Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilhøytalere på Netthandelen

Caddy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er de Proson produktene de selger masse av?

Bra eller dårlige i forhold til pris?

Kom med erfaringer på både sub og høytalerene! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Snakker du av erfaring, eller etter å ha kikka på prisen.. ?

Begrunn gjerne hvorfor de ikke er noe bra....

Endret av Caddy
Skrevet

Jeg har vært en del på netthandel, sist nå i helgen faktisk, og sett på spesifikkasjonene på høytalerne der.

Alt ser liksom så bra ut, og de skriver det som om det er de beste høytalerne i verden, men så kommer du til 300Watt, 50Watt RMS f.eks.

Også ser du at i butikken så koster de, på det dyreste, 150kr. (det var noen 2veis høytalere jeg så på, som jeg tenkte å kjøpe for 50kr for gøy, men heldigvis vant jeg ikke^^)

En kamerat av meg har usCarvor forsterker, og usCarvor høytalere, og tja.. de spiller jo lyd. Er ikke noe sånn skikkelig elendig, men det blir samme som å kjøpe deg ett micro-anlegg på Elkjøp.

Det spiller sikkert OK lyd, men du får kjapt noe som spiller mye bedre for en noe samme pris.

Har snakket med folk jeg arbeider med, med deres erfaringer med usCarvor også, og samt lest mye om dem, og det er bare et merke som kanskje er på lik linje som et elkjøp anlegg.

Du kan lese hva andre brukere av forumet mener om usCarvor her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=720630

Men nå var det Proson du snakket om, og ja, merket har jo forsåvidt bedre rykte enn usCarvor, men som alle gode merker, kan ha noen produkter som ikke helt står i stil med navnet.

Når du skal gå til kjøp av nye høytalere, og tenker å spille HØYT med de, så ville jeg heller ha satset på en skikkelig butikk, hvor de som selger det har litt mere peiling enn at de bare klarer å skru på radioen selv.

Bilradiospesialisten er min favoritt iallfall.

God lyd koster...

Skrevet (endret)

Takker for en bedre utdypning. :)

Og ja, var Proson jeg tenkte på, ettersom biltema høytalerene jeg allerede har i bilen begynner å skurre lett når volumet står på 25. (nokså lavt, Pioneer spiller)

De er på 65 hele watt, og tenkte kanskje skurringa gikk ned om jeg fikk noen høytalere som tålte flere watt. :) (ingen forsterker skal kobles til disse, kun Pioneer 40w på spilleren)

Edit: Så nå orginal pris, men fikk 2 par for 121kr paret, så det var fin pris synes jeg. :)

Edit: Ops.. Dyrere i norge jo...

Endret av Caddy
Skrevet

Proson er svensk, så ikke så rart at det er billigere hos søta bror.

Proson er faktisk et ganske bra høyttaler merke. Deres stue høyttalere har fått noen anerkjennelser og priser for gode høyttalere i økonomiklassen.

Jeg har denne kassen med 2 x 10" sub i bagasjen min. Funker bra.

http://netthandelen.no/visProdukt.aspx?id=94196

Jeg drivere denne med en usCarvor som nevnt tidligere her.. Fungerer ikke noe bedre en greit. Men Subwooferen er ganske god etter min erfaring. Spilte mye bedre med en annen forsterker jeg testet.

usCarvor forsterkeren jeg har er bare sånn midlertidig greie jeg har tenkt å bytte ut når jeg føler for det.

Så jeg vil ikke si det er noe galt med Proson høyttalere, men bruk andre kabler en det som følger med!!

Skrevet
Hvordan er de Proson produktene de selger masse av?

Bra eller dårlige i forhold til pris?

Kom med erfaringer på både sub og høytalerene! :)

8142973[/snapback]

Hertz eller focal høyttalere

ground zero, focal, eller hertz sub'er... de koster endel, men er verd prisen for de som verdsetter god lyd da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...