Gå til innhold

Plass til Scyte Ninja/Infinity på ASUS P5B-E Plus?


CyMTeC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Jeg frykter at du vil få litt dårlig plass fordi kjøleribbene på CPU-kjøleren er plassert lavt og kan komme borti den store NB-kjøleren som kun er 28mm fra sokkelen. Jeg sitter med Sunbeam / Tuniq T-120 som ikke er så veldig ulik den du sikter til. Fordelen med den jeg har, er at heatpipes på CPU-kjøleren går et stykke opp. Kjøleribba er plassert høyere opp og jeg har grei klaring mellom NB-kjøler og CPU-kjøler. Du kan evt. bytte ut NB-kjøleren med noe annet, da skal du få plass til det meste.

 

Det er ikke noe annet på hovedkortet som stikker ut spesielt. Alle kondensatorer i nærheten er små og lave, RAM-sokler ligger et godt stykke unna (ca 40mm mellom), og I/O-kontaktene har en litt større avstand. Det er i grunn NB-kjøleren som kan være et problem. Ikke nødvendigvis fordi den er nær plassert, men fordi den er i nærheten av 25mm høy.

 

Håper dette hjalp noe.

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Jeg frykter at du vil få litt dårlig plass fordi kjøleribbene på CPU-kjøleren er plassert lavt og kan komme borti den store NB-kjøleren som kun er 28mm fra sokkelen. Jeg sitter med Sunbeam / Tuniq T-120 som ikke er så veldig ulik den du sikter til. Fordelen med den jeg har, er at heatpipes på CPU-kjøleren går et stykke opp. Kjøleribba er plassert høyere opp og jeg har grei klaring mellom NB-kjøler og CPU-kjøler. Du kan evt. bytte ut NB-kjøleren med noe annet, da skal du få plass til det meste.

 

Det er ikke noe annet på hovedkortet som stikker ut spesielt. Alle kondensatorer i nærheten er små og lave, RAM-sokler ligger et godt stykke unna (ca 40mm mellom), og I/O-kontaktene har en litt større avstand. Det er i grunn NB-kjøleren som kan være et problem. Ikke nødvendigvis fordi den er nær plassert, men fordi den er i nærheten av 25mm høy.

 

Håper dette hjalp noe.

8110825[/snapback]

 

Det hjelper en del :)

Høres ut som det blir vanskelig å sette en NH-U12F slik at den blåser mot vifta bak i kabinettet.. har lite lyst til å begynne å kutte i kjøleren.

 

Lurer litt på om jeg skal gå for en Scythe Ninja istedet. Kjøler ikke fult så godt, men med litt ekstra sirkulasjon i kabinette så burde d fungere greit..

 

Høres ut som det skulle være god plass til den på HK :)

 

Noen som har prøvd btw?

Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal gå for en Scythe Ninja istedet. Kjøler ikke fult så godt, men med litt ekstra sirkulasjon i kabinette så burde d fungere greit..

 

8113489[/snapback]

 

Hvor har du det fra ?

 

Jeg har forøvrig Ninja på et P5B-DLX WIFI, og det fungerer fint :)

Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal gå for en Scythe Ninja istedet. Kjøler ikke fult så godt, men med litt ekstra sirkulasjon i kabinette så burde d fungere greit..

 

8113489[/snapback]

 

Hvor har du det fra ?

 

Jeg har forøvrig Ninja på et P5B-DLX WIFI, og det fungerer fint :)

8114105[/snapback]

 

 

Fra testen på Hardware.no så kjøler Scythe Ninja dårligere enn Noctua NH-U12F.

 

De menes også at Infinity fungerer bedre enn Ninja.. men ikke så store forskjellen.

 

Hva ligger CPUen din på (temp)?

Har tenkt å klokke litt også, så trenger en som har god kjøling og ikke bråker.

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar

Akkurat nå ligger den på 48grader idle @ 2.8GHz. Ligger vanligsvis på rundt 42, en sitter desverre inne på et bittelite rom uten vindu og tilnærmet null luft (sa noen varmt) og lukka akkurat opp døra, så den synker nok snart igjen.

 

Temt sank 12 grader da jeg satte i NINJA fremfor orginalkjøler :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg sitter nå med ett P5B-E PLUS og Scythe Ninja, så det fungerer helt fint det ^^

 

Ninjaen, er hevet "over" chipsetkjøleren. Nå har ikke jeg lest denne tråden, så hvis du har tenkt til å bytte ut chipsetkjøleren kan jeg evt ta bilder...

8128676[/snapback]

 

Hvor mye plass er det mellom chipsetkjøleren og Ninjaen?

Kunne du lagt ut et bilde?

 

Driver du med litt overklokking ?

Lurer litt på hvordan den fungerer da.

Lenke til kommentar

Den fungerer feilfritt under overklokking ;)

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=171240

 

Det er med nevnt En E6300, nevnt kjøler og passivt chipsetkjøler (den originale).

 

Skal se om jeg får opp ett bilde iløpet av dagen ^^ Hvor mye plass det er mellom? Vil nok si ett par cm fra toppen av chipset kjøleribba, opp til der hvor alu platene på ninjaen begyner. Altså der heatpipsa går "inn" i alu platene.

 

Bilder tok jeg nå nettopp :p Så blir nå, og ikke iløpet av dagen ;)

 

DSC00308.JPG.xs.jpg

DSC00309.JPG.xs.jpg

DSC00310.JPG.xs.jpg

(klikk for større versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...