Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Manglende .dll fil!


Anbefalte innlegg

Når jeg kom hjem fra skolen hadde PC'en min klikket vinkel!

PC'en hadde stådd på nedlastning mens jeg var på skolen. Da jeg skulle logge på MSN var den helt låst og jeg kunne ikje gjøre noe, så restart knappen var eneste alternativ.

Da jeg hadde restartet kom dette opp:

 

Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:

<windows root>\system32\hal.dll.

Installer en kopi av filen ovenfor på nytt.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

PS: PC'en er bare litt over en måned gammel, og har aldri hadd noen problemer med den før.

 

Takker for svar som kan løse gåten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel siden du ikke kommer inn så får du jo heller ikke lastet ned filen....Kommer du inn i windows på en eller annen måte så kan du jo laste den manglende fila  ned herfra......

8145182[/snapback]

Kansje han har begynt reinstalasjonen :ohmy:

8145303[/snapback]

 

nei tror han er på sånn konfirmasjonsundervisningsting nå, og dessuten må han hit og hente windowsplate så tror ikke han har begynt :)

 

Btw, han er naboen min :)

 

edit: laif :dontgetit:

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ser ut som reinstall er siste utvei, hva slags data har du? la oss si det er en dell, i det du skrur på dataen er det bilde av dell og loading, du har valgene for eksempel : F2= setu og F12 boot menu. her tar du Ctrl+ F11, en slags hutig reinstalering, men trolig møter du en ny feilmelding, da må du nok gjøre det på den tungvinte metoden :S

 

Håper dette funker

 

Edit, var det freeware, eller ware(priatkopi)? hadde problem med at mange(noen?) ikke vil hjelpe meg fordi jeg hadde skrevet noe i teksten som kunne misforståes...

 

Axl F

Endret av Axl91
Lenke til kommentar
Ser  ut som reinstall er siste utvei, hva slags data har du? la oss si det er en dell, i det du skrur på dataen er det bilde av dell og loading, du har valgene for eksempel : F2= setu og F12 boot menu. her tar du Ctrl+ F11, en slags hutig reinstalering, men trolig møter du en ny feilmelding, da må du nok gjøre det på den tungvinte metoden :S

 

Håper dette funker

 

Axl F

8145652[/snapback]

 

Er en hjemmebygd pc, men ganske bra spesifikasjoner.

Litt usikker, men er iallefall 2gig ram og 320gig harddisk..

 

Han får svare bedre på det når han kommer hjem, men vil bare si at han kjører Xp pro med sp2 :)

Lenke til kommentar
Edit, var det freeware, eller ware(priatkopi)? hadde problem med at mange(noen?) ikke vil hjelpe meg fordi jeg hadde skrevet noe i teksten som kunne misforståes...

 

Axl F

8145652[/snapback]

 

Platen er en kopi av orginalplaten, men cd'keyen er ekte så da er det vel ikke ulovelig?

Er ikke noe galt med platen, har brukt samme på min maskin, seff med en annen orginal cd-key :)

Lenke til kommentar

XP er til å bruke på flere PC'er så det skal ikke være noe problem, det er vel derfor de har lagd vista, så de kan tjene mer penger.. men nå tenkte jeg ikke spesielt på oppstarten av en hjemmebgd PC, men hvordan ser det ut på den loadingsia før Windows loader? isåfall er det dette bilde/sia jeg "pointer" til...

 

Axl F

 

Edit; på denne sia kan du reinstalere windows, men du slipper å måtte instalere drivere og alt annet..

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Det vil være riktig å kontrollere boot.ini file, uansett.

 

På grunn at feilmeldning med hal.dll , kan genereres på grunn av det.

 

Når det gjelder hal.dll, så er det slik at alle filene som har med det å gjøre er å finne på cdplaten.

 

hal.dll, blir alltid renamed til hal.dll, men versjon av filen kan være feks en halmacpi.dll, som må extraktes fra cdplate rename it til hal.dll, og kopiere til C:\windows\system32 mappe.

Type computer og hal...... som du kan bruke er bare å lese litt i MS sine sider.

 

Så uansett, kontrollere boot.ini file, og du kan se om hal.dll er å finne i system32, før man starter med alt annet.

 

 

Du bruker da cdplate og recovery consol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...