Gå til innhold

939 2.66 = hvor mye mhz intel conroe?(BF)


Anbefalte innlegg

jeg sitter med x2 939 på 2.66@ og lurer på hva det tilsvarer i intel conroe mhz ytelsesmessig. planen er vag, alikevel bytte ut cpu med intel conroe, kansje la være siden det er lite å hente heller bytte 7900gt 550mhz med 8800gts og merke mer forskjell, er for å få litt mer fps og effekter i bf2142, fordi det er verdt tiden jeg bruker på det absolutt.

 

nå har jeg pc3200 ram og lurer på om det merkes i det hele tatt ved å gå fra 400mhz til 800mhz ram. kansje jeg merker det når brettet lastes inn mellom spillene ellers midt i spillet lurer jeg på om det har noe funksjon som er merkbar i det hele tatt, kan det hjelpe på fps også her.

 

Håper båtte gjetting og evt andre utfyllende teorier som kan gjøre at det blir fetere og spille bf2 framover. puste friskere liv med både nye høytalere, hardware og høyere puls samt add-on maps.

 

jeg har installert spillene på en wd 250gb 16mb og er som regel en av de første som får lastet inn mapet. jeg vet veldig godt at 939 ikke støtter ddr2. Jeg spør mer som et ytelseshop, hva som lønnet seg, skjermkort eller nyt system. alt på en gang er for dyrt.

Så raid or raptor vet jeg det ikke merkes noe på. så dere sier 800mhz er knapt merkbart, hva er da vitsen med 800mhz ram? Bortsett fra divider på conroe på et hovedkort som tar 500fsb.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg sitter med x2 939  på 2.66@ og lurer på hva det tilsvarer i intel conroe mhz ytelsesmessig. planen er vag, alikevel bytte ut cpu med intel conroe, kansje la være siden det er lite å hente heller bytte 7900gt 550mhz med 8800gts og merke mer forskjell, er for å få litt mer fps og effekter i bf2142, fordi det er verdt tiden jeg bruker på det absolutt.

 

nå har jeg pc3200 ram og lurer på om det merkes i det hele tatt ved å gå fra 400mhz til 800mhz ram. kansje jeg merker det når brettet lastes inn mellom spillene ellers midt i spillet lurer jeg på om det har noe funksjon som er merkbar i det hele tatt, kan det hjelpe på fps også her.

 

Håper båtte gjetting og evt andre utfyllende teorier som kan gjøre at det blir fetere og spille bf2 framover. puste friskere liv med både nye høytalere, hardware og høyere puls samt add-on maps

8133153[/snapback]

 

ca 2,1GHz. Kommer selvfølgelig helt an på hva du tester i, men PCmark05 sier at 2.13GHz C2D tilsvarer ca 2,6GHz+ AMD X2 cpu.

 

Edit: Og det er mer enn nok til BF2. BF2 er GPU intensivt, så skjermkortet ditt bremser der, ikke CPU.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Edit: Og det er mer enn nok til BF2. BF2 er GPU intensivt, så skjermkortet ditt bremser der, ikke CPU.

8135590[/snapback]

 

Njaaa. 64-player maps i BF2 er veldig CPU-intensive. Gjetter på at med et 7900GT og en [email protected] så får han mer igjen for å oppgradere CPU enn skjermkort, hvis han kjører under 1600x1200 oppløsning. Jeg har 8800GTS og en [email protected], kjører 1680x1050, og er stygt cpu-begrenset i 64 player-maps. (rundt 60-70 på det jevne, dips ned til 45-50)

 

Som jeg også skrev i den ANDRE tråden som trådstarter opprettet om denne saken...

Lenke til kommentar
Kjøp nytt skjermkort hvis du hovedsakelig bruker datamaskinen til å spille på.

 

Hvor fort brett lastes blir bestemt av hastigheten på harddisken..

8133240[/snapback]

I bf2 har det ihvertfall mye mer med hvor mye minne du har. Det går mye raskere å laste et brett med 2gb minne enn med 1gb.

Lenke til kommentar
Kjøp nytt skjermkort hvis du hovedsakelig bruker datamaskinen til å spille på.

 

Hvor fort brett lastes blir bestemt av hastigheten på harddisken..

8133240[/snapback]

I bf2 har det ihvertfall mye mer med hvor mye minne du har. Det går mye raskere å laste et brett med 2gb minne enn med 1gb.

8135784[/snapback]

Ja, det er faktisk det eneste stedet jeg har merket forskjell på 1 og 2 gig ram..

Lenke til kommentar
Edit: Og det er mer enn nok til BF2. BF2 er GPU intensivt, så skjermkortet ditt bremser der, ikke CPU.

8135590[/snapback]

 

Njaaa. 64-player maps i BF2 er veldig CPU-intensive. Gjetter på at med et 7900GT og en [email protected] så får han mer igjen for å oppgradere CPU enn skjermkort, hvis han kjører under 1600x1200 oppløsning. Jeg har 8800GTS og en [email protected], kjører 1680x1050, og er stygt cpu-begrenset i 64 player-maps. (rundt 60-70 på det jevne, dips ned til 45-50)

 

Som jeg også skrev i den ANDRE tråden som trådstarter opprettet om denne saken...

8135670[/snapback]

 

såpass, har ikke sett akkurat det, med wd 250 16mb så er jeg ofte først, av dem første inn på mappene. så vil aldri ha behov for en raptor iallefall., jeg kjører 1280x1024 native lcd. 550mhz på gt, jeg merker at bf2142 krever en del mer en vanlig bf2.

 

z z

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Kjøp nytt skjermkort hvis du hovedsakelig bruker datamaskinen til å spille på.

 

Hvor fort brett lastes blir bestemt av hastigheten på harddisken..

8133240[/snapback]

I bf2 har det ihvertfall mye mer med hvor mye minne du har. Det går mye raskere å laste et brett med 2gb minne enn med 1gb.

8135784[/snapback]

Mengden minne virker nok inn ja, men ikke hastigheten som trådstarter spurte om.

Lenke til kommentar
Kjøp nytt skjermkort hvis du hovedsakelig bruker datamaskinen til å spille på.

 

Hvor fort brett lastes blir bestemt av hastigheten på harddisken..

8133240[/snapback]

I bf2 har det ihvertfall mye mer med hvor mye minne du har. Det går mye raskere å laste et brett med 2gb minne enn med 1gb.

8135784[/snapback]

ja, men harddisken har også noe å si vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Kjøp nytt skjermkort hvis du hovedsakelig bruker datamaskinen til å spille på.

 

Hvor fort brett lastes blir bestemt av hastigheten på harddisken..

8133240[/snapback]

I bf2 har det ihvertfall mye mer med hvor mye minne du har. Det går mye raskere å laste et brett med 2gb minne enn med 1gb.

8135784[/snapback]

ja, men harddisken har også noe å si vil jeg tro..

8144503[/snapback]

 

Når du har 1,5GB minne eller mer, kan du begynne å se på harddisken. BF2 utnytter forøvrig Raid0 veldig bra.

Lenke til kommentar

I CoD kan du endre en liten sak so mheter hunkmegs i config. øker du den bruker spillet mer minne, og map loades MYE kjappere (ofte 10 sek raskere enn "flokken").

 

Kjører du uten AA+AF er det ikke opplagt for meg hva du bør oppgradere, men med de på tror jeg du blir ganske skjermkortbegrenset, hvertfall under krevende perioder i gameplay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...