Gå til innhold

web10.nu stengte siden min og slettet filene mine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har et lite problem her. Jeg har en webside som er hostet av web10.nu. På den siden laget jeg alt selv. CMS gjestebok osv. Jeg har også masse andre filer som jeg kun har der.

En dag la jeg merke til at min avatar ikke fungerte her på forumet. Den har jeg på web10.nu serveren. Da jeg skulle gå inn på siden min, fikk jeg beskjed om at den sendte ut spam fordi jeg bruker et gratiscript fra internett, noe jeg ikke gjør. Og derfor hadde de stengt den. I tillegg stod det at jeg måtte rette opp i dette før de kunne åpne siden igjen. Men da jeg skulle logge meg på FTP kontoen min var alt borte. Det var erstattet med en eller annen form for logg.

Jeg kontaktet web10.nu og fikk samme beskjed som det stod på siden. At jeg måtte rette opp problemet før de kunne åpne den. Jeg spurte om det kunne ha noe med at min avatar lastet veldig mange ganger hver dag på diskusjon.no. Men på det har jeg ikke fått noe svar på. Kan det ha noe med at de misstenker meg for spamutsending?

Og hvordan kan de si at jeg må rette opp feilen når de har fjernet alle filene mine?

De kunne i det minste vist meg en logg eller noe som fortalte meg litt mer konkret hva som var problemet. Jeg har mange hundre filer hostet der, så det er litt vanskelig å gå igjennom hver eneste en. Og ikke minst er det vanskelig å rette opp på noe som de har fjernet!

Hva skal jeg gjøre?

Mvh

Christian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har sikkert flytta filene ut av mappa di i mellomtiden, tviler på at de bare sletter alle filene uten noen slags advarsel (og til og med hvis de hadde gitt advarsel hadde det vært "out of line").

Anyway du må være litt mer persistent (sp?), få et ordentlig svar ut av dem.

Og; skift webhotell.

Skrevet

Det som er er at jeg har vært veldig fornøyde med dem hele tiden fram til nå. Har hatt webside hostet av dem i 2 år nå uten problemer. Så jeg vill ikke bytte. Jeg tror ikke de har folk på jobb på søndag så jeg får vente til mandag med å få svar fra dem ;)

Uansett, som jeg spurte om i første post. Kan det at jeg hoster avataren til dette forumet på mitt webområde ha noe med at de misstenker meg for spam? Det er den eneste muligheten jeg ser.

Mvh

Christian

Skrevet

Mange nedlastinger av en fil er ikke spam.

Hvis du bruker opp all båndbredden din pga mange nedlastinger av avataren, blir kontoen stengt pga det; du brukte opp all båndbredden.

Spam er som regel når man sender ut masse emails, dette kan gjøres gjennom php scripts som det virker som de hinter til at du har.

Men jeg har jo da ikke nok informasjon om saken.

Skrevet
Mange nedlastinger av en fil er ikke spam.

Hvis du bruker opp all båndbredden din pga mange nedlastinger av avataren, blir kontoen stengt pga det; du brukte opp all båndbredden.

Spam er som regel når man sender ut masse emails, dette kan gjøres gjennom php scripts som det virker som de hinter til at du har.

Men jeg har jo da ikke nok informasjon om saken.

8128660[/snapback]

Hm, jeg tror egentlig ikke båndbredden blir brukt opp av mange som laster ned en 6kb stor avatar :p

Jeg hadde et hjemmesnekret kontaktskjema. Det kan selvfølgelig ha noe med det å gjøre. Men jeg kan som sagt ikke kikke på det da jeg ikke har tilgang til filene :(

Skrevet

Kan jeg spørre om en ting som er litt off-topic.

Jeg har selv webhotel + domene ifra web10.nu

Har hatt det i snart et år nå og den betalte tiden begynner å renne ut.

Vet du hvordan jeg forlengerperioden :p

La merke til at du har hatt det i 2 år.. hehe

Skrevet

Oi litt mange svar.. hehe. Ok, så den regningen kommer per mail så er det bare til å finne frem visaen igjen ja.

Nei er såpass fornøyd at jeg går for et år til. Har du merket noe til at respons tiden kan være litt treig med web10.nu? farten er bra men responstiden er til tider ganske treg føler jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...