Gå til innhold

Current 93/ Coil/ Nurse with Wound, etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som hører på Current 93, og/eller andre band fra den engelske post-industrielle folk-noir /eksperimentelle scena?

Er interessert i band som Coil, Current 93, Nurse with Wound, Sol Invictus og Death in June og håper på på diskusjon, tips og etc.

Sitter selv å hører på Thunder Perfect Mind av Current 93 nå, og synes det er nydelig rett og slett. Siste albumet; Black Ships ate the Sky er jo også fantastisk. Utover det er jeg ganske blank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hører en del på Coil, men kan ikke si at jeg liker all musikken deres. Noe av det er rett og slett for sært. Det er jo så mye rart å hente fra denne bevegelsen. Hørt Throbbing Gristle? Dernière Volonté? Autopsia? Von Thronstahl?

En gruppe som heter Black Sun Productions har remixet Coils låter og gitt det ut i albumet Plastic Spider Thing. Det er ganske sykt å si det, men det er favorittnoisealbumet mitt (ikke det at jeg liker så mye annen noise). Av Coil så liker jeg låtene med mer eller mindre tradisjonelle strukturer, som Fire of the Mind, Disco Hospital, Triple Sun og Going Up (tidenes coverlåt).

Jeg digger Death in Junes But, What Ends When The Symbols Shatter?. Industriell og eksperimentell musikk er så sinnsykt mye forskjellig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...