Gå til innhold

Hvor frivillig er LO-medlemskap?


Anbefalte innlegg

Det er et reelt valg å være uorganisert. Det er tross alt ikke bare lønnsforhandlinger du betaler for som medlem i noen organisasjon. Den største fordelen må vel være medlemsfordeler og det å ha noen i ryggen dersom man ender opp i en twist på arbeidsplassen. At det enkelte steder er mobbing av de som ikke er organisert er uheldig, men det fjerner ikke det faktiske valget.

8155918[/snapback]

Hvis man blir mobbet om man står utenfor, så er det selvsagt at dette fjerner valgmuligheten. Valget mellom å bli mobbet og å være medlem av LO er ikke et relt valg. Valget mellom å bli mobbet eller støtte en viss politikk hører ikke hjemme i et demokrati.

 

Alle burde ha mulighet til å ha en organisasjon i ryggen dersom man ender i en twist, og som støtte i perioden man er arbeidsledig. Dette mener jeg burde være hovedfokuset til enhver organisasjon. Etter min mening er LO aktive alt for langt utover dette.

 

Dersom man ikke ønsker å være med i LO har man alltids YS som er partipolitisk uavhengig. De sier følgende om seg selv:
Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund - YS - er en partipolitisk uavhengig hovedorganisasjon for arbeidstakere. YS ble etablert 18. januar 1977. YS består av 23 forskjellige forbund med over 200.000 medlemmer. Medlemmene dekker alle sektorer i arbeidslivet.

 

Oversikt over de forskjellige forbundene er her.

Dette er ikke noen liten organisasjon og deres forbund i forsvaret BFO organiserer 60% av alt befal.

8155918[/snapback]

Takk. Dersom YS er et reelt alternativ så er det viktig at dette finnes. Men når man ser på beskrivelsen til Veed ovenfor, så lurer jeg på hvor mange som i praksis ser det som et reelt alternaitv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...