Gå til innhold

Vg nett: brukte barn som skjold..


Anbefalte innlegg

Hei, kom nettopp over denne artikkelen på Vg-nett.

 

Link

 

Hva syns dere? Er det ikke litt dobbeltmoral av Israel å anklage hizbollah, palestinere og de de ellers til daglig sloss imot for bruk av sivile som skjold, når de gjør det samme selv? Lurer på hvordan de selv ror seg ut av denne :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja og det palestinere, hizbollah mm. gjør er jo selvfølgelig på oppfordring av de respektive regjeringene i landet de opererer i? :innocent: Israel går jo alltid på angrep på disse landenes styresmakter når slikt skjer...

Endret av sull
Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget? Hva er det vi skal diskutere? Det er vel ingen som synes det er greit å bruke folk som skjold... men det ER himla effektivt, særlig i situasjoner som dette Men kanskje vi skal diskutere hvordan palestinske, libanesiske, irakiske og andre muslimske terrorister gjemmer seg bak sivile til enhver tid? Eller hvordan palestinske terrorister bevisst brukte en flyktningleir som utskytningsbase for at israelerne skulle drepe så mange uskyldige flyktninger som mulig?

 

Denne saken hadde vært en fotnote i en israelsk avis som aldri ble rapportert i norge om landet og media ikke var fullt av venstreorienterte rasister.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Jeg er av den oppfatning at det er greit å komme med litt motvekt. Jeg hører stadig om hvor slemme palestinske militante er (OG JEG SIER IKKE AT DE IKKE ER DET), og jeg synes det er greit å få høre at også Israel har sine svin på skogen. Jeg tror på ingen måte at noen har bedt disse soldatene gjøre det de har gjort, det er nok gjort på eget initiativ, men det er fortsatt fullstendig uakseptabelt.

 

Til slutt: Jeg sier ikke at noen her i tråden har frontet følgende mening, det er generell tankelufting: Det at noen bryter menneskerettighetene legitimerer på ingen måte at den andre part også kan gjøre det. Tvert i mot, etter min mening så bør man da gå foran med et godt eksempel og vise at slike handlinger er uakseptable.

 

Fascinerende hvor politisk korrekt og forbeholdent man må opptre i denne saken for ikke å bli stempla som venstreorientert "rasist". =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...