cornell80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Spør du meg er vel scamming en del av spillverdenen i alle slike spill, akkurat som svindel i virkeligheten. Øker bare spenningen i spillet 8134599[/snapback] Svindel i virkeligheten får konsekvenser når du blir tatt, så hvis du vil at alt skal være så virkelighetsnært bør du være for permban for scammere, med mindre du er en slik drittunge selv selvfølgelig.
cornell80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Magikaren, skal jeg være helt ærlig med deg så hadde jeg nok ikke kommet til å banket deg opp i rl. Spesielt ikke når du er en guttunge, noe jeg mistenkte. Det sjokkerer neppe noen her at du er en guttunge, da forstår du deg mindre på konsekvenser, og empati er noe man etter mitt syn ihvertfall utvikler med årene, det kommer med livserfaring. Min påstand er at hverken du eller noen andre står i den minste posisjon til å si at "Ja men det er bare wow" for så å rettferdiggjøre dine egne forkastelige handlinger, det er ikke du som legger lista for hvilke gjøremål andre skal ha i hverdagen sin og hvilken prioritet disse skal ha. Det jeg sier her er at du har null, absolutt null rett til å unnskylde deg selv med at det bare er snakk om et spill, du kan si hva du vil om konseptet rundt mmorpg's, men når du bruker store deler av tiden din på en ting forteller det om at det er en ting du brenner for å gjøre, noe du liker, for meg har wow vært en hobby slik det har vært for ufattelig mange andre, mener du at du på noen måte har en rett til å scamme andre fordi DU mener og synser at dette ikke er noe hobby for de som holder på med det ? Slik at DU samtidig kan slå to fluer i smekk og tjene på at noen taper ? Idiot, men jeg håper og regner med at du lærer med årene. Tid er penger, å rasere noe som folk har valgt å bruke tiden sin på er hinsides patetisk og det er dems sak og ikke din HVA de velger å bruke tid på.
Zen1th Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Alltid gått inn i trader med scamming i bakhodet, å det blir det ivertfall ikke slutt nå nå når jeg ser hvordan noen idioter tenker. Enda ikke blitt scammet, men den dagen det skjer vil jeg se akkuratt likt på det som om noen svindlet meg IRL. Prøver helst å finne norske spillere som jeg gjerne vet hvem er gjennom andre spillere slik at den dagen noen finner ut at de skal scamme er det relativt lett å arrangere en liten biltur med balltre i baksetet for å vise hva en syns om slikt. Flere enn meg som syns det er sykt irriterende at folk tror de kan oppføre seg akkuratt som de vil pga de sitter bak en skjerm? Men alt i alt synes jeg 99% av de en møter i wow er hyggelige å greie folk!
neoman Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 vel hadde jeg blitt scamma for en stor sum.av en nordmann ville jeg ikke nølt med å banke dritten ut av han.kunne gjerne lagt en god del tid i å finne ut hvem han er, scamming er så fælt ma ner totalt forsvarsløs mot de man blir scammet av. men disse som driver å scammer account på wowtrade og sånn er mye være en ingame scammere , da stjeler de rett å slett hele accounten figuren alt hna har lagt tid i, en kompis av meg ble scammet av en nordmann jeg vet att han har skaffet ett tracker programm å prøver å finne ut hvem 12 åringen er for så å banke han vis han ikke får tilbake accounten etter en enkelt telefon samtale.. jeg ble faktisk veldig scammet selv når jeg tradet wow account byttet mot en warlock på magtheridon, men tror dere ikke smartingen tok tilbake sin acc å sletta-disenchanta.solgte alt av gear på min å karakteren å sendte de 500 golda den hadde til sin egen vi var på samme server. heldigivs fikk jeg ordnet opp i det sa jeg hadde blitt keylogga og hacka sa ikke noe om att jeg var blitt lurt, så han aldri online siden så tror han ble banna siden blizzard så att pengene var sendt til han.. dette kan jeg forørig ikke si med sikkerhet, uansett dette å scamme accounter er mye være en ingame scamming..
Kiruk Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Er enig at scaming er dumt. Men man kan vel egentlig ikke samenligne ganking med scaming? Å bli kicka for å ganke low leevels/corpse camping er helt idiotisk etter min mening. Spillet er trossalt lagt opp for at man skal kunne pvp'e, det er derfor man spiller på en pvp server (jeg er ikke noen stor fan av BGs though, og har vært i totalt 3 battlegrounds hit till i tbc.) 8134582[/snapback] Sammenlignet ikke scamming med ganking. For det første så spiller jeg ikke på PvP server og vi har regelen fordi guilden vil oppholde rykte sitt. "Det er han som ganker lowbies og corpse camper i det uendelige." Er eksempel på en som ikke fikk være med i raid community jeg var med i en stund fordi det er sett på som unødvendig, feigt og ødelegger for andre. Mens enn annen fikk være med uten en gang å snakke med han fordi han var ett fast medlem i guild"x". PvP server må man regne med å bli angrepet, samme hvis du enabler PvP på en PvE server men synes ganking av lowbies og corpse camping er som sagt feig og unødvendig. Selv om det er et spill så er det ikke grunn til å oppføre seg idiotisk. Det jeg nevner her er min oppfatning av dum oppførsel og jeg skjønner at noen er uenige.
Trygve Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg er faktisk ganske enig med Magikaren. Hvorfor bruke flere timer på å grinde når du kan bruke 5min på å skaffe mats til f.eks. crusader? Jeg vet det er kjipt for den som blir scammet, men når jeg logget på min level 19 alt og for det var en som ropte at han ville kjøpe lionheart helm, crusader og 15 agility på hansker og trader det til meg, så er det faktisk hans egen feil at han ikke forstår at en level 19 ikke kan lage slike ting.
cornell80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Alltid gått inn i trader med scamming i bakhodet, å det blir det ivertfall ikke slutt nå nå når jeg ser hvordan noen idioter tenker. Enda ikke blitt scammet, men den dagen det skjer vil jeg se akkuratt likt på det som om noen svindlet meg IRL. Prøver helst å finne norske spillere som jeg gjerne vet hvem er gjennom andre spillere slik at den dagen noen finner ut at de skal scamme er det relativt lett å arrangere en liten biltur med balltre i baksetet for å vise hva en syns om slikt. Flere enn meg som syns det er sykt irriterende at folk tror de kan oppføre seg akkuratt som de vil pga de sitter bak en skjerm? Men alt i alt synes jeg 99% av de en møter i wow er hyggelige å greie folk! 8137602[/snapback] Kunne ikke sagt meg mere enig.
cornell80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Jeg er faktisk ganske enig med Magikaren. Hvorfor bruke flere timer på å grinde når du kan bruke 5min på å skaffe mats til f.eks. crusader? Jeg vet det er kjipt for den som blir scammet, men når jeg logget på min level 19 alt og for det var en som ropte at han ville kjøpe lionheart helm, crusader og 15 agility på hansker og trader det til meg, så er det faktisk hans egen feil at han ikke forstår at en level 19 ikke kan lage slike ting. 8139020[/snapback] Hva faen er vitsen med å oppføre seg som den forkastelige drittungen du er for det da ? Alle er igjennom den fasen at de er ny i spillet, det forsvarer ikke forkastelig oppførsel fra amøbeaktige drittunger som deg. Jeg håper du scammer noen som tracker deg og gir deg et par kakk i skallen.
Trygve Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg er faktisk ganske enig med Magikaren. Hvorfor bruke flere timer på å grinde når du kan bruke 5min på å skaffe mats til f.eks. crusader? Jeg vet det er kjipt for den som blir scammet, men når jeg logget på min level 19 alt og for det var en som ropte at han ville kjøpe lionheart helm, crusader og 15 agility på hansker og trader det til meg, så er det faktisk hans egen feil at han ikke forstår at en level 19 ikke kan lage slike ting. 8139020[/snapback] Hva faen er vitsen med å oppføre seg som den forkastelige drittungen du er for det da ? Alle er igjennom den fasen at de er ny i spillet, det forsvarer ikke forkastelig oppførsel fra amøbeaktige drittunger som deg. Jeg håper du scammer noen som tracker deg og gir deg et par kakk i skallen. 8139225[/snapback] Det er greit at alle er nye i spillet en gang, men han var level 60 og da bør han ha litt peiling på slikt
cornell80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 (endret) Det er greit at alle er nye i spillet en gang, men han var level 60 og da bør han ha litt peiling på slikt 8140052[/snapback] Som nevnt tidligere i denne tråden, det der er en ubrukelig påstand å unnskylde forkastelig oppførsel med. Den som gjør sånt er en drittsekk og etter all sannsynlighet en drittsekk i andre sammenheng enn dataspill også. Mentalitet går igjen. Innfør permban med tilbakevirkende kraft om mulig. Dog en utopi dette med tilbakevirkende kraft men. Endret 12. mars 2007 av cornell80
mad_arab Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Etter denne tråden, og tråden om botting, så må jeg innrømme at jeg er sjokkert over folks holdninger. Jeg håper det bare gjelder de som poster her, og ikke like stor andel av de som spiller. For dette er bare trist.
cornell80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Etter denne tråden, og tråden om botting, så må jeg innrømme at jeg er sjokkert over folks holdninger. Jeg håper det bare gjelder de som poster her, og ikke like stor andel av de som spiller. For dette er bare trist. 8140511[/snapback] Utifra innlegget ditt tipper jeg det er de som retter såpass mye sinne mot scammere du er "sjokkert" over ? Det er overhodet ikke fjernt å likestille scamming ingame med tyveri forøvrig. Dersom noen bruker lang og da mener jeg lang tid på å farme mats for så å få dem frastjelt har jeg all sympati for offeret om vedkomne har lyst å banke opp drittungen i mangelen på andre konsekvenser som permban. For meg er dette verre enn om noen f.eks knabber mobiltelefonen min, en ipod elns. Ipoden bruker jeg ikke, mobilen kan spores og uansett vet jeg at tjuver er uglesett av samfunnet og vil bli straffet om de blir tatt.
mad_arab Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Nei, hvorfor skulle jeg være frustrert over de som kritiserer scammere? Det er jo åpenbart hva som er idiotisk og destruktiv oppførsel.
cornell80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Nei, hvorfor skulle jeg være frustrert over de som kritiserer scammere? Det er jo åpenbart hva som er idiotisk og destruktiv oppførsel. 8140766[/snapback] Tenkte mer som at du var kritisk til de som var villig til å gå til voldelige handlinger irl mot scammere. Ser det som helt forsvarlig å riste litt i en scammer irl. uten å nødvendigvis banke han opp dersom man er så usannsynlig heldig å finne vedkomne. Med tjuver som rapper fysiske ting trenger man ikke det da man har et rettssystem for slikt, på samme måte som "moralske" blizzard burde hatt nulltoleranse og permban for slikt pakk som scammer andre.
MysticoN Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Scamming er "tilatt" pga Blizzard ikke har gode regler mot det.Synd og skam at et så stort spill som wow og Blizzard som selskap ikke har bedre rutiner mot svin, som tjener sitt gull på bekostning av andre spillere. Scammere er som regel folk som er for late til å skaffe seg sitt eget gull og utstyr. Dem er heller ikke gammle nok til å kjøpe gull siden dem ikke har visa kort. Argumentene dem har for å utføre en scamm er at jeg blir jo ikke tatt likevel. "Jeg kan likegodt skaffe meg det jeg trenger med litt slibrige triks" "Jeg tenker kun på meg selv og ingen andre, kun meg er enerådene, og bare jeg får det jeg skal ha gir jeg faen om andre lider." Må være noen slike tanker oppe i hode til disse svina. Min personlige meninger om scammere er at dem er noen drittsekker. Holdninger dem har i spillet kan relateres til hvordan dem er i RL. Ja, mulig mange er uenige i det men det er min personlige oppfattning. Har rundt 20RL venner som spiller wow nå. Alle har jeg vokst opp sammen med, ingen har noen gang gjort forsøk på å scamme, eller være drittsekk mot noen ingame. Dem er alltid hjelpsomme og greie i RL også. Selv har jeg rett og slett ikke samvittighet til å scamme en spiller for gull, eller materialer. Jeg er enchanter og hadde før TBC en god del recepies som var vansklige å få tak i. For eks. + 30 Spellpower. En gang fikk jeg for mye materialer av en kar som skulle ha enchant. Han fikk det tilbake sammen med enchanten på staven sin. "Ærlighet varer lengst" 8134231[/snapback] kunne ikke sakt det bedre selv.. og vist en scammer blir "upopulær" på serveren så er det no bare å bytte server. irriterenes. har selv kun blitt scamma en gang for lenge, lenge siden og det var et lite beløp. men synest at det er dumt at det har blitt slik.
John Keats Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Til dere som scammer og forsvarer det med at "det er bare et spill" og "det er virtuelle penger" tid er ikke virtuelt, dere stjeler ekte tid og det er igrunn samme faen hva andre bruker tiden sin på, det er fortsatt flere timer dere ødelegger
zbegra Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 (endret) Innfør permban for scamming nå. Jeg er enig i at ale som har scammet noe burde blitt permbannet, men det er jo veldig vanskelig for GM ene å vite om det er faktisk noen som har blitt scammet eller om det bare er en som ikke liker deg som påstår at du har scammet. Men nar en person begynner å få 4-5 klager om scamming burde GM begynne å gjøre noe med det. 8127051[/snapback] Tviler på at det hadde vært et problem. GM sjekker jo ting opp før de foretar seg noe og vis det viser seg å være falsk anklage så kan de jo bare banne anklageren. 8127086[/snapback] Tror mye av grunnen ligger i at Blizzard ikke ønsker å bruke unødvendig mye ressurser på å være "Politi", de har mer enn nok med å stoppe de som kjøper/selger gull osv. Endret 13. mars 2007 av zbegra
Phyx Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Tror mye av grunnen ligger i at Blizzard ikke ønsker å bruke unødvendig mye ressurser på å være "Politi", de har mer enn nok med å stoppe de som kjøper/selger gull osv. 8142404[/snapback] Jeg tror ikke Blizz så mye tidpå og stoppe gl0d selgere akkurat men. Uansett for og ungå og bli scammet så trade bare folk som du vet andre har brukt og kan stole på eller folk fra kjente seriøse guilder, de kan ikke scamme uten og få en guild kick.
mad_arab Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Til dere som scammer og forsvarer det med at "det er bare et spill" og "det er virtuelle penger" tid er ikke virtuelt, dere stjeler ekte tid og det er igrunn samme faen hva andre bruker tiden sin på, det er fortsatt flere timer dere ødelegger 8142291[/snapback] Nettopp. Negativ oppførsel er, ja nettopp, negativ. Den får negative konsekvenser.
Pastor Lorentzen Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Jeg trodde karakterene og gullet og alle items tilhørte Blizzard, og at du bare får lov til å forvalte Blizzards eiendom når du godkjenner lisensavtalen? Ergo kan det vel ikke defineres som tyveri ettersom "verdisakene" ikke skifter eier?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå