Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Passordbeskyttelse! I skolen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja. Det hjelper litt det også, men for en litt mer datakjyndig person så vet man hvordan man kommer inn på PC`en allikevel. Jeg f. eks har ikke noe problem med å komme inn på en PC som er passordbeskytta i Windows både i Safe mode og vanlig måte. Hvordan skal jeg ikke si her, men løsningen er enkel.

8103442[/snapback]

 

Hva med å skrive noe som hjelper istedet for å skryte av det uberskillsene dine?

Lenke til kommentar

Det er sant at det ikke blir enkelt å komme seg igjennom sperring hvis man har slått av boot på CD og USB, men en ting jeg spekullerer på.

Trådstarter: Den PC`en som dere har fått, er den deres eller er det slik at Admin har en egen konto på maskina? Sånn at det blir på en måte at dere elevene har en vanlig brukerkonto.

Sånn var det iallefall på laptopene som var på skolen min.

 

Er det noen som faktisk skal inn på maskinene da?

 

Jeg kom nettopp på en ting nå. Har man det ikke slik i XP at, man kan gjøre slik at hvis man slår ned skjermen på en laptop og tar den opp igjen så får man fram velkomstskjermen?

 

 

Personlig får jeg ikke sjekka det nå, for det andre har jeg heller ikke XP her, men det skal være noen instillinger der i XP som gjør det.

Lenke til kommentar

By default Windows XP displays the Graphic login screen with icons and usernames at startup.

 

If you would like to use the more traditional Windows NT login screen you can get to that screen by pressing Ctrl Alt Del (Reboot key sequence) twice.

 

If you would like to change to the traditional screen at login, instead of the graphic login screen, do the following:

 

1. Log in with administrator access.

2. Click on Start, Control Panel, and select user accounts.

3. Click on Change the Way Users Log On or Off.

4. Click on the Box "Use the Welcome Screen" so that there is not check mark.

 

If you would like to switch from the traditional login screen to the more graphic screen just click on the box in step 4 above so the "Use the Welcome Screen" box is checked

 

Vil nå gjøre slik at du kan låse pc med win+l ( ev. ctrl+alt+del -> lock)

Lenke til kommentar
Ja. Det hjelper litt det også, men for en litt mer datakjyndig person så vet man hvordan man kommer inn på PC`en allikevel. Jeg f. eks har ikke noe problem med å komme inn på en PC som er passordbeskytta i Windows både i Safe mode og vanlig måte. Hvordan skal jeg ikke si her, men løsningen er enkel.

 

Men derimot for en vanlig bruker som ikke har noe peil på bakveier så skal det ikke være noe problem.

 

Å sette BIOS passord er tungvindt ja.

8103442[/snapback]

 

 

Gidamegen! Vi har ein wannabe h4x0r her! Dra ut TP'n og strømmen for å sikkre pc'ene deres. Men kva om man har laptop og trådlaust? *gulp*

Lenke til kommentar

Dette er noe av det mest irriterende som finnes.

Jobber som IKT Lærling på en vgs. Flere ganger i uka kommer det elever inn, som enten har blitt frastjålet lader, cd/dvd-rommen,, passordet deres er bytta, og en og annen har fått ødelagt pc-en fordi de har latt den stå fremme.

 

Jeg hadde aldri i verden latt laptoppen min stå på pulten i friminuttet, hvis det hadde vert folk der inne, eller døra ulåst.

Selvsagt er det jo slike ting som ikke burde skje, men det skjer, så det beste er å passe bedre på pc-ene selv.

 

Ser også flere tomme klasserom om dagen, der det ligger masse laptopper på pultene, og døra er åpen. Jeg kan gå inn å forsyne meg og ingen merker det (har ikke gjort det da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...