man ha en liten kontroll i lomma, og purken kan leite seg ihjel.

8169140[/snapback]

Nå var det allerede montert en sånn knapp på sykkelen han vurderte da..

8169185[/snapback]

 

 

Vel, da bør han kvitte seg med den, fordi det hjelper ikke en dritt mot vegvesenet/purken som står å lusker i buskene.

Lenke til kommentar

Btw IKKE finn på å ha høyt turtall å slå den på, da tar CPI'n (tror det er det den heter) kveld.

Heller ikke bruk den uten nødvendighet, da skader du mopeden din etter tiden..

8169123[/snapback]

 

 

Så jeg burde kjøre veldig rolig når jeg tar den på?

Og jeg skal kun slå inn sperren når jeg f.eks blir stoppet? ikke eller? :hmm:

 

Hmm ja ok... men hvor er den beste plasse å ha knappen? det er vel bedre å ha enn å ikke ha tenker jeg... kan være heldig :p

Lenke til kommentar

F.eks om du kjører i 80 km/t og slår på knappen som sperrer på 45 km/t så er ikke dette akkurat noe man burde gjøre.

 

Har selv gjemt den bryteren på det dekselet speedometeret er. Under på andre siden liksom. Om du skjønner :p

 

Har Rieju RR, kan jo være andre smarte steder på din sykkel..

Lenke til kommentar
F.eks om du kjører i 80 km/t og slår på knappen som sperrer på 45 km/t så er ikke dette akkurat noe man burde gjøre.

 

Har selv gjemt den bryteren på det dekselet speedometeret er. Under på andre siden liksom. Om du skjønner  :p

 

Har Rieju RR, kan jo være andre smarte steder på din sykkel..

8171532[/snapback]

 

 

Hehe, ja det er vel ganske logisk :p

Ja, er det ved speedometeret det er vanlig å ha den?

Lenke til kommentar
Vanlig og vanlig. Bare finn et bra sted som du synest er snodig så. Men er ikke politiknappen på sykkelen allerede montert da?

8172396[/snapback]

 

 

Jo, det er den. Men tenkte at jeg kunne flytte den om den er veldig synlig..:p

 

Men er d ofte at purken finner ut av det? Hørte at de av og til bare hører på lyden... :hmm:

Lenke til kommentar

En jeg kjenner ble tatt inn i kontroll på skolen av vegvesenet, han hadde fulltrim og turtallsperre. Han satt den på og den gikk i 50 og de skjønte ikke en dritt. De sendte han på teknisk kontroll, men da hadde han hatt tid til og skru den orginal og vips ingen bot! :)

Blir du stoppet og de ikke har ligget bak deg i 80 kmt så kan turtallsperren redde deg, da de hører som oftest på lyden og hvor hissig den er opp på turtall.

 

Ikke slå den på over det turtallet den er stilt inn på, da tar coilen din kvelden.

Så løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Kompis av meg ordna slik at når han trykker på ene Skruen til speedometerdekselet, så slår sperra inn. UMULIG å finne. Men da må man ha litt fingerferdigheter, og ha kunnskap nok til å lage en slik knapp selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...