Gå til innhold

Valg av hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter av forskjellige grunner med øresus.

Dette gjør at jeg er veldig overfølsom for lyd og støy. I og med at jeg går offentlig videregående skole, er dette en fatal kombinasjon. Når jeg kommer hjem fra skolen må jeg sove fordi jeg er utslitt og har vondt i hodet.

 

Jeg er ute etter et headset med SVÆRT god støyisolasjon. Omtrent som slike ørepropper en stapper inn som utvider seg. Jeg vet ikke om det er best med slie ørepropper eller slike store headset man har utenpå? Det er også viktig med klar og god lydgjengivelse. Prisen bør ikke overstige 1000 NOK, men jeg kan strekke meg 500lappen over, hvis dette er nødvendig for å tilfredstille mine kriterier.

 

Hvilket headset bør jeg gå for?

 

På forhånd takk, Mats :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nylig noen plugger av typen som isolerer støy utenfra bra. Sennheiser CX 300 heter de og jeg kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd. Tilfredsstillende lyd og isolering. Veldig greie dersom man er en del på farten og ikke ønsker å ta med seg et større headset.

 

Jeg kjøpte mine til 220 kroner på ebay, sendt til meg tollfritt fra England, etter et tips jeg fikk her på forumet. For den prisen er de i alle fall et lite kupp. Dersom du velger å kjøpe de fra ebay ville jeg bedt selgeren om å skrive på spesifisert pris, dvs. pris på produkt og pris på frakt for seg selv. Det gjorde ikke jeg og derfor måtte pakken min en tur innom Oslo til fortolling fordi tollvesenet så at pakken kostet over 200 kroner. Men etter et par telefoner og en mail så slapp jeg fortolling (iom. at det var fraktprisen som gjorde at prisen ble over 200 kroner) og dagen etter lå pluggene i postkassen.

 

Kanskje verdt en vurdering?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ja shure er overkill på ipod, blir som å prøve å drive et jetfly med en tråsykkel. Cx300 koster fra 500 kr og opp i norge, 650 kr på hifiklubben, så den reelle norske prisforskjellen er mindre. Mye mer valuta for pengene med cx300....

Lenke til kommentar
Hvordan er disse CX 300 i forhold til Shure E3C?

De koster jo en god del mindre. Og jeg lurer på om 1300 kroner for E3C er verdt det?

Dersom du kjøper CX 300 fra ebay har du i alle fall ikke tapt så mye penger om du ikke blir fornøyd.

 

Shure E3C har jeg ikke hørt og det er godt mulig de er overkill med iPod, selv om jeg bare må få presisere at Captain Ødegård er den største iPod-hateren på forumet (tror de vil gå bedre enn et jetfly med tråsykkel :p ).

 

Jeg har prøvd CX 300 på iPod Nano og merker liten forskjell i forhold til å ha de på forsterkeren på anlegget mitt. Lettdrevne og jevnt over gode for å være plugger som koster 220 kroner. ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er lydkvaliteten? Jeg har PortaPro i dag, og er fornøyd med dette. ER de sammenlignbar?

Og støyisolasjon? Jeg trenger noen som stenger ute det aller meste.

Jeg har også sett på Shure E2C? Som er noe rimeligere, til rundt 700 kr.

Noen som har disse?

Endret av Matsols
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvordan er disse CX 300 i forhold til Shure E3C?

De koster jo en god del mindre. Og jeg lurer på om 1300 kroner for E3C er verdt det?

Dersom du kjøper CX 300 fra ebay har du i alle fall ikke tapt så mye penger om du ikke blir fornøyd.

 

Shure E3C har jeg ikke hørt og det er godt mulig de er overkill med iPod, selv om jeg bare må få presisere at Captain Ødegård er den største iPod-hateren på forumet (tror de vil gå bedre enn et jetfly med tråsykkel :p ).

 

Jeg har prøvd CX 300 på iPod Nano og merker liten forskjell i forhold til å ha de på forsterkeren på anlegget mitt. Lettdrevne og jevnt over gode for å være plugger som koster 220 kroner. ;)

8152869[/snapback]

heh også må jeg tørre å si jeg vet mer om mp3 spillere og slik enn de fleste på forumet og ;) har en veldig sammenheng

 

 

portapro er vel kanskje på andreplass på hatlista mi.... halve norge går rundt med det på hodet og innbiller seg at de er gode fordi det er mye bass. Jeg har hatt portapro selv og jeg må bare si at helesamlinga mi med hodetelefoner (se signatur) har mer bass med mach3bass satt på på mp3 spilleren min, enn det portapro noengang klarer å levere på spillere utren mach3bass. Bassen du får med portapro er veldig todimensjonal og har absolutt ingen detajler, "bass" er en og samme frekvens med portapro skulle man tro, du klarer neppe skille mellom bassfrekvenser. Og når det er snakk om mellom og høye toner, så er det igjen heller lite av de på portapro, grumsete rest etter bassen. Soundstagen på dem er heller ikek noe å skryte av. Som sagt, folk bruker dem fordi det er alt spaceworld og elkjøp selger nå om dagen :/ og fordi de hører av andre som hører av andre at de er gode etc. De er nok gode sammenliknet med det som følger med, men jeg ler ganske godt 9inni meg når jeg ser folk smiler når de har dem på seg ;)

Noe av det aller beste du får med tanke på komfort og støyisolasjon er beyerdynamic dt770. Å bruke dem på ipod blir som å kjøre et jetfly på motoren fra en opptrekkbar lekebil.... Og nei, det er ikke tull. Vet ikke hvilken ipod du har, om det er 5g ipod video er det ikke så ille, men har du noen av de andre så kan du glemme 80 ohms versjonen (du bør isåfall uansett gå for 32ohms versjonen). Disse hodetelefonene er dog digre, ikke nødvendigvis klassifisert som pene av alle, og koster 15-1600 kr. MEN ABSOLUTT VERDT DET! :D

Disse er på toppen av øskelista mi. Jeg har og cx300, var jeg som tipset om hvordan man skal få dem billig fra ebay uten å ende opp med falske, men jeg takler bare ikke IEM's, slike propper gir med vondt i ørene, hodepine og innestengt-føleelse. Derfor jeg nevner dt770 som et alternativ. Sennheiser HD280 er et annet alternativ, ikke så gode som dt770 men isolerer godt og har god lyd. Disse er også digre. Om du bor i/nær oslo kan du prøve hd280 på hifiklubbenpå grensen og dt770 på immerslund musikk nederst i trondheimsveien :)

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg blir å gå for propper.

Vil jeg i det hele tatt merke forskjell mellom CX300 og Shure E2C?

Det er ikke akutelt å kjøpe fra ebay, så prisen er vel mer eller mindre den samme.

 

Som sagt er kriteriene støyisolasjon og lyd. Jeg skal tross alt bruke disse mye, derfor er også komfort en vesentlig ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvorfor ikke ebay? Veldig dumt å betale 2-3 ganger prisen :/

Ville foreslått vmoda vibes som et alternativ men de selges neppe i norge. tror shure er bedre når du kommer høyere opp i pris, e2c har jeg på følelsen at er en del oppskrytt :/

Lenke til kommentar

Min far er ytterst skeptisk, og i og med at jeg ikke er 18 riktig enda, får jeg bare holde meg til hans ideer! Er klar over at å betale for mye er dumt.

Jeg har også kommet fram til at å betale mer enn 1000 NOK for et par ørepropper er i drøyeste laget med det første.

 

Så, valget står da mellom Sennheiser CX 300 og Shure E2C?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kvifor kan ikkje ein iPod drive Shure E3C-pluggar? Dei er ikkje på meir enn 26 ohm. Og vennligst svar sakleg, du har ein tendens til å overdrive så mykje når det gjeld iPod at eg ikkje tar deg seriøst.

8154667[/snapback]

 

Det gir jeg veldig faen i, har nok folk her som faktisk setter pris på hjelp fra folk som ikke handler lydutstyr på narvesen så hva ipod fanboys angår så kan de bare ignorere innleggene mine om det ikke passer religionen deres

Når jeg sier at e3c er overill på ipod snakker jeg ikke om impendansen, men om at ipod ikke klarer levere god nok lyf til å kunne utnytte dyrere utstyr uansett.

 

Min far er ytterst skeptisk, og i og med at jeg ikke er 18 riktig enda, får jeg bare holde meg til hans ideer! Er klar over at å betale for mye er dumt.

Jeg har også kommet fram til at å betale mer enn 1000 NOK for et par ørepropper er i drøyeste laget med det første.

 

Så, valget står da mellom Sennheiser CX 300 og Shure E2C?

8154674[/snapback]

 

Huff foreldre -.- Sannsynligheten for å bli svindla av en norsk minibank er mye høyere enn sannsynligheten for å bli svindla fra utlandet, om du da bruker hodet. Kjøp fra velrenomerte selgere med fode tilbakemeldinger, LES tilbakemeldingene og med cx300 er det viktig å ikke kjøpe falske, er en tråd her et sted tror jeg der jeg inker til selger med ekte cx300.

 

Av de to der ville jeg nok selv valgt cx300, men blir ditt valg ;) De er billige (fra ebay) og veldig bra, shure er også bra men jeg tror nok du får mindre for pengene for å være ærlig. Så cx300 på hifiklubben på mandag, 648 kr :no:

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Litt gjemt bort den selgeren her ja, synd ettersom de fra kina sannsynligvis er veldig falske ;) Britisk selger, så de kommer lynkjapt, tok 3 dager fra jeg bestilte til jeg fikk dem.

http://myworld.ebay.com/smarties1811

 

EDIT: jøss, 0 items for sale o_0

skal sende en melding og høre om han har sluttet :/

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fikk svar nå

We still have some available, please let us know how many you would like to purchase.

 

Thanks.

 

Best regards,

 

smarties1811 eBay Support Team

 

Email: [email protected]

 

Så der har dere email de av dere som er på jakt etter ;)

Lenke til kommentar
Litt gjemt bort den selgeren her ja, synd ettersom de fra kina sannsynligvis er veldig falske ;) Britisk selger, så de kommer lynkjapt, tok 3 dager fra jeg bestilte til jeg fikk dem.

http://myworld.ebay.com/smarties1811

 

EDIT: jøss, 0 items for sale o_0

skal sende en melding og høre om han har sluttet :/

8154997[/snapback]

 

Ja, jeg fant han i den andre tråden her inne :)

 

Takker for det :)

 

Edit: Tusen takk, sender mail med en gang :):w00t:

Endret av Hazzie88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

liliac1 (tror jeg) fant link til en annen UK selger, har ikke erfaringer med den selgeren men ba han poste link så kanskje det er et alternativ :D

Lenke til kommentar
Kvifor kan ikkje ein iPod drive Shure E3C-pluggar? Dei er ikkje på meir enn 26 ohm. Og vennligst svar sakleg, du har ein tendens til å overdrive så mykje når det gjeld iPod at eg ikkje tar deg seriøst.

8154667[/snapback]

En dag skal jeg prøve dette. På iPoden altså og gjerne på en dedikert forsterker og cd-spiller til sammenligning også. Spent på resultatet.

 

Jeg kjøpte fra smarties1811 og har bare gode ting å komme med. Håper for deres del at han fortsatt har en del til salgs ;) .

Lenke til kommentar
ja shure er overkill på ipod, blir som å prøve å drive et jetfly med en tråsykkel.

8150360[/snapback]

 

HAHA! det er det ikke. Det er ikke noe som heter overkill på en ipod i forhold til disse pluggene.

Ifølge denne siden trekker ikke e2c mer enn 16 ohm. og det skal gå veldig fint.

Hadde for en liten stund siden disse fra shure. Og jeg må bare si, det er noe av det råeste jeg har prøvd. De spilte så bra og isolerte så godt at jeg ikke kunne høre noe, og da mener jeg INGENTING!

Jeg er tydeligvis mye mer seriøs enn de fleste her inne. Iløpet av et år har jeg hatt 12 hodetelefoner i prisklassen 100-1400 kroner. og alle mine venner sier at det finnes ingen som er mer kresen enn det jeg er på lyd og kvalitet.

Må bare si at jeg brukte disse på min Creative Zen Vision og det fantes ikke noen form for overkill.

Dette er fordommer og ikke erfaringer de andre har vært ute med. Noe de "tror " de vet.

Jeg brukte dem på diskotek hvor vi spiller rimelig høyt, og de isolerte så godt at jeg kunne nesten ikke høre musikken selv når det ikke var musikk i de engang og jeg bare hadde de i øret.

 

Det som er litt kjedelig med disse er at de har en spesiell form for montering i øret. Klarer du denne og klarer å finne ut hvordan de skal sitte i øret har du krystallklar lyd, men dette kan som sagt være litt knotete.

 

Og disse Sennheiser CX300 virker ikke så bra, jeg kan ikke si noe fordi jeg ikke har prøvd de, men bruker selv Sony MDR-EX71 og jeg synes de spiller bra, isolasjonen vil jeg si ligger rett over gjennomsnittet. Men i forhold til Shure sine plugger kan de ikke sammenlignes. ;)

 

Håper dette hjalp deg, for jeg har prøvd disse, og ikke bare "hørt" at de er overkill.

 

 

Hvordan er lydkvaliteten? Jeg har PortaPro i dag, og er fornøyd med dette. ER de sammenlignbar?

Og støyisolasjon? Jeg trenger noen som stenger ute det aller meste.

Jeg har også sett på Shure E2C? Som er noe rimeligere, til rundt 700 kr.

Noen som har disse?

8153201[/snapback]

 

Å sammenligne PortaPro med Shure sine e2c er ikke mulig. PortaPra verken isolerer, spiller godt, eller ser bra ut.

 

Mens Shure spiller utrolig godt, skiller alle lyder godt og får til og med inn " dutt dutt dutt" når du får en melding (vanskelig å gjengi, men tror de fleste skjønner hva jeg mener). Utrolig bassgjengivelse må jeg også få sagt, i forhold til hva plugger kan gjengi. Har testet portapro og dette kan som sagt ikke sammenlignes. I tillegg får shure seg ut til å virke som om du er en livvakt. (kabelen går bak øret :tease: )

 

Gjerne ta kontakt om du trenger mer info, jeg må få sagt at jeg både er lydtekniker for et større sted og jeg har også en liten hobby som dj på endel utested, juleball ol.

 

Mvh

Trondemor.

 

Edit, dette var vel svar på posten over og tenker jeg ?

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...