Gå til innhold

Til alle ingame-scammere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest et par tråder her hvor folk som kjøpte gull ingame nærmest ble fremstilt som kriminelle på lik linje med voldtektsmenn og mordere, mens flere av de samme moralske regelrytterne som stod for denne praten nærmest skrøt av hvordan de en eller flere ganger har "scammet noobs" ingame for materials til diverse items, så dette var helt greit ?

Blablabla gullkjøp ødelegger for alle andre blablabla ødelegger markedet blablabla.

Vel, jeg husker den dag i dag når jeg for nøyaktig et og et halvt år siden ble scammet for materials til en epic hjelm.

Materials jeg hadde brukt usannsynlig mye tid på å farme, fordi jeg siklet veldig etter den hjelmen.

Godtroende som jeg var og ikke minst vant til AO-community hvor folk flest var voksne mennesker og scammere risikerte ban for sine forkastelige handlinger gav jeg mats til en kar som virket som en fornuftig fyr etter en kort prat, for så å stikke av med matsene og putte meg på ignore.

Det som er sindsygt er at dette er det ikke noe ban for.

Respawn på maghteridon (I 2005), hvis du leser dette (Noe jeg tviler på, men vedkomne var Norsk) : Vit at jeg gladelig hadde knekt nesa di begge veier on sight på deg irl.

Dere som skryter av å ha scammet folk ingame er forkastelige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig hvordan fortjener noen å bli scammet? :dontgetit:

Scammers er svin, ett godt hakk lavere enn corpse campers og bots i min bok. Det er dog noe folk bør være var for, akkurat som i det virkelige liv.

Skrevet
Nøyaktig hvordan fortjener noen å bli scammet?  :dontgetit:

Ved å være naiv. Hvis du tror at "lollzor" fra "Epic Crusaders of Norway" har en sjelden recipe og trader bort mats fortjener du nesten å bli scammet. Så lenge man bare holder seg til medlemmer fra store og respekterte guilds når man skal ha noe craftet er sjansen særdeles liten for å bli scammet. Skal du kjøpe noe fra ukjente bruker du C.O.D og ikke trading.

Skrevet

QFT!

Litt sunn fornuft hjelper lang her. Sier ikke at det er fortjent, men det er lov å tenke litt lengre enn nesa. Som sagt, er sjangsen lik 0 hvis det er en spiller fra ett av de store guilda på serveren.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)
Nøyaktig hvordan fortjener noen å bli scammet?  :dontgetit:

Ved å være naiv. Hvis du tror at "lollzor" fra "Epic Crusaders of Norway" har en sjelden recipe og trader bort mats fortjener du nesten å bli scammet. Så lenge man bare holder seg til medlemmer fra store og respekterte guilds når man skal ha noe craftet er sjansen særdeles liten for å bli scammet. Skal du kjøpe noe fra ukjente bruker du C.O.D og ikke trading.

8126571[/snapback]

det er fullt mulig å bli scamma ved å være en helt normal spiller. blir så forbanna lei alle som sier etter du er scamma. " det er din feil".

Endret av KRAFortune
Skrevet

jeg har bare latt folk i topp guilder enchante for meg å lage ting for meg. riktig nok tar de litt ekstra fee, men det er det jammen meg vært når de garanterer deg 100% sikkerhet.

Gjest Slettet-lQle7N2M
Skrevet (endret)

Jeg gjor det samme samme som neoman, selv om jeg ikke har blitt scammet med at noen har stukket av med matsene så ser jeg alltid på vilken guild de er i. Hvis de ikke er i en av de store guildene som jeg kjenner til så krever jeg at de gir meg den tingen jeg skal ha og sa gir at de matsene han brukte til å lage den med i samme trade vinduet. Det koster deg kanskje 10% mer å være så forsiktig, men jeg synes sikkerheten er verdt det.

Jeg har blitt scammet en gang og det var en som hadde laget en char med nesten likt navn som Guildbanken. Han hadde send en C.O.D. med en pakke på 30G og sagt at det vare noe fra sist MC raid som jeg kunne få for de pengene. Dom som jeg var så godok jeg og inne i pakken lå det en skinning knife. Jeg rapoterte han til GM men jeg veit ikke om det skjedde noe med han. Det som irriterer meg er ikke at jeg mista de 30G ene, men at han fikk dem. Nå gjør jeg ivertfall ikke den feilen igjen, og jeg er heldig som bare ble scammet for 30G.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Skrevet
Scammer kun de som fortjener det.

8126440[/snapback]

Jeg lurer også på hvordan du kan si at noen fortjener det, de eneste jeg kan se som fortjener dette er de som selv scammer evt. har gjort deg til offer for litt ninja-virksomhet eller vært en skikkelig skikkelig og da mener jeg skikkelig drittsekk mot deg.

Å si at man fortjener å bli scammet dersom en lar seg lure blir i prinsippet å si at dersom du blir et offer for økonomisk svindel så fortjener du det som stolte på blablaba.

Husk at det til enhver tid er mange som er nye i spillet, og det er alt annet enn god reklame for wow og wow-community at du kan bli rundlurt for mats det er en heltidsjobb kanskje i flere uker i noen tilfeller å skaffe (Kommer self an på guild og egen spillerfaring) for så å faktisk få høre at ble du lurt er det din feil, noe som faktisk Blizzard tillater.

Innfør permban for scamming nå.

Gjest Slettet-lQle7N2M
Skrevet

Jeg er enig i at ale som har scammet noe burde blitt permbannet, men det er jo veldig vanskelig for GM ene å vite om det er faktisk noen som har blitt scammet eller om det bare er en som ikke liker deg som påstår at du har scammet. Men nar en person begynner å få 4-5 klager om scamming burde GM begynne å gjøre noe med det.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

Jeg er enig i at ale som har scammet noe burde blitt permbannet, men det er jo veldig vanskelig for GM ene å vite om det er faktisk noen som har blitt scammet eller om det bare er en som ikke liker deg som påstår at du har scammet. Men nar en person begynner å få 4-5 klager om scamming burde GM begynne å gjøre noe med det.

8127051[/snapback]

Tviler på at det hadde vært et problem. GM sjekker jo ting opp før de foretar seg noe og vis det viser seg å være falsk anklage så kan de jo bare banne anklageren.

Skrevet

Ellers enig i at man bør gå for folk i store guilder.

Den gangen jeg ble scammet for massevis av mats hadde jeg nylig brukt masse tid på å farme disse tingene etter jeg nylig dinga 60.

Det som var var at jeg spilte i guild med mine kompiser fra AO og vi hadde alle nylig gått over til wow og var alle på det samme nivået i spillet, mao. få med full skill i leatherworking og definitivt ingen med epic recipes.

I AO var det nulltoleranse for scammere og scammere var en svært sjelden art der.

Poenget er at er man ny i spillet aner man lite om hvilke guilds som er store, hvem som er til å stole på. etc...

Det er ikke i irritasjon over mitt eget tilfelle jeg skriver dette men langt mere i irritasjon over at Blizzard som skal være så knallharde og vise nulltoleranse på både det ene og det andre totalt ignorerer dette på en svært arrogant måte.

Det verste er at når jeg ser folk informere på general eller trade at den og den har scamma han\hun for det og det så sier 9\10 "n00b", "l2p", "your own fault n00b" etc.

Scamming er tyveri og jeg mener det er noe av det jukset du kan gjøre ingame som klarest bør kvalifisere for permban.

Skrevet

8127051[/snapback]

En GM har vel ressurser til å se en brukers nylige aktiviteter ingame samt muligens samtaler med andre brukere ?

Skrevet
Så Ant1, om du scammet noen og ble konfrontert så ville du rettferdigjøre deg ved å si at han var naiv?

8126621[/snapback]

For det første så har jeg aldri scammet noen og kommer nok aldri til å gjøre det i og med at jeg har sluttet å spille WoW. Men om jeg hadde prøvd å scamme folk og noen faktisk hadde tradet meg materials selv om guildet mitt het "Jesus var Shadow" (en guild bare jeg var medlem av og dermed ikke kjent) og det faktum at jeg var level 65 så syns jeg de fortjener å bli scammet. Forhåpentligvis hadde de lært å ta sine forholdsregler. Selvfølgelig rettferdiggjør ikke dette scammingen, det er fremdeles moralskt forkastelig å scamme folk, men i 9/10 tilfeller (minst) så er det alltid noe offeret kunne gjort bedre selv for å unngå og bli scammet. Men det er jo ofte lettere å skylde på andre enn og innse egne feil

Skrevet
Jeg har blitt scammet en gang og det var en som hadde laget en char med nesten likt navn som Guildbanken. Han hadde send en C.O.D. med en pakke på 30G og sagt at det vare noe fra sist MC raid som jeg kunne få for de pengene. Dom som jeg var så godok jeg og inne i pakken lå det en skinning knife. Jeg rapoterte han til GM men jeg veit ikke om det skjedde noe med han. Det som irriterer meg er ikke at jeg mista de 30G ene, men at han fikk dem. Nå gjør jeg ivertfall ikke den feilen igjen, og jeg er heldig som bare ble scammet for 30G.

8127027[/snapback]

Så dum er du ikke vel? Ærlig talt..

Skrevet (endret)

8127027[/snapback]

Så dum er du ikke vel? Ærlig talt..

8127257[/snapback]

jo han sier det selv :p Så dum var han

Endret av Akiro Curosawa
Skrevet

8127051[/snapback]

En GM har vel ressurser til å se en brukers nylige aktiviteter ingame samt muligens samtaler med andre brukere ?

8127100[/snapback]

Nei!...det har de ikke...om de har det..

går de imot loven... for det vi sier i private chat er privat..og plukke ut dette er som å snoke i naboens brev/post....

Men blizzard kan godt gjøre det...men, det tillater de ikke pga det jeg sa...

Skrevet

Selv om noen er så dumme ( eller som jeg ville sett på det. at de faktisk stoler på deg) at de trader deg mats som er verd mye og du stikker av med det, så fortjener ikke denne personen å bli scammet.

Når noen stoler blindt på deg og gir deg mats for noe de så gjerne vil ha og du scammer de fordi de var dumme og gidde deg matsen så hvet ikke jeg hellt hvem som er dumme.

Jeg har selv hatt mange muligheter til å scamme som f.eks når jeg skulle kjøpe noe så skulle de sende det C.O.D men de sendte heller mer penger til meg.

Jeg har alltid sendt tilbake pengene deres + det som de skulle ha for itemet.

Dette var en selfølge for meg, og jeg følte ikke for å ta pengene deres bare fordi de var så dumme å ikke trykket på C.O.D knappen

Skrevet

Misliker spesielt scammere siden en enchanter ikke har muligheten til å bruke COD for å sikre en handel. Veldig kjipt når folk holder tilbake og kun kjøper fra folk i de kjente guildene pga dette. Å handle med en enchanter er vel det mest risikable en kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...