Gå til innhold

Nvidia ,7900 kontra 8800/320?


jollis

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål angående ytelse. ser jo at 8800, er overlegent et 7900 kort

i ytelse. Men mitt XFX 7900xxx 256 mb minnne kjerneclock 600 /1600. Nå husker jeg jo ikke helt hva de forskjellige betegnelsene kalles da :-)

Men en del tall er jo bedre en 8800 med 320 MB minne!

Er det noen som kan forklare meg dette? Er temmelig fersk på dette området. Men utrolig interesert :)

Håper virkelig ikke alle har lagt seg enda da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen spørsmål angående ytelse. ser jo at 8800, er overlegent et 7900 kort

i ytelse. Men mitt XFX 7900xxx 256 mb minnne kjerneclock 600 /1600. Nå husker jeg jo ikke helt hva de forskjellige betegnelsene kalles da :-)

Men en del tall er jo bedre en 8800 med 320 MB minne!

Er det noen som kan forklare meg dette? Er temmelig fersk på dette området. Men utrolig interesert  :)

Håper virkelig ikke alle har lagt seg enda da.

8132443[/snapback]

 

8800er bedre, den kjører tregere mhz på GPUen, men den yter bedre pga andre ting (mere shader pipes osv)

 

dessuten er den fremtids rettet slik at du kan spille, spill som Crysis som støtter DX10.

 

her kan du lese mer om 88xx serien

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål angående ytelse. ser jo at 8800, er overlegent et 7900 kort

i ytelse. Men mitt XFX 7900xxx 256 mb minnne kjerneclock 600 /1600. Nå husker jeg jo ikke helt hva de forskjellige betegnelsene kalles da :-)

Men en del tall er jo bedre en 8800 med 320 MB minne!

Er det noen som kan forklare meg dette? Er temmelig fersk på dette området. Men utrolig interesert  :)

Håper virkelig ikke alle har lagt seg enda da.

8132443[/snapback]

 

8800er bedre, den kjører tregere mhz på GPUen, men den yter bedre pga andre ting (mere shader pipes osv)

 

dessuten er den fremtids rettet slik at du kan spille, spill som Crysis som støtter DX10.

 

her kan du lese mer om 88xx serien

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series

8132631[/snapback]

Takk for svaret. får vel kanskje investere i ett slikt kort Om ett år eller noe.. Men innen den tid så har det sikkert kommet enda bedre kort tenker jeg. Er foreløpig godt fornøyd med det jeg har. Scorer 5150 i 3D mark 06. Er vel sån midt på treet?

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål angående ytelse. ser jo at 8800, er overlegent et 7900 kort

i ytelse. Men mitt XFX 7900xxx 256 mb minnne kjerneclock 600 /1600. Nå husker jeg jo ikke helt hva de forskjellige betegnelsene kalles da :-)

Men en del tall er jo bedre en 8800 med 320 MB minne!

Er det noen som kan forklare meg dette? Er temmelig fersk på dette området. Men utrolig interesert  :)

Håper virkelig ikke alle har lagt seg enda da.

8132443[/snapback]

 

8800er bedre, den kjører tregere mhz på GPUen, men den yter bedre pga andre ting (mere shader pipes osv)

 

dessuten er den fremtids rettet slik at du kan spille, spill som Crysis som støtter DX10.

 

her kan du lese mer om 88xx serien

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series

8132631[/snapback]

Takk for svaret. får vel kanskje investere i ett slikt kort Om ett år eller noe.. Men innen den tid så har det sikkert kommet enda bedre kort tenker jeg. Er foreløpig godt fornøyd med det jeg har. Scorer 5150 i 3D mark 06. Er vel sån midt på treet?

8132701[/snapback]

Jeg hadde oppunder/littover 5000 i 3dmark05 med 7600GT, med MSI 8800 GTS OC-edition tror jeg at jeg får 11000 og oppover (lest hva andre har fått).

Geforce 8 kort har ikke pixelshadere, men unifiedshaders (stor forskjell).

Det betyr i praksis at en streamprosessor? kan både være pixelshader og vertexshader etter behov. Og du får opptil 16xAnisotropisk filtrering og 16X CSAntiAliasing.

Lenke til kommentar

5000 i 3D 05 Tilsvarer vel ca 2500 i 06. Men det er vel viktig hva som ellers er i pc`en. Selv har jeg en 4200 x2 (939) 3 giga midt på treet ram. Så foreløpig har jeg vel ikke den "skarpeste" pc`en

Vil vente med å bygge ny til jeg ser hva Amd dukker opp med.Kanskje de kommer med noe som gruser, Intel igjen.

(da blir det vel å handle hovedkort og ram ++ ) :roll:

Lenke til kommentar

Er jo kjempebra det. Har spillytelse så det holder du da.

Skal ha ett rått skjermkort. Når jeg bygger meg maskin om ett års tid. Håper bare at Vista har kommet over alle barnesykdommene innen den tid! Og at Amd har kommet seg forbi eller på høyde med Intel. Er av en eller annen grunn svak for Amd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...