Gå til innhold

hva lurer ferske oc brukere på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan overklokker jeg? :p

mit system er:

skjermkort:

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

hovedkort :

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

cpu:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

ram: TwinMOS DDR2 PC4200 1024MB CL4, 64M*8/16chip, 533MHz, 240pin

 

 

venligst svar :)

Endret av kanding
Lenke til kommentar
Tar dere av "dekselet" på prosessoren og kjøler direkte på brikken?

8155379[/snapback]

Du kan gjøre begge deler, men det og ta av "dekselet",IHS (ISH = Integrated Heat Shield) kan være komplisert. på Socket 775 må du varme opp dekselet, mens på 939 trenger du bare et barberblad, og skjære rundt kanten ;)

Så det er bare for viderekommende, men, man må jo gå fra nybegynner til viderekommen en dag å da :thumbup:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Kan jeg bruke rørleggerutdannelsen min til noe kreativt innenfor kjøleløsninger?  :)

8155557[/snapback]

Ja, trur det. Du kan for eksempel lage fasekjøling (kompressorkjøling)?

Vet ikke om noe annet enn det, men der trur jeg det er bedre og være en sånn dude som jobber på Elkjøps verksted eller noe :)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
har et MSI p965 Neo-f s775 hk , noe jeg kan gjøre for å klokket mer ? kan ikke stille på noen ting, bare fsb og da blir det ikke mer en 2221mhz på e6300. så må jeg ha nytt hk for å klokke mer ?? flashe biosen ??

8175743[/snapback]

 

Det er mye du kan gjøre før du trenger nytt hk :) ...Først går du inn på cpu-feature( det kan være et annet ord for det op det hket men det er der eist, tm2 osv. står) og setter alt på diseable, så går du inn der du stiller på fsb`en..der skulle du kunne stille på noe som heter v-core og det er volten til cpuen. Den kan du sette opp et par hakk og så prøver du igjen.

 

Pass på at minnet ditt ikke stopper deg.....sett den på 2,1-2,2v og 5-5-5-15

Du kan også sette opp Fsb og Nb-volten et hakk(Jeg vet ikke om det er fsb-volt på hket der)

Lenke til kommentar
Så absolutt, denne kan jeg anbefale http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43781 , det finnes flere som er bra også.

8242234[/snapback]

 

 

Takk. Dette må da installeres inni laptopen eller hvordan gjør man det? Noen som har tips til hvordan jeg kan overklokke Geforce 7900 GS-kortet mittt?

8242270[/snapback]

Har du laptop? da skal du hvertfall ikke presse kortet HARDT?! tror ikke du bør tenke på overklokking engang.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg disse minnebrikkene: OCZ FlexXLC Edition PC9200 som kjører 1150MHz. (5.5.5.18) på stock... har også bestilt en C2D E6600.

 

Lurer på om jeg må sette ned MHz på minnebrikkene til 400 hvis jeg skal overklokke CPU'n til 3600 med multiplier på 9... hvis dette er tilfellet kan jeg da stramme timingsene for å gjøre opp for MHz tapet?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg disse minnebrikkene: OCZ FlexXLC Edition PC9200 som kjører 1150MHz. (5.5.5.18) på stock... har også bestilt en C2D E6600.

 

Lurer på om jeg må sette ned MHz på minnebrikkene til 400 hvis jeg skal overklokke CPU'n til 3600 med multiplier på 9... hvis dette er tilfellet kan jeg da stramme timingsene for å gjøre opp for MHz tapet?

8242650[/snapback]

 

Brikkene kjører ikke default på 1150mhz, de er spesifisert til den hastigheten. Med andre ord kommer minnebrikkene til å yte synkront med prosessoren når du klokker FSB'en oppover (såfremt du kjører cpu og minne 1:1), forhåpentligvis hele veien opp til hastigheten minnebrikkene er spesifisert for (hvis ikke prosessoren stopper deg da). Og ja; vanligvis vil brikker spesifisert for høye hastigheter kunne kjøre strammere timings når du ikke max'er de.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Tar dere av "dekselet" på prosessoren og kjøler direkte på brikken?

8155379[/snapback]

Du kan gjøre begge deler, men det og ta av "dekselet",IHS (ISH = Integrated Heat Shield) kan være komplisert. på Socket 775 må du varme opp dekselet, mens på 939 trenger du bare et barberblad, og skjære rundt kanten ;)

Så det er bare for viderekommende, men, man må jo gå fra nybegynner til viderekommen en dag å da :thumbup:

8161301[/snapback]

 

Jeg er ikke noen viderekommen ocer, klarte d fint jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...