Gå til innhold

-Fordømt dyre kvinnfolk


Anbefalte innlegg

Sju enkeltkommuner og fire kommunenettverk får tilsammen 20 millioner kroner over fem år til tiltak som kan forbedre kvinners engasjement i lokalpolitikken.

(http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.1996476)

 

Da har Åslaug gjort det klart for oss. Det er forskjell på kvinner og menn. Det koster mer å ha kvinner i arbeid. For det er visselig det inntrykket Haga gir når hun pøser 20 mill inn i kommunesektoren for å få kvinner inn i politikken. Dette er det mest idiotiske forslaget jeg har hørt på lenge! Nok et påskudd for kommunene til å ha seminar, møte, aktivitetshelg, studieturer til fasjonable byer for å se hvordan de har gjort det der..

Hurra. Lykke til! Men dere kan faen ikke bli sur for at jeg klager på skatten med dette forslaget i kurven! :thumbup:

 

Det går fint å putte 20 mill inn i kommunene for å øke kvinneandelen. Gjør vi det samme innen eldreomsorgen blir det inflasjon. Selvfølgelig blir det det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 millioner er ikke veldig mye penger over 5 år.

8102674[/snapback]

Poenget er jo at det helt unødvendig forskjellsbehandling på kjønn. Poenget med likestilling bør jo være like muligheter, ikke like resultater som en del politikere har fått for seg. Når kvinner får egne statsstøttede tiltak for å få like resultater, like mange menn som kvinner, har vi tydeligvis ikke like muligheter ved at kvinner får fordeler.

Lenke til kommentar
20 millioner er ikke veldig mye penger over 5 år.

8102674[/snapback]

Poenget er jo at det helt unødvendig forskjellsbehandling på kjønn. Poenget med likestilling bør jo være like muligheter, ikke like resultater som en del politikere har fått for seg. Når kvinner får egne statsstøttede tiltak for å få like resultater, like mange menn som kvinner, har vi tydeligvis ikke like muligheter ved at kvinner får fordeler.

8103441[/snapback]

Enig med deg.

 

20 milioner er MYE penger. Om det så er over 500 år eller 1 måned så er det mye penger. 20 millioner kan jeg garrantere deg er 6 ganger mer enn hva Niskivara tjener gjennom hele livet sitt.

(forhåpentligvis har Niskivara en skikkelig god grunn for at han kommer til å tjene mye penger :whistle: )

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe nytt at kvinner prioriteres. Bekkemellem har jo til og med truet med å kvotere kvinner inn i valg. Dette AP mennesket er altså villig til å endre samfunnets demokratiske valgsystem slik at kvinner blir sikret valgseier selv om velgerne ikke vil ha dem.

 

Det er bare til å lese i avisene og se hvor enorm makt feministene har i det norske samfunnet. De forpester det med sin endesløse diskriminering.

 

Det er forkastelig når mennesker blir dømt mindreverdige grunnet sitt kjønn. Og det er sterkt beklagelig.

Lenke til kommentar
20 millioner er ikke veldig mye penger over 5 år.

8102674[/snapback]

Poenget er jo at det helt unødvendig forskjellsbehandling på kjønn. Poenget med likestilling bør jo være like muligheter, ikke like resultater som en del politikere har fått for seg. Når kvinner får egne statsstøttede tiltak for å få like resultater, like mange menn som kvinner, har vi tydeligvis ikke like muligheter ved at kvinner får fordeler.

8103441[/snapback]

Det var mest av alt et svar på overskriften "Fordømy dyre kvinnfolk".

 

Men det du har gått glipp av er at det er ikke bare kvinner som for fordeler, og det gjelder ikke alle yrker. Staten har bestemt at det er fordelaktig for samfunnet at noen yrker får mer likestilling mellom kjønnene fordi det er viktig for at yrkene skal bli så bra som mulig. Derfor brukes "positiv diskriminering" til å få f.eks kvinner inn i politikken, og menn inn i barnehager og andre omsorgsyrker.

 

Og akkurat det med mannlig ansatte i barnehager er jeg fullstendig enig med. Jeg har selv jobbet som "dagmamma"(Det finnes ingen yrkestittel for menn i den jobben), og sett selv at den syklubben som lett kan oppstå når kun kvinner er i barnepleieyrkene er en ting som absolutt ikke er bra for barna. Barn trenger både mannlige og kvinnelige innflytelser.

 

Jeg tror ikke at "positiv diskriminering" er den beste måten å gjøre dette på, men på den andre siden har jeg ikke hørt noen bedre forslag. Alt jeg hører er sytete smågutter som later som de er "menn" mens de griner over at kvinner tramper på rettighetene deres. "Åh nei, de bruker 20 millioner på kvinner og jeg får ingeting, buu-huu!".

:nei:

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Skal love dere at dette hadde vært førstesidestoff hvis det hadde vært omvendt. Ser for meg feite politiskengasjert jenter med palestinaskjerf og dreads som står foran første og beste autoritetssymbol og skriker ting som: "Reeegjeringa AZ!".

 

Skjønner ikke helt sammenhengen din. Hvorfor i helvete skal jeg velge å bli dagpappa fordi jentene får 20 mill? De kunne ha brukt 10 mill på jenter og politikk og 10 mill til gutter og strikkekurs.

 

Selv om jeg hadde sikkert klaga like mye da jeg og.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at "positiv diskriminering" er den beste måten å gjøre dette på, men på den andre siden har jeg ikke hørt noen bedre forslag. Alt jeg hører er sytete smågutter som later som de er "menn" mens de griner over at kvinner tramper på rettighetene deres. "Åh nei, de bruker 20 millioner på kvinner og jeg får ingeting, buu-huu!".

:nei:

8103589[/snapback]

 

Ja og så måtte vi høre på sytete jentunger som later som de er kvinner som i flere tiår har grinet over at menn tramper på rettighetene ders. "Åh nei, jeg må være hjemme med barnet mens min mann er ute og arbeider, buu-huu".

 

Fantastisk konstruktiv måte å diskutere på må jeg si. Eller kanskje ikke.

 

Men det er jo flott hvordan enkelte så enkelt kan slå sarkastisk vekk diskriminering som foregår i samfunnet. Dobbeltmoralens høyborg må være et flott sted å bo siden det begynner å bli ganske så fullt der i gården :)

Lenke til kommentar
Ja og så måtte vi høre på sytete jentunger som later som de er kvinner som i flere tiår har grinet over at menn tramper på rettighetene ders. "Åh nei, jeg må være hjemme med barnet mens min mann er ute og arbeider, buu-huu".

 

Fantastisk konstruktiv måte å diskutere på må jeg si. Eller kanskje ikke.

 

Men det er jo flott hvordan enkelte så enkelt kan slå sarkastisk vekk diskriminering som foregår i samfunnet. Dobbeltmoralens høyborg må være et flott sted å bo siden det begynner å bli ganske så fullt der i gården :)

8103654[/snapback]

Jeg synes bare at det er forferdelig morsomt å si "buu-huu" til menn som klager over at de blir diskriminert mot. :blush:

 

Men første delen av innlegget mitt var helt seriøst, og tar opp noe som jeg ikke har blitt sett nevnt her: Nemlig at "positivt diskriminering" også gir menn fordeler i visse yrker.

Lenke til kommentar

Jeg har like mye avsmak mot menn som blir kvotert inn i eksempelvis barnehagejobber som det at kvinner kvoteres inn i forsvaret. Jeg er på en prinsippielt nivå her. Jeg tar avstand fra kjønnsdiskriminering og noe "positiv diskriminering" er bare vås i mine ører og forferdelig selvmotsigende.

 

Spør deg følgende: Finnes det noen mennesker som har kjønnsdiskriminert som ikke mener at det de gjør er positivt? Det gjør det ikke noe bedre å sette positivt foran og staten skal for all del ikke komme og fortelle en mann eller kvinne at når han eller hun blir offer for kjønnsdiskriminering så er det positivt.

 

Det er jo bare toppen av frekkhet.

 

"Sorry, men du har feil kjønn. Men ikke bli lei deg, dette er positiv diskriminering".

 

Med en slik retorikk blir man aldri kvitt problemet. Det bare forskyves. Og det gjør meg uggen i magen bare ved å tenke på at vi, gjennom storting, innfører kjønnsdiskriminering og forsvarer det med at det er positivt. Verden har så absolutt blitt fullstendig galen og jeg tror det er på høy tid at vi stemmer inn noen psykologer på Stortinget. Det er nok sterkt behov for det :)

Lenke til kommentar

Det er en grunn til jeg så godt som konsekvent skriver "positiv diskiminering" i hermetegn.

 

Og jeg er ikke for "positiv diskriminering" prinsippielt sett.

 

Men jeg ser ærlig talt ikke at det er noe stort problem heller. Finnes utallige viktigere problemer.

 

Og hvis man først skal snakke om kjønnsproblematikk, likestilling, og feminismens innvirkning på menn, så synes jeg det er mer interresant å snakk om problemene rundt den moderne mannsrollen, og alle paradoksene i samfunnets oppfattning av hvordan menn skal oppføre seg.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Nemlig at "positivt diskriminering" også gir menn fordeler i visse yrker.

8103761[/snapback]

Diskriminering er diskriminering, og har man en vekt med hvor kvinner har fordeler på den ene siden, lederstillinger i privat næringsliv og politikk, og hvor menn har fordeler på den andre siden, barnehager og "dagmamma", ser man vell hvem som kommer best ut av dette

Lenke til kommentar

"Positiv diskriminering". Si det til de som ikke får jobb fordi bedriften helst vil ha en kvinne. Målet helliger ikke midlet her. Positiv diskriminering kan brukes til å rettferdiggjøre mye mer og verre ting enn dette. Når du kaller det diskriminering så har du innrømet at det er nettop dét, så da brude det ikke være mer å diskutere.

Lenke til kommentar
Diskriminering er diskriminering, og har man en vekt med hvor kvinner har fordeler på den ene siden, lederstillinger i privat næringsliv og politikk, og hvor menn har fordeler på den andre siden, barnehager og "dagmamma", ser man vell hvem som kommer best ut av dette

8103909[/snapback]

Ja, du har rett i det... det er tross alt mye gøyere å jobbe som dagmamma enn å holde på med næringsliv og politikk.

:w00t:

 

Men utenom det... Menn har hatt strupetak om lederstillinger, og beholdt strupetaket sitt ved å gi jobbene til sine mannlige venner enn hvem som er kvalifisert. Ser man i tillegg på eksulisive gutteklubber som Frimurerne og slikt, så er det ikke mye tvil om at det har vært stor motvilje å la kvinner få gode stillinger.

 

Så hva skal Staten gjøre? Tvinge Frimurerne til å åpne opp for kvinner i losjen?

 

Hmmm... ikke dårlig en ide! :lol:

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe nytt at kvinner prioriterresl. Bekkemellem har jo til og med truet med å kvotere kvinner inn i valg. Dette AP mennesket er altså villig til å endre samfunnets demokratiske valgsystem slik at kvinner blir sikret valgseier selv om velgerne ikke vil ha dem.

 

Det er bare til å lese i avisene og se hvor enorm makt feministene har i det norske samfunnet. De forpester det med sin endesløse diskriminering.

 

Det er forkastelig når mennesker blir dømt mindreverdige grunnet sitt kjønn. Og det er sterkt beklagelig.

8103512[/snapback]

Er helt enig i alt du sier i dette tilfellet. Jeg er blitt utrolig lei av slikt feministtull nå. Jeg er sterkt imot kjønnskvotering, og dette nye forslaget er bare helt uholdbart. Slike ting får meg til å vurdere å stemme borgerlig :no:

Lenke til kommentar
Så hva skal Staten gjøre?

8104006[/snapback]

Det bør ikke være noen form for press i det hele tatt på lederne til å ansette kvinner fordi de er kvinner. Tror du kjønnskvotering får flere kvalifiserte personer inn i bedrifter har du dessverre misforstått konseptet. Det fører selvsagt til at man må ansette unyttige kvinner fordi de er kvinner, og menn mister stillinger bare fordi de er menn. Denne radikale feminismen fører altså til lovlig diskriminering og et mindre effektivt samfunn

Lenke til kommentar
Så hva skal Staten gjøre? Tvinge Frimurerne til å åpne opp for kvinner i losjen?

 

Hmmm... ikke dårlig en ide! :lol:

8104006[/snapback]

 

Nå finnes det jo egne kvinnelosjer da, og også losjlignende felleskap som er åpne både for kvinner og menn.

8104149[/snapback]

Men det hjelper ikke når alle mennene som faktisk har litt makt synes det er "utrolig artig" å menge seg i de gamle mannelosjene. Noe som det teit er mange som synes.

Lenke til kommentar

Her har i en årrekke vært tilført hundretalls-millioner til kvinner i utkantkommuner, og folketallet går som sedvanlig ned.

De som kan rømme flykter hals over hode, hvis de er så heldige at de får solgt sin bolig til akseptabel pris.

 

Pengene finnes, men blir komprimert innen politikken eller andre nettverk med politiske tilknytninger.

 

Dette er penger kanalisert gjennom alt i fra penger til politiske partier, landbruket, kvinnenettverk, osv.

 

Samtidig går sysselsetningen i primærnæringer voldsomt ned, vi skal alle bli saksbehandlere og behandle hverandre.

 

Dette er i stor grad bortkastet penger, for hva skal da kvinnene gjøre i disse utkantskommuner når mannfolka forsvinner, enten det er til Thailand, Sverige, Brasil eller Norske storkommuner.

 

Man har da ensidig satt fokus på kvinner med slagord som uten kvinner stopper bygda opp, uten da og tatt hensyn til at det samme gjelder for bygda uten menn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...