Gå til innhold

Ny pc til ca 15 000kr


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Først og fremst vil eg på førehand takka for all hjelp som kjem i denne tråda her.

 

Eg har laga meg ei lita handlevogn:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43459

 

Dette er då utan skjerm noko som eg har tenkt og handle littegrann seinare...

 

Har de nokre tips/forbetringar å komma med? Eller er det nokre komponentar som ikkje passar ihop/noko som eg overhodet ikkje skulle ha hatt?

 

Eg tviler på at det blir noko form for overklokking - iallefall med det første.

 

Og så var det kabinett, då har eg utpeikt meg dette her:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...lusii&mcat=c432

 

Er det nokon av dykk som har erfaringar med det, er det greitt? Og eit 8800GTS kort vil vel passa fint inni der?

 

 

Det vart ein god del spørsmål dette her, men dette blir min så og seie "første" byggepc. Alt skal være perfekt veittu :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har hovedkort fra før eller?

 

Personlig ville jeg gått for en PSU fra MIST. Har 600W versjonen selv, og er kjempefornøyd.

 

Prosessor og minne ser bra ut. Du kan jo vurdere 320MB utgaven av skjermkortet. Du sparer en drøy tusenlapp, og kortet skal henge veldig godt med i "normale" oppløsninger. Men det avhenger jo av hvilke oppløsninger du skal kjøre i.

 

Kabinettet har jeg ingen erfaringer med, men Lian Li skal jo være gjennomgående god kvalitet. Personlig synes jeg dette er penere, men smaksak... Du blir sikkert ikke skuffa uansett. Du kan evt kontakte Microplex og høre om lengden på grafikkortet er noe problem i kabinettet.

 

Edit: Fint hovedkort, hehe ;)

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Meiner og ha høyrt at MIST'en på 600W bråkar litt?

320MB av skjermkortet blir det nok ikkje, då eg tenkjer på ein skjerm med ei oppløysning på rundt 1600x1200 (eventuelt 1680x1050).

8100601[/snapback]

 

Har sett en del klage ja, men har ikke merket noe selv. Min er riktignok en Cooltek, ikke en MIST (bestilte fra Tyskland), men det skal bare være navnet som er forskjellen. Meeeen man vet jo aldri. Men du skal kunne klare deg med en 500W da.

Lenke til kommentar
Meiner og ha høyrt at MIST'en på 600W bråkar litt?

320MB av skjermkortet blir det nok ikkje, då eg tenkjer på ein skjerm med ei oppløysning på rundt 1600x1200 (eventuelt 1680x1050).

8100601[/snapback]

 

Jepp, det har du helt rett i. Corsair er et meget godt valg. Se også på Seasonic S12, men den er ikke modulær. Greia er at en Corsair PSU er laget av Seasonic.

 

Forøvrig har du valgt god maskinvare som jeg tror du vil bli knallfornøyd med! Kanskje du skulle ha valgt et billigere 8800GTS skjermkort. Mener jeg har sett disse til rundt 2500,-

 

Lykke til!

 

Forøvrig har du mistforstått hva antall MB RAM på skjermkortet har å si for oppløsning på spill og sånt. Man kan få et 512MB skjermkort av typen budsjett, men at det har mer ram, gjør det ikke til et raskere kort som klarer å mappe noe mer i spill enn 256MB variantene. (les: bare et eksempel). Men det er dine penger, uansett tror jeg du vil bli fornøyd ;)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Takkar for svar!

 

Er på nippet til å bestille inn no snart :)

 

Men eit bittelite spørsmål til: Vifta som følgjer med CPU'en, duger den? Bråker den?

 

Kanskje eg skulle ha slengt på ei litt større/betre/stillare vifte?

Lenke til kommentar
Takkar for svar!

 

Er på nippet til å bestille inn no snart :)

 

Men eit bittelite spørsmål til: Vifta som følgjer med CPU'en, duger den? Bråker den?

 

Kanskje eg skulle ha slengt på ei litt større/betre/stillare vifte?

8101298[/snapback]

 

Spørs. Men du sier at du ikke skal klokke noe, så da ville jeg ha gått for den som følger med. Og hvis du aktiverer Intel SpeedStep og QFan så vil viften justeres etter hvor hardt du laster CPU'en.

 

Har du derimot tenkt til å klokke CPU'en, så kan du jo titte litt på Scytje Ninja+ eller Zalman 9700. Sistenevnte bråker en del mer enn førstenevnte. Men er du av typen som liker å se på din HW med vindu i kabinettet osv, så er en Zalman langt mer estetisk enn stock kjøler (den som følger med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...