Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken LinkzysTrådløse ruter er best


Anbefalte innlegg

Hei.

skal bytte ruter og har en Dlink 4300 gamfuel i dag men jeg trenger en ruter som er mer stabil og klarer og håntere bittorent bedre enn Dlink.

Lurer på og bytte til Linkzys men den må ha de samme muligheter til innstillinger som Dlink 4300 har.

Er det noen som har noen gode tips og komme med.

 

ps.

Har flere maskiner som skal kobles til med kabel som jeg må kunne sette fast IP til.

Trådløst blir sjelden brukt til en Berbar Pc.

 

Takk.

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter linksys. Men hvis du er en "tung" bruker av torrents må du nok opp i bedriftsmodell, koster fort 2000. Problemet er begrensning i CPU og minne på de fleste linksyser, (og andre merker) beregnet for privat bruk. Jeg har hatt 4 forskjellig linksyser opp gjennom tiden. og ingen har klart å takle heftig torrent bruk, hjelper heller ikke med open wrt. Men der ser du i det minste hvor det stopper. antall connections, minne eller CPU.

 

Kan anbefale deg å heller satse på å legge inn en linux router på en litt eldre pc.

F.eks smootwall, eller endian.

 

Men om det frister å bruke linksys så kan jeg anbefale wrt54gx v2. Open wrt har ikke none firmware til denne enda. Men det er den beste linksysen jeg har vert borti når det kommer til å takle torrenter. Men det stopper opp der også når det er vor mye torrent trafikk.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
Det heter linksys. Men hvis du er en "tung" bruker av torrents må du nok opp i bedriftsmodell, koster fort 2000. Problemet er begrensning i CPU og minne på de fleste linksyser, (og andre merker) beregnet for privat bruk. Jeg har hatt 4 forskjellig linksyser opp gjennom tiden. og ingen har klart å takle heftig torrent bruk, hjelper heller ikke med open wrt. Men der ser du i det minste hvor det stopper. antall connections, minne eller CPU.

 

Kan anbefale deg å heller satse på å legge inn en linux router på en litt eldre pc.

F.eks smootwall, eller endian.

 

Men om det frister å bruke linksys så kan jeg anbefale wrt54gx v2. Open wrt har ikke none firmware til denne enda. Men det er den beste linksysen jeg har vert borti når det kommer til å takle torrenter. Men det stopper opp der også når det er vor mye torrent trafikk.

8122080[/snapback]

 

Jeg har ikke mer en ca 8-10 torrenter oppe og gå samtidig.

 

Har du noen tips til Bedrifts rutere som kan klare dette.

 

Takk

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76328# denne mener jeg kostet ca 2000 for litt siden. En kolega som kjøpte denne. Denne skal støtte VPN klienter. Noe som krever litt av prosessoren i boxen. Så jeg vil anta at den er en del bedre en de som ikke har det. Men på den andre side så kan jeg ikke garantere dette, kun spekulasjoner. Hadde tidligere en linksys vpn router som skulle støtte 50 samtidige brukere. Den klarte heller ikke torrent like bra som wrt54gx v2.

Jeg bruker min wrt54gx v2 kun til trådløst nå. Og kjører på linux router og FW. Fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

D-Link DGL-4100/4300 skal fint klare tung Bittorrent-trafikk. Hvis du opplever problemer ifm. bruk av bittorrent er det neppe routeren som er problemet. Skriver dette slik at du ikke skal kjøpe ny router til ingen nytte. Har selv DGL-4100 og er ivrig Bittorrent-bruker, og har aldri hatt problemer med min router.

Lenke til kommentar
D-Link DGL-4100/4300 skal fint klare tung Bittorrent-trafikk. Hvis du opplever problemer ifm. bruk av bittorrent er det neppe routeren som er problemet. Skriver dette slik at du ikke skal kjøpe ny router til ingen nytte. Har selv DGL-4100 og er ivrig Bittorrent-bruker, og har aldri hatt problemer med min router.

8122258[/snapback]

 

Takk for hjelpen superfly skal se litt nermere på den ruteren.

 

Hei. Hvilken internett ISP har du Inflamer.

Problemene mine begynte etter at jeg byttet fra Ventelo

til Start.no som bruker PPPOE.

Det var ingen problemer med Ventelo.

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar
D-Link DGL-4100/4300 skal fint klare tung Bittorrent-trafikk. Hvis du opplever problemer ifm. bruk av bittorrent er det neppe routeren som er problemet. Skriver dette slik at du ikke skal kjøpe ny router til ingen nytte. Har selv DGL-4100 og er ivrig Bittorrent-bruker, og har aldri hatt problemer med min router.

8122258[/snapback]

 

Takk for hjelpen superfly skal se litt nermere på den ruteren.

 

Hei. Hvilken internett ISP har du Inflamer.

Problemene mine begynte etter at jeg byttet fra Ventelo

til Start.no som bruker PPPOE.

Det var ingen problemer med Ventelo.

8122765[/snapback]

 

Bumper denne.

 

Hvilken ISP har dere siden deres Dlink fungerer fint??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...