Wooteman Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 hei dere, jeg bare elsker total war og har alltid lurt på, hvorfor ikke Norge kan bli med jeg vet a Danmark hadde kontroll over Norge lenge, med kunne ikke Norge bare KICKE ASS vi har fåre viktingere. Og de eide jo england noen år når de raida .. tror dere at NOrge hadde klart seg som et land? ... jeg elsker historie fra middelalrdern så fette kriger ... historie ruler kansje jeg spørre fetten min han har jeg lært mye av.. det har fette talter får det blir brøk som " lets hope that they have good womans whit then. Now fhigt for the layds" HAIL vikinger Vikinger RULER!
Edel Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Vikingerne sluttet i 1066, og spillet begynner i 1066. Det er normalt at man kan ikke spille som Norge.
Wooteman Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 aa jeg forstår da har vi lært noe nytt idag å men vis norge hadde vært med hva hadde sjedd da?
Herr Brun Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Du kan ikke ha med både Norge og Danmark, ettersom det ville ødelagt for gameplay. Som Danmark er du ganske avhengig av å ha Oslo og Stockholm. Danmark ble en stormakt i middelalderen, ikke Norge
Bonnskij Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Poenget er jo at ein kan endre historia på total war. Men som sagt så slutta vikingtida og Noregs storheitstid rundt år 1000, difor måtte det har vert eit heilt nytt total war-spel (pre medieval kanskje?)
Republic3D Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Norge som nasjon var på det mektigste/største rundt 1250. Økonomisk og militært.
Wooteman Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 morsomt å lære så mye nytt hadde vært gøy vis norge tok over england haha
Gunfreak Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 norge hadde deler av skottland på den tiden spillet startet, men det hadde vært litt kjipt for skottene om de måtte slås mot både england og norge. så da er det helt greit at norge ikke er med
Herr Brun Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Og som sagt, ville blitt trangt i de nordlige områdene hvis det skulle komme enda en stat. Du har jo Danmark, England/Skottland (av og til), Russland og Polen som alle sloss om de få byene relativt tidlig, i tillegg til Ungarn og HRE etter hvert.
Wooteman Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 (endret) visste dere at i romer tiden, var norge med i hærene der. Nordmenn var veldig kjent som gode krigere. Så har vært i mange krigere. jeg leste det i en avis at Nordmennn ble med den romeske hær ... men er dere ikke litt einge da, at det hadde vært fett med å ha Norge ... og en vikting i norge var jo i et kors tog var det ikke sigurd sigvarson eller no. kan huske at jeg lese om det nei jeg sier det igjen Vikinger eier og det får vel greie seg med Danmark. men er det flere som dere syns skulle vært med? .. lol skulle vi tatt med Svergie :!: og så har vi en by som kan hete svinesun jeg tror at Islam vi tatt hellig krig da haha Endret 12. mars 2007 av Wooteman
Wooteman Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 norge hadde deler av skottland på den tiden spillet startet, men det hadde vært litt kjipt for skottene om de måtte slås mot både england og norge. så da er det helt greit at norge ikke er med 8140429[/snapback] nei da, de kan bli banka a norge
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Norge som nasjon var på det mektigste/største rundt 1250. Økonomisk og militært. 8140137[/snapback] Kanskje militært, men økonomisk er nok nåtid den sterkeste tiden for Norge.
Gunfreak Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 vel i Medlieval Total realiism så skal norge være med. selv om mange mener de ikke skal.
Wooteman Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Skrevet 13. mars 2007 (endret) jeg har også lurt på the byzantine empire, er det en rest av det romeske rike? eller en blading av den store alexsaner og roma. ble det utryddet i middealdern?... er det den samme historien at rike råtet fordi dårlige ledere, som det romeske rike histore er gøy ass Endret 13. mars 2007 av Wooteman
Frohman Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Byzantine er kjent som det tidligere øst-romerriket. Navnet kom fra en keiser Byzant, eller noe sånt. De ble utryddet i løpet av Middelalderen av tyrkerne, det er grunnen til at de kun har en gunpowder unit. Byzantine er ikke skapt til å fullføre en Campaign, dessverre.
Wooteman Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Skrevet 13. mars 2007 nice, takk du moro å kunne litt om middelalrden
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Nja, det er ikke riktig og si de ble utryddet. Byzantine empire ble endt av ottoman empire. Men folket der ble jo innlemmet i Ottoman empire. Byzantines etterkommere er jo grekere. Byzantine siste år var 1453.
magicgunnar Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Det er sant at Norge som stat hadde forskjøvet spillbalansen, men jeg syns det skulle vært muligheter for å starte som enhver provins, da starter faksjonen kun med en provins, og som Norge hadde dette vært ganske utfordrende. Det går an å modde for å oppnå dette.
Inzaniel Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Snakker dere om det første Mediveal: Total War? Eller er det snakk om 2'ern som jeg enda ikke har fått prøvd. Hvis det er den første utgaven av spillet så synes jeg at det burde vært mulig å ta Ungarn, Sicilianerne og The People of Novgorod. Kunne kanskje gått ann å ha med Norge og Sverige, men da hadde det igjen vært umulig for noen av de skandinaviske landene å hevde seg. Litt off topic det her da men men: De soldatene som man får når man tar en crusade mot et ikke kristen land får jeg aldri. Selv om crusaden blir vellykket og jeg okkuperer og beholder provinsen helt til spillet er ferdig får jeg aldri de soldatene. Order Foot Soldiers eller noe sånt, Knights Templer, Knights of Santiago og alle de der. Dette har vel ikke noe med selve crusade greia å gjøre, men jeg får heller aldri tak i Feudal Foot Knights og Chivalric Foot Knights
magicgunnar Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 (endret) Snakker dere om det første Mediveal: Total War? Eller er det snakk om 2'ern som jeg enda ikke har fått prøvd. Hvis det er den første utgaven av spillet så synes jeg at det burde vært mulig å ta Ungarn, Sicilianerne og The People of Novgorod. Kunne kanskje gått ann å ha med Norge og Sverige, men da hadde det igjen vært umulig for noen av de skandinaviske landene å hevde seg. Litt off topic det her da men men: De soldatene som man får når man tar en crusade mot et ikke kristen land får jeg aldri. Selv om crusaden blir vellykket og jeg okkuperer og beholder provinsen helt til spillet er ferdig får jeg aldri de soldatene. Order Foot Soldiers eller noe sånt, Knights Templer, Knights of Santiago og alle de der. Dette har vel ikke noe med selve crusade greia å gjøre, men jeg får heller aldri tak i Feudal Foot Knights og Chivalric Foot Knights 8175909[/snapback] Når det gjelder eneren så kan du spille de tre faksjonene du nevner ved å redigere på en fil som setter hvilke faksjoner som kan spilles og hvilke som ikke kan i de tre forskjellige eraene, tror filene heter noe slikt som early.txt, middle.txt og late.txt. Tror de ligger her: Program Files/Medieval Total War/campmap/startpos/ Dette er tekstfiler og det er rimelig intuitivt hvordan du endrer på dem men husk å reservekopiere dem i tilfelle du skulle gjøre endringer som får spillet til å kræsje. Når du declearer et crusade så skal du få order foot soldiers og f.eks Knights of Santiago hvis du er Spania. Dette skjer idet du erklærer korstoget. Feudal Foot Knights og Chivalric Foot Knights får man hvis man velger å dismounte Feudal Knights eller Chivalric Knights i en siege-battle, mer om det her: http://www.totalwar.org/strategy/twug/mtw/index.html Endret 18. mars 2007 av magicgunnar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå