Gå til innhold

Razer Deathadder, Copperhead el. Habu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkuratt fått meg deathadder og er veldig fornøyd, veldig behagelig ligger så å si perfekt i handa (passe stor or rund).

Med Q-pad CT flyter den bra og "tøy" fungerer veldig bra, den har teflon og da flyter den veldig bra. Denne og Q-pad CT er en drøm.

det er også veldig god "tracking" på den med 3g infrarød. Anbefaler denne

 

Habu har jeg hørt at det kan være noe problemer etter tid men sikkert ei god mus.

 

men andres smak er sikkert ikke som din så du burde prøve og få prøvd musene før du kjøper.

 

http://www.hardware.no/tester/input/3_x_razer/35617

Endret av luringS
Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg ny mus til pc'n og lurer på om noen har noen erfaringer med disse?

 

Hvordan er de i praktisk størrelse?

Hva slags underlag fungerer best?

8135762[/snapback]

 

jeg har nå brukt copperhead red, en god stund. Bruker det til BF2 for det meste innen gaming. Jeg kan love deg 100% at du ikke kommer til å angre dersom du kjøper den. Jeg har aldri vært borti bedre mus enn den, den sitter så sykt bra i hånda, med tanke på at innen gaming må man ofte løfte musa. Den er SYKT rå å se på, med det røde pulserende lyset. Og den er lett å løfte pga gummi stripe (som det lyser rødt gjennom) går langs begge sidene. I tillegg har man dpi (muse følsomhets) knapper der man kan gjøre musen raskere eller tregere mens man spiller.

 

Funksjonell karakter 10/10

Ergonomi karakter 10/10

Design karakter 10/10

SAMLET: 30/30

Lenke til kommentar

Godt det er noen som er fornøyde med fasongen på Diamondback/Copperhead. At det er noe 100% sjanse for at du ikke vil angre om du kjøper en av dem er bare tull. De er lave og vanskelige å vende seg til. Mange får musesyke av dem også. Sideknappene er også plassert så de ikke er gode å komme til synes jeg.

 

Kjøp en Deathadder, bra fasong (Intelli 3.0 kopi) og en sensor som ikke suger (den på Copperhead gjør det).

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg ny mus til pc'n og lurer på om noen har noen erfaringer med disse?

 

Hvordan er de i praktisk størrelse?

Hva slags underlag fungerer best?

8135762[/snapback]

 

Om du finner ut at du skal ha deathadder, selges min på bruktmarkedet..brukt 2 kvelder....hinte hint :p

 

Synes den har meget gode knapper, men foretrekker personlig fasongen på logitech, smak og behag er en snodig ting.

 

Funker forresten på alle de underlag jeg prøvdde på; musmatte ensfarget og spraglet samt tre med striper..

 

Om det teller at den skal være "kul" så har også Deathadder pulserende lys...blått sådan

 

Lykke til med valget

Lenke til kommentar

Har hatt Copperhead i 1 år nå, og er delvis fornøyd. Lasern har ikke høy nok respons for mitt bruk da. Spiller counter-strike med svært lav mouse speed, og musen klarer enkelte ganger ikke å holde følge med bevegelsen min, hvis jeg f.eks skal snu meg 180 grader kjappt. Da ender jeg ofte med å se rett opp i taket. Den har nå etter 1 år med gaming også begynt å fuske litt. Er kontaktfeil, som gjør at den detter ut i ny og ne. Alt i alt er det en god mus, men kanskje ikke hvis du vil ha det aller beste ;) Har akkurat bestillt deathadder, og sitter nå og venter på at den skal komme i posten ;)

 

lykke til med valget :)

 

-Mouktar

Lenke til kommentar

Egentlig er det litt rart at 2000dpi mus ikke oppfatter det. Altså lasermus skal i teorien og praktisk talt være overlegen optisk på dette området. De leser overflaten 100x bedre enn optiske mus. Så egentlig skal man greie å puste på musen og den vil oppfatte det.

 

Vet at gamer miljøet er litt mongo og tror for blindt på artikler. Virker som flere og flere tror optiske musene er bedre, fatter ikke dette.

Lenke til kommentar

Og hvor har du beviset på at laser kan lese underlag 100x bedre enn "optiske" mus? (Laser er strengt tatt optisk den og) Er jo uansett et øye som leser underlaget etter at lyset er reflekter fra denne.

 

Jeg velger heller å stole på en artikkel av noen som har tatt seg bryet med faktisk å få ut målbare verdier på hva musesensorer er gode for, enn tester som spiller 3 runder CS og drar en subjektiv konklusjon. Og jeg stoler også mer på en slik artikkel enn en påståelig trønder av et forumtroll fra webmaster-linja...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Og hvor har du beviset på at laser kan lese underlag 100x bedre enn "optiske" mus? (Laser er strengt tatt optisk den og) Er jo uansett et øye som leser underlaget etter at lyset er reflekter fra denne.

 

Jeg velger heller å stole på en artikkel av noen som har tatt seg bryet med faktisk å få ut målbare verdier på hva musesensorer er gode for, enn tester som spiller 3 runder CS og drar en subjektiv konklusjon. Og jeg stoler også mer på en slik artikkel enn en påståelig trønder av et forumtroll fra webaster-linja...

8160518[/snapback]

 

Har ingen bevis utenom jeg har snakket med teknikere fra Logitech og Microsoft som har gjort en del tester hvor Laser leser overflaten mye bedre.

De la jo ut bilder som viste hva sensoren så og laseren så sylskaper detaljer som optiske musene så som "blurrete" bare.

 

At du velger å stole på en artikkel sier bare mer om deg enn om det gjør om meg. Hva har det med at jeg er trønder noe med saken å gjøre ? Webaste linja ? Hva snakker du om ? Ja jeg jobber som webutvikler, hva har det med saken å gjøre ?

Disse artiklene er skrevet av normale folk de også, og esreality sin test var ganske detaljert, men jeg stoler ikke 100% på den uansett.

 

Det som får meg til å spekulere er at både microsoft og logitech lanserte disse lasermusene SPESIFIKT for å lese overflater mye bedre, og da spesiellt ved lowsens kontroll. Det som er hele poenget med de.

Da er det rart at esreality finner ut det strakte motsatte.

 

Såklart det får meg til å stille spørsmålstegn. Hvor mange er det ikke i CS verdenen som har 100 forskjellige fakta om nettkoden til HL2 pga feilinformasjon fra artikler ? En del .

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Vel, selvfølgelig vil de som produserer mus ha deg til å kjøpe sine nye mus, spesielt hvis de har blåst en masse penger på å utvikle en ny sensor-type. Og da er det bare å hoste opp noen "fordelaktige" tester hvor man viser hva som er bra (og ikke sier noe om det som er dårlig, og ikke minst hvis deres nye "oppfinnelse" er dårligere enn forgjengern). Man er da vel ikke så dum at man stoler på produsentenes egne tester?

 

Mulig en lasermus "ser" et tydeligere bilde, men ESR-testen viser jo at det ikke går så bra i høye hastigheter. En fordel med en vanlig optisk er jo nettopp at den belyser et større område overflate og ikke en liten prikk, slik laser gjør vil jeg tro. Dette får antaglig de optiske musene til å henge med i større hastigheter som den testen viser. Men det er nesten så jeg får lyst til å lage men egen testrigg og prøve ut teoriene deres...

 

Men om det et fysisk mulig å merke presisjonsforskjell på 1600 og 2000 dpi, ikke f... Testet både Habu, Copperhead og MX518 uten noen merkbar forskjell på presisjonen. Det som er mest avgjørende for aim er mye mer fasongen på skallet og hvor knappene er plassert, enn DPI på sensoren.

Lenke til kommentar
Men om det et fysisk mulig å merke presisjonsforskjell på 1600 og 2000 dpi, ikke f... Testet både Habu, Copperhead og MX518 uten noen merkbar forskjell på presisjonen. Det som er mest avgjørende for aim er mye mer fasongen på skallet og hvor knappene er plassert, enn DPI på sensoren.

8164967[/snapback]

 

litt uenig med deg der. har gamet i ganske mange år nå, og har blandt annet gjennomført dette scenarioet med å bytte fra 1600dpi mus til 2000dpi mus. Merket forskjell med at musen reagerte kjappere på bevegelsene mine, og at musen hang bedre med når jeg gjorde forskjellige bevegelser (i f.eks cs, half-life 2, og andre 3d-skytere). Ikke at det var så stor forskjell at det hadde noe særlig innvirkning på hvor bra jeg spilte (kanskje litt?), men poenget er uten videre at det faktisk var merkbar forskjell for en gamer. Du kan jo kanskje teste med 2000dpi og 1600dpi på samme mus (med samme fasong og knapper). Med copperhead har du jo faktisk f.eks mulighet til å endre dpi. Kanskje du da ser litt forskjell?;)

Endret av mouktar
Lenke til kommentar

Når du bytter DPI skiftes også sensen. Klart du merker det. Men jeg har stort sett aldri musen min på full DPI uansett, for om du justerer sens så du har samme hastighet er ikke forskjellen merkbar.

 

Men, man skal ikke stikke placebo-effekten under en stol, samt at fasongen og underlaget har en del og si.

Har en MX518 og en Habu (= Copperhead med nytt skall), og selv om Habuen har 400 dpi mer er ikke det noe som har enormt mye å si... En vanlig PC-skjerm er under 100DPI, så du trenger ikke 15-20 ganger denne presisjonen i praksis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Og hvor har du beviset på at laser kan lese underlag 100x bedre enn "optiske" mus?

Og jeg stoler også mer på en slik artikkel enn en påståelig trønder av et forumtroll fra webaster-linja...

8160518[/snapback]

 

 

At du velger å stole på en artikkel sier bare mer om deg enn om det gjør om meg. Hva har det med at jeg er trønder noe med saken å gjøre ? Webaste linja ? Hva snakker du om ? Ja jeg jobber som webutvikler, hva har det med saken å gjøre ?

8160892[/snapback]

 

hehe, ja så sannelig. Godt du fikk frem at han var trønder, det var like før jeg trodde på hva han sa... hehe... Jadda, godt vi holder oss sakelige ;)

Lenke til kommentar

Vel jeg stoler mer på Logitech enn noen artikler. Det verste jeg vet er folk som later som de kan noe på internett og viser til noen artikler på nettet. Dere kan ikke bruke det som noe fasit.

 

Laser SKAL fungere bedre og lese overflater mye bedre, ESREALITY sin artikkel sier jo akkurat det samme. Skjønner ikke hva problemet er egentlig, optisk er håpløst til å lese overflater. Da jeg gikk fra optisk til laser var det seriøst natt og dag.

 

Akkurat nå bruker jeg Deathadder som bruker en 3G sensor som jeg mener er ytterligere bedre enn vanlig laser.

Uenig ? Flott les noen artikler å prøv å bli klokere :thumbup:

Endret av Avean
Lenke til kommentar

DeathAdder's hemmelighet er gummi... mmmm... deilig gummi... og bollefasong, ikke flatmus som Copperhead og fetterne (øh... kusinene) dens.

 

Personlig mener jeg at sensorene ikke er så viktig å henge seg opp i. Har prøvd det meste av mus (også nevnte 3 mus i topic) og vil påstå at fasong, materialer, vekt og "skliføtter" er mye mer å si enn hva slags lys som kommer ut av sensoren. Ja, og ikke glem underlaget du kjører den på :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...