Gå til innhold

Hvordan bli spill programmerer


Anbefalte innlegg

Trenger sårt hjelp her, har kjempe lyst til å bli spille programmerer når jeg er ferdig utdannet men synes det er så lite innformasjon ute om hvordan man kan sikre seg jobb og lønns nivå og sånn.

 

Hadde tenkt på dette studiet:

 

http://nith.no/meny/studier/bachelorstudie...lprogrammering/

 

 

Trenger jeg å lese noen spille programmerings bøker før jeg starter der, i såfall hvilke bøker er brae.. (helst noen jeg kan skaffe i bokhandelen eller biblioteket)

 

Hva er lønnsnivået for foreksempel en spilleprogrammerer i Funcom i Oslo.

 

Er det vanskelig å få seg jobb i spilleprogrammerings yrket?

 

Rett og slett, hva er det jeg kan gjøre for å sikre meg en jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iallefall skal du ha jobb i et ordentlig firma som funcom... store seriøse firma tar garantert ikkje inn folk med ord delings feil i jobbsøknaden...

 

 

i tillegg må du vere den beste. funcom for eksempel tar ikkje inn ka som helst. det gjer heller ikkje valve og andre slike som lagar kvalitetsspill. dei som lagar spill for EA og slikt tar kanskje inn dei nest beste...

Lenke til kommentar
Først må man lære seg orddeling.

8149038[/snapback]

 

Ok, så hvis jeg bryr meg om orddeling er jeg sikret jobb, supert! Tusen takk for hjelpen.

 

 

Men har hørt at det er lurt å lese litt om programmering og lage litt ting selv i fritiden for å få jobb, var derfor jeg lurte på om det var noen bøker dere kunne anbefale, er sikker på at det er hauevis av bøker med dataspråk jeg kan lese, men hvilket språk er det jeg bør lære meg, Java eller C++ eller hva enn det er nå.

 

Lo litt av den patroniseringen av Funcom og hatingen av EA, EA har jo han som lager Spore, Will Wright eller hva han heter. Han regnes vel som en av de beste. Vet ikke helt hvor mye Age of Conan tokk av avansert programmering men regner med at Spore var mer krevende.

 

Når det er sagt så er jeg enig i at Funcom er best, det er jo norskt for søren!

 

Hadde vært bra om dere kunne svare på noen av spørsmålene i den første posten, for det er det jeg lurer på.

 

Regner jo med at jeg ikke kan bevege meg inn i spilleindustrien med en gang, kanskje jobbe med å programmere noe annet først hvis det er så vanskelig som dere hentyder at det er å komme seg inn i Funcom.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å ta en titt på Funcom sine sider:

 

http://www.funcom.com/wsp/funcom/frontend....BLISH&item=1005

 

Her har de mange ledige stillinger og hvis du går gjennom detaljene her så får du mange tips hva slags kunnskap de vektlegger for utviklere.

 

Når det gjelder spørsmålene dine:

 

- Ja er nok ikke nødvendigvis lett å få seg jobb som spillprogrammerer i Norge. Grunnen er enkelt nok at veldig få som holder på med dette og dermed få stillinger.

 

- For å sikre deg en god jobb bør du få deg en god utdannelse, gode karakterer og masse programmeringserfaring.

 

Når det gjelder hvilken linje du skal gå så tror jeg det komme litt an på akkurat hva du ønsker å holde på med. Er nok flere vinklinger som gir deg godt grunnlag for å utvikle spill. Jeg kjenner ikke den linjen på NITH, men det er jo en mulighet, ellers så tror jeg hvilken som helst utdanning fra et anerkjent lærersted med vekt på systemutvikling vil være et godt utgangspunkt. Noen læresteder har jo også tunge linjer på grafikk noe som kan være en god vinkling (F.eks. NTNU).

Endret av stadskle
Lenke til kommentar
Ok, så hvis jeg bryr meg om orddeling er jeg sikret jobb, supert! Tusen takk for hjelpen.

 

Du kan tro hva du vil, men det finnes faktisk mennesker som reagerer på orddelingsslurv. Også mennesker som har noe å si i ansettelsesprosesser. De kan gå så langt som å la være å lese igjennom en søknad / CV hvis de ser at den er full av orddelinger.

 

Min personlige mening er at orddeling er slurv. Reglene er opplagte, og det koster ikke mange minuttene å gå igjennom tekst man har skrevet for å luke ut søpla, som du faktisk har gjort i meldingen jeg svarer på nå.

 

Hilsen Werner

Lenke til kommentar
Ok, så hvis jeg bryr meg om orddeling er jeg sikret jobb, supert! Tusen takk for hjelpen.

 

Du kan tro hva du vil, men det finnes faktisk mennesker som reagerer på orddelingsslurv. Også mennesker som har noe å si i ansettelsesprosesser. De kan gå så langt som å la være å lese igjennom en søknad / CV hvis de ser at den er full av orddelinger.

 

Min personlige mening er at orddeling er slurv. Reglene er opplagte, og det koster ikke mange minuttene å gå igjennom tekst man har skrevet for å luke ut søpla, som du faktisk har gjort i meldingen jeg svarer på nå.

 

Hilsen Werner

8161587[/snapback]

 

Var ment som en sarkastiskt svar til ett meningsløst svar. Hater når folk bare skal få +1 til innleggene sine for å si til noen at de skrev noe feil. Er stor forskjell når jeg skal skrive noe på forums og sånn i forhold til hvordan jeg skriver til folk som det faktisk betyr noe for. Synes det er rett og slett frekt å legge til meldinger som det første og andre svaret jeg fikk. En hver kan vel skjønne at man bør skrive søknaden sin med korrekt grammatikk for å forbedre sjangsene sine. Er forresten den minste av bekymringene mine når det gjelder å få en jobb innen pc spill programmering.

 

Orddeling er vel ikke slurv? Tror du skrev feil nå. Hvis man deler orda riktig så er jo det bra...

Lenke til kommentar
Først må man lære seg orddeling.

8149038[/snapback]

Ok, så hvis jeg bryr meg om orddeling er jeg sikret jobb, supert! Tusen takk for hjelpen.

8154559[/snapback]

 

Sa jeg at det er det eneste du må gjøre? Nei. Jeg sa at det var det første.

8163476[/snapback]

 

Så du mener orddeling er den viktigste egenskapen til en spille programmerer... Skjønner! :thumbup:

Lenke til kommentar
det han meinte var at skal du ha en slik jobb må du vise at du ikkje er slurvete. ved å ha mykje ord delings feil i jobb søknaden din vil den som leser den få et dårlig inn trykk

8164048[/snapback]

 

Selvfølgelig, men det var ikke det jeg lurte på i den første posten. Hvis du er plaget av gramatikken min bør du kanskje se på din egen. inn trykk trenger vel ikke ett mellomrom. Gjør det? Har også mangel på store bokstaver og punktum og komma, men hvem bryr seg. Dette er et forum for søren. Vi er alle norske, vi skjønner såpass.

Lenke til kommentar
eg gir no faen viss du ikkje vil forstå.

 

orddelingsfeila i siste posten min var beviste om du ikkje skjønte det. det var tre i siste setninga.

8164180[/snapback]

 

Tror jeg forsto det før jeg lagde den tråden her, eller nei. Jeg trodde jeg kunne bare slurve meg gjennom hele søknaden, se ut som en total idiot å få en jobb. mhm.

 

Du har en hel del andre feil og du bruker ikke stor bokstav.

 

Har sett på Norli sin webside nå for bøker om C++, var en del der, er det noen bøker dere kan anbefale?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Frichassè og dere andre som klager på orddelingsfeil -

 

Vær litt moden og hold dere til topic? Tror nok trådstarter er vel så klar over at orddeling er viktig i bl.a jobbsammenheng, men må si meg enig at det er direkte frekt å kommentere slike ting i denne tråden (sikter da til din kommentar i første post , Frichassè)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg 2 bøker om C++ for ca en måned siden og jeg har startet å lese litt i den ene. Den går veldig greit gjennom ting med noen oppgaver i enden av hvert avsnitt. Jeg fant ut at den andre hørtes ut som om den var for folk som kunne litt mer enn meg, så den tar jeg etter jeg blir ferdig med den ene.

 

Nå har jeg: Thinking in C++ 2nd edition av Bruce Eckel (på engelsk) som jeg tror er for mer erfarne C++ programmerere også har jeg C++ og objektorientert programmering andre utgave av Andreas Quale og Johan Havnen. Synes den er veldig grei, men vanskelig er det... Holder på å lage ett program som kan finne ut gjenstøende saldo etter uttak..

 

Denne boka sier jeg bør bruke Borland C++, men er det ett annet program som er bedre som dere kan anbefale? Merker at boka er litt utdatert da den nyeste versjonen av Borland er mye mer avansert meny messig enn den man bruker i boka. så jeg lastet ned en gammel versjon.

 

Synes det er gøy med dette her jeg... Blir kjekt når jeg lærer meg mer. Har ikke hatt så mye tid til det pga skole da.. men skal bli pugging i sommer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...