Gå til innhold

Hvordan bli spill programmerer


Anbefalte innlegg

Trenger sårt hjelp her, har kjempe lyst til å bli spille programmerer når jeg er ferdig utdannet men synes det er så lite innformasjon ute om hvordan man kan sikre seg jobb og lønns nivå og sånn.

 

Hadde tenkt på dette studiet:

 

http://nith.no/meny/studier/bachelorstudie...lprogrammering/

 

 

Trenger jeg å lese noen spille programmerings bøker før jeg starter der, i såfall hvilke bøker er brae.. (helst noen jeg kan skaffe i bokhandelen eller biblioteket)

 

Hva er lønnsnivået for foreksempel en spilleprogrammerer i Funcom i Oslo.

 

Er det vanskelig å få seg jobb i spilleprogrammerings yrket?

 

Rett og slett, hva er det jeg kan gjøre for å sikre meg en jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iallefall skal du ha jobb i et ordentlig firma som funcom... store seriøse firma tar garantert ikkje inn folk med ord delings feil i jobbsøknaden...

 

 

i tillegg må du vere den beste. funcom for eksempel tar ikkje inn ka som helst. det gjer heller ikkje valve og andre slike som lagar kvalitetsspill. dei som lagar spill for EA og slikt tar kanskje inn dei nest beste...

Lenke til kommentar
Først må man lære seg orddeling.

8149038[/snapback]

 

Ok, så hvis jeg bryr meg om orddeling er jeg sikret jobb, supert! Tusen takk for hjelpen.

 

 

Men har hørt at det er lurt å lese litt om programmering og lage litt ting selv i fritiden for å få jobb, var derfor jeg lurte på om det var noen bøker dere kunne anbefale, er sikker på at det er hauevis av bøker med dataspråk jeg kan lese, men hvilket språk er det jeg bør lære meg, Java eller C++ eller hva enn det er nå.

 

Lo litt av den patroniseringen av Funcom og hatingen av EA, EA har jo han som lager Spore, Will Wright eller hva han heter. Han regnes vel som en av de beste. Vet ikke helt hvor mye Age of Conan tokk av avansert programmering men regner med at Spore var mer krevende.