Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kona Green-Filter eller kona K&N-filter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, tenkte å kjøpe kona sportsluftfilter til bilen min, men lurer fært på hvem av disse to som egner seg best..?

 

Skal settes inn i en 2-liters 8-ventilert single-cam-turbomotor. (altså xantian min)

8143711[/snapback]

 

Kjøp deg et A'PEXi Power Intake replacement filter (sånn at du får kjøpt bare selve filteret, og bare ett stk). Så legger du opp rør ned til fronten på bilen og lapper det hele sammen med samco slanger og slangeklemmer.

 

Eventuelt kjøp et billig kit (som inneholder det du trenger av rør, slanger og eventuelle andre ting som allerede er tilpasset din bil/motor, også sett replacement filteret i enden istedenfor det filteret som fulgte med kit'et :)

Lenke til kommentar

Jeg har KN-filter på min, og lyden er bra vertfall.

Effektmessig har det lite å si, heller i motsatt retning på min motor, vertfall.. :)

 

Greenfilter er mindre anerkjent (?) og koster mindre, men hvordan dem er sammenlignet KN vet jeg ikke, men BilXtra selger vertfall begge. Kollevold.no er importør og selger av KN.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

har K&N, da det i den tiden jeg kjøpte gikk rykter om den dårlige byggekvaliteten på green filter...

K&N er solid bygd, å kollevold.no har virkelig peiling på hva de driver med...

lyd & effekt messig tror jeg ikke det er stor forskjell på disse "cottofiltrene"...

 

Ferdig kit er ofte overpriset...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
har K&N, da det i den tiden jeg kjøpte gikk rykter om den dårlige byggekvaliteten på green filter...

K&N er solid bygd, å kollevold.no har virkelig peiling på hva de driver med...

lyd & effekt messig tror jeg ikke det er stor forskjell på disse "cottofiltrene"...

 

Ferdig kit er ofte overpriset...

8150184[/snapback]

 

i allefall i norge

skulle kjøpe en k&n kit til min celica, på kollevold skulle dem ha 3800 kr for dette kittet.

 

kjøpte et nytt helt likt kit på ebay for kr 1500 ink frakt fra usa og med norsk moms :thumbup:

Lenke til kommentar

Bestill hos Greenline. Dem leverer vanligvis innen ca. 7 dager (fra Australia!), og her koster det 260,- + frakt for et A'PEXi filter, eller 365,- med adapter (du får dem i forskjellige størrelser).

 

Hvis du heller vil bruke vanlig luftfilterboks selger dem også A'PEXi luftfilterboks + filter for ca. 1000,-, eller bare selve filteret som du legger i original boks for 160,-

 

Frakt er ca. 200,- for noe slikt.

 

Dette er billig!

 

www.greenline.jp

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Apexi konefilteret høres bra ut. Slipper man virkelig problemer med LMM? K&N innsatsfilteret jeg prøvde ødela LMM på Saab'n min iløpet av et par måneder.

8158055[/snapback]

Kan vel ha vært dårlig LMM på den fra før.?

Har kjørt med konet K&N 15cm direkte fremfor LMM i flere år jeg nå...

Kan hende jeg av og til merker noe til turbulens eller noe som gjør LMM registrerer feil luftmende en stund, men det er umerkbart må jeg si, bare noe man ser for seg kan skje ved å ha Konfilter så nærme LMM...

 

Et insatsfilter har absolutt ingenting å si for om LMM takker for seg, et innsats filtrerer bedre, sålenge det faktisk passer/forsegler boksen seff...

 

(betalte forøvrig 360kr for et stort K&N konfilter til min bil, synes det var billig også jeg, en kamerat som kjøpte 57i kit til sin sierra fikk et knøttlite filter i pakken til nesten 1500kr....)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Apexi konefilteret høres bra ut. Slipper man virkelig problemer med LMM? K&N innsatsfilteret jeg prøvde ødela LMM på Saab'n min iløpet av et par måneder.

8158055[/snapback]

 

A'PEXi bruker ikke olje i eller på sine filter, så da slipper du problemer med LMM som kan komme som følge av dette.

Lenke til kommentar

Hmm, vel, bilen var bare halvannet år gammel når jeg satt det i, så det burde vel ikke være problemer med LMM fra før? Ante ikke at man skulle la det stå et døgn å trekke, dog. Men det skrives jo også en del om at mange av filterene skaper problemer med LMM. På verkstedet mente de bestemt det var filteret jeg hadde satt i som var årsaken.

 

Ser det er 3 forskjellige universale Apexi kits på greenline; 80-43, 75-90 og 70-43 . Hvordan finner en lite bilkynding person ut hvilket man skal ha, og er det enkelt nok installere uten betydelige kunnskaper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...