Gå til innhold

Riktig å slippe atombombene?


ArsEna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og mest sannsynelig gjort Japanerne enda mer fanatiske, dem hadde så stor ære for landet sitt og keisern at dem aldri hadde bukket under for en blokade av USA.

 

Det hadde bare forlenget en lang krig ytterligere.

 

Og dette kan du dokumentere?

 

Se på verdenskartet.

 

Hehe ;P

 

Duh, dokumentere at en blokade hadde virket mot Japan istedet for å invadere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og dette kan du dokumentere?

 

Hva tror du ville vært enklest da? Å lage en blokade rundt et land som har grenser til x-ant naboland, eller en øy som etter ca. en uke er uten drivstoff, noen flere uker så oppstår matmangel osv.?

 

Edit: Før du repliserer med: Duh, dokumenter!

 

Dette kalles bare bruk av egen forståelse av helheter.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så vidt jeg vet var Japan aldri avhengig av matimporter, grunnet den særdeles effektive og lønnsomme risdyrkingen, som er en utrolig effektiv kornsort. PencilCase, tror du virkelig at en land der det er en kultur for selvmordsangrep ville ha gitt opp på grunn av en blokade?

 

Se på dokumentasjonen før i tråden!

 

Har du noengang forsøkt å overleve bare på riskorn? Det bringer til torgs et gammelt ordtak: Drep meg Herre Konge, men ikke med grøt!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og hvem hadde matmangelen gått utover tror du?

 

Tviler på at Japan hadde overgitt seg allikavel. Det hadde bare blitt en hungersnød som hadde kostet flere tusen sivile livet. Soldatene hadde fått mat så lenge det var og de sivile har og klare seg selv.

 

 

Det er ikke sikkert at "min" løsning hadde reddet liv, men kanskje den hadde reddet felles menneskelige verdier ..., og derfor kunne det lagt en mal for hvilke tiltak vi påberoper oss selv for å opprettholde vår forståelse av en felles verden med "de andre"`?

Lenke til kommentar

Jeg har selv gjort noe lignende i 4 måneder. Det er ikke gøy, men det går faktisk, ihvertfall hvis man har litt krydder og grønnsaker for variasjon. Uansett - poenget mitt - og noe som bBax understreker - er at matmangel, hvis det inntreffer (som kan ta en stund) vil ramme de sivile og ikke soldatene. En slik hungersnød kunne ta lang tid og koste mange hundretusen livet. I tillegg så var det ett politisk umulig valg for de allierte - å forlenge krigen ytterlige helt på tampen etter 6 år med konflikt sto ikke høyt oppe i manges ønskelister.

Lenke til kommentar
Og hvem hadde matmangelen gått utover tror du?

 

Tviler på at Japan hadde overgitt seg allikavel. Det hadde bare blitt en hungersnød som hadde kostet flere tusen sivile livet. Soldatene hadde fått mat så lenge det var og de sivile har og klare seg selv.

 

 

Det er ikke sikkert at "min" løsning hadde reddet liv, men kanskje den hadde reddet felles menneskelige verdier ..., og derfor kunne det lagt en mal for hvilke tiltak vi påberoper oss selv for å opprettholde vår forståelse av en felles verden med "de andre"`?

 

Jeg ser ikke noe felles menneskelig verdi i å gå for en løsning som forlenger krigen og dreper flere mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har selv gjort noe lignende i 4 måneder. Det er ikke gøy, men det går faktisk, ihvertfall hvis man har litt krydder og grønnsaker for variasjon. Uansett - poenget mitt - og noe som bBax understreker - er at matmangel, hvis det inntreffer (som kan ta en stund) vil ramme de sivile og ikke soldatene. En slik hungersnød kunne ta lang tid og koste mange hundretusen livet. I tillegg så var det ett politisk umulig valg for de allierte - å forlenge krigen ytterlige helt på tampen etter 6 år med konflikt sto ikke høyt oppe i manges ønskelister.

 

Hvis du tar i betraktning alle disse morsomme krigene som USA fikk utfolde seg med etter at Japan var beseiret, tar i betraktning fremferden, ikke minst utkommet, slenger på litt harde cash, ser på hvor bedritent de driter seg ut, lurer på om de virkelig vil "frelse" verden, ikke bare "kjøper" et som disse tilbyr, ser på forbrukersamfunnet, relaterer det til steinrøysa, lurer på om du virkelig er inne eller ute av den varmen som dette forumet representerer ... osv Hva får du?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har selv gjort noe lignende i 4 måneder. Det er ikke gøy, men det går faktisk, ihvertfall hvis man har litt krydder og grønnsaker for variasjon. Uansett - poenget mitt - og noe som bBax understreker - er at matmangel, hvis det inntreffer (som kan ta en stund) vil ramme de sivile og ikke soldatene. En slik hungersnød kunne ta lang tid og koste mange hundretusen livet. I tillegg så var det ett politisk umulig valg for de allierte - å forlenge krigen ytterlige helt på tampen etter 6 år med konflikt sto ikke høyt oppe i manges ønskelister.

 

Hvis du tar i betraktning alle disse morsomme krigene som USA fikk utfolde seg med etter at Japan var beseiret, tar i betraktning fremferden, ikke minst utkommet, slenger på litt harde cash, ser på hvor bedritent de driter seg ut, lurer på om de virkelig vil "frelse" verden, ikke bare "kjøper" et som disse tilbyr, ser på forbrukersamfunnet, relaterer det til steinrøysa, lurer på om du virkelig er inne eller ute av den varmen som dette forumet representerer ... osv Hva får du?

 

 

Glemte å få frem at USA måtte tvinges til action i begge verdenskrigene. Hvorfor i det søte sitter duster og tror at Usa handler ut fra godhet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Faen er det du snakker om? Hva har USA's fremtidige kriger å gjøre med 2. verdenskrig. Du vet at ikke alle i USA drikker blod og ofrer småbarn sant?

 

Andre verdenskrig var bare en forsmak til bla. Vietnam. Og "helhet" tilsier at kampen mot en annen idiologi overstyrte alle fornuftige tanker. Nå går jeg ut fra at alle fornuftige mennesker, eller de som bekjenner seg til det som av andre er fortalt er humanoid, er liksom det "vi" skal gå for.

 

USA, med sine allierte kjempet ikke bare mot "ondskap", de kjempet like mye mot/med "makt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...