Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 God kveld, min pc nektar å starte av og til. Dei fleste gangane så funker alt heilt fint, men nokon gangar så nektar den å starte. Den kommer til BIOS kor den leitar etter harddisken, men stoppar opp på "Detecting IDE drives...". Eg benytta anleiinga med å koble den ut og tok ein liten "schaining" (fjerna støv) og kobla inn ledninga til harddisken på nytt. Det hjalp på for ein dag, og no har same problem oppstått igjen. Nokon som veit kva eg må gjere?
Hårek Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Hjelper det å trykke reset etter du har slått på strøm? Det kan være at disken trenger litt for lang tid på å starte og BIOS har gitt opp. Da vil den finnes på andre forsøk.
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Hjelper det å trykke reset etter du har slått på strøm? Det kan være at disken trenger litt for lang tid på å starte og BIOS har gitt opp. Da vil den finnes på andre forsøk. 8131541[/snapback] nei, det eineste som hjelper er å la den stå ei stund avslegen, og prøve på nytt. Er rimeleg irriterande
nabbskall Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Kanskje du burde prøve og trykke ctrl alt delete for å se om den rebooter? hvis ikke så har den jo låst seg.. du kan jo også prøve å trykke to ganger på PAUSE/BREAK knappen på tastaturet for å se om det går videre da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå