Gå til innhold

Bærbar til >8000,- (Vista?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal hjelpe en til å finne en laptop opp mot 8000,- og har noen spørsmål.

1. Har personlig litt dårlig inntrykk av Acer (batterilevetid og byggkvalitet).

Stemmer dette? Hva er deres erfaringer?

2. Virker som om noen modeller er på vei ut, skyldes dette overgang til Vista?

Og bør en i såfall vente litt for å se.

3. Hvordan er AMD Turion i forhold til Intel Core Duo?

4. Er det stor forskjell på Vista Premium og Basic? (Bruker selv XPP).

Eller er XP fortsatt det man bør satse på enda en stund?

Tar også gjerne imot tips til modeller som bør sjekkes ut :)

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2. noen modeller er alltid på vei ut til fordel for nye. Har ingenting med Vista å gjøre ettersom Vista kan kjøres på en rekke maskiner som gikk ut av salg for lenge siden.

3. Core Duo/Core 2 Duo er per dags dato ett bedre valg ettersom AMD enda ikke har lansert nye prosessorer på en stund og dagens Turion-modeller er "forrige generasjon"

4. Sammenligning av ulike Vista-versjoner. Kjøper man en pc med Vista forhåndsinstallert på er det vel forsåvidt greit, men pga manglende/problematiske drivere er ikke tiden helt inne for å oppgradere fra XP på en maskin som i dag kjører det.

Skrevet

Jeg kjøpte akkurat Acer Aspire 5612 fra PSdata for 7745,- inkl mva.

1)

Byggekvaliteten virker grei, men er ikke så solid som den forrige Acer jeg hadde (modellen før denne). Merker det spesielt på baksiden på skjermen. Dog var min forrige HP ennå mykere... Batteritiden på min forrige bærbare (Acer) var 4-4,5 timer med Centrino single 1,6GHz. Batteritiden på den nye er 2,5 timer... (Større prosesor og større skjermkort).

Ønskes max levetid på batteri ville jeg nok valgt integrert (Intel) skjermkort fremfor eksternt.

3)

Kjøp Dual Core (T2xxx) eller Dual 2 Core (T5xxx / T7xxx). Evt en Centrino single. Vesentlig bedre enn AMD i bærbart (personlig mening)

4)

Kan du velge ville jeg valgt Premium. Grunnen er flere muligheter, og muligheten til å oppgradere videre hvis du trenger det. (Man kan ikke oppgradere fra Basic hvis jeg har forstått det rett.)

PS:

Min Acer 5612 fra PSdata.no til kr 7745,- er inkludert XP MediaCenter (MCE) og FRI oppgradering til Vista Home Premium. - Jeg vil IKKE oppgradere til Vista før servicepack1 slippes til høsten en gang. Det er også mitt råd til andre. Videre er det svært mange firmaer som også venter, blant annet IBM... :whistle:

Lykke til med valget!

PS: Elkjop hadde Fujitsu Siemens Amilo 3505 til 7998,- (kjempe bra PC det også).

Skrevet

Vurderar å kjøpe ein Acer AS5612WLMi eg og, men er to ting eg ikkje finn ut fra nettbutikkane; har denne bluetooth? og har den TV utgang (S-video)? Norgesannonser: er du fornøgd med maskina?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...