Gå til innhold

Hvorfor har hardware.no ignorert ZoneAlarm?


truud2

Anbefalte innlegg

Etter å ha tronet på toppen i årevis i amerikanskje tester, som hhv. beste brannmur og beste antivirusprogram ble kombinasjonen av ZoneAlarm brannmur og Kaspersky antivirus i pakken ZoneAlarm Internet Security Suite 7, hilst som "a marriage made in heaven" av store deler av amerikansk datapresse i år.

 

zaiss_HOffice_box.jpg

Stor var derfor min undring, da et søk på "zonealarm" resulterte i absolutt ingenting på prisguiden(?)

PC-magazine (usa) gir pakken 4.5 poeng av 5 oppnåelige og det samme gjør deres lesere, se her: PC Magazine

 

Men, det er ikke bare hardware.no, som ikke har oppdaget ZoneAlarm Internet Security Suite 7 ennå i kongeriget! Et tilsvarende søk hos komplett.no ga tilsvarende uttelling: nada! Hvilket også virker sært på meg, da jeg har brukt ZoneAlarm, som brannmur helt siden 1998, (om jeg husker riktig), og har i disse årene unngått det meste av skitt fra internet, som har herjet rundt omkring, så mine egne erfraringer med dem, er førsteklasses.

 

Brannmuren er dessuten særdeles intuitiv og enkel i bruk på en måte, som ingen andre brannmurer jeg har sjekket har vært i nærheten av (for ikke å snakke om nerdeproduktene XPs og Linux' brannmurer), som jeg etter diverse tapre forsøk ikke har fattet noe som helst av (men det kan jo bero på meg selvsagt.)

 

CNETs vurdering av pakken summeres opp slik:

The good: ZoneAlarm Internet Security Suite 7 includes award-winning Kaspersky antivirus and MailFrontier antispam; plays well with other security applications; uninstalls cleanly.

 

The bad: ZoneAlarm Internet Security Suite 7 could provide an antiphishing toolbar; has no backup or file recovery feature; lacks a data shredder.

 

The bottom line: ZoneAlarm Internet Security Suite 7 provides the perfect balance between best-of-breed security protection and ease of use, providing the home user with superior protection that's light on system resources: reviews.cnet.com

CNETs reviewers gir ZoneAlarm-pakken karakteren "Excellent", mens Norton security 2007 "bare" betegnes "Very Good"

 

Så altså: Hvem selger ZoneAlarm Internet Security Suite 7 i Norge? Og hva tar de for den?

Med hilsen

Trond Ruud

PS

En 15 dagers gratis prøveversjon kan lastes ned her: http://www.zonealarm.com/store

De har visst funnet ut at de har vært litt stive på pris i forhold til konkurrentene, for jeg fant flg rabatt-tilbud hos dem idag: Special Internet Offer — Save $20

DS

Endret av truud2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...