Gå til innhold

Riktig å slippe atombombene?


ArsEna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Har du noen gang opplevd at en motor bruker drivstoff når den ikke er i bruk?

Det har i hvertfall aldri jeg opplevd eller hørt om.

 

Nei, men jeg har opplevd at krigsmaskineri i beredskapsmodus bruker nesten den samme mengde drivstoff som den ville gjort under "skarpe" operasjoner.

 

Tror ikke at det er sånn at hvis et land føler seg truet, men likevel vet at de har mest sannsynlig litt tid på seg, liksom ruller alt av utstyr på lager, går hjem og tar seg en høneblund. Har du opplevd eller hørt om noe sånt?

Lenke til kommentar
Har du noen gang opplevd at en motor bruker drivstoff når den ikke er i bruk?

Det har i hvertfall aldri jeg opplevd eller hørt om.

 

Nei, men jeg har opplevd at krigsmaskineri i beredskapsmodus bruker nesten den samme mengde drivstoff som den ville gjort under "skarpe" operasjoner.

 

Tror ikke at det er sånn at hvis et land føler seg truet, men likevel vet at de har mest sannsynlig litt tid på seg, liksom ruller alt av utstyr på lager, går hjem og tar seg en høneblund. Har du opplevd eller hørt om noe sånt?

 

Norge tiden før 9. april

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Selv om det var grusomt, måtte det jo til... Japanerne hadde aldri gitt seg uten at de hadde sett at de faktisk ikke hadde sjangs mot usas atombomber...

De kunne jo vist atombomben på andre måter. For eksempel å sluppet den en plass det ikkke bodde sivilbefokning

 

Mulig, men er ikke sikker på om det hadde holdt. De hadde uansett veldig få atombomber å slippe så det gjaldt å dem til å "telle"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har du noen gang opplevd at en motor bruker drivstoff når den ikke er i bruk?

Det har i hvertfall aldri jeg opplevd eller hørt om.

 

Nei, men jeg har opplevd at krigsmaskineri i beredskapsmodus bruker nesten den samme mengde drivstoff som den ville gjort under "skarpe" operasjoner.

 

Tror ikke at det er sånn at hvis et land føler seg truet, men likevel vet at de har mest sannsynlig litt tid på seg, liksom ruller alt av utstyr på lager, går hjem og tar seg en høneblund. Har du opplevd eller hørt om noe sånt?

 

Norge tiden før 9. april

 

Hvor lang var "tiden" før 9 April? Så vidt jeg har fått med meg så hadde ikke Norge et seriøst forsvar mange år før invasjonen, i likhet med alle våre allierte. Så det eksemplet holder ikke, fordi Japan påviselig hadde en fiende på dørterskelen, og de visste at invasjonen ville komme.

Lenke til kommentar
Dette har allerede blitt foreslått flere ganger i denne tråden.

Men så har tydeligvis ikke alle fått det med seg siden det stadig kommer kommentarer som: "det var jo det eneste de kunne gjøre...."

Mulig, men er ikke sikker på om det hadde holdt. De hadde uansett veldig få atombomber å slippe så det gjaldt å dem til å "telle"

Det er veldig lite som faktisk er "sikkert", så etter min mening burde det vert noe de burde de prøvde før de drepte alle de menneskene...

Lenke til kommentar

Enkelt. For å avslutte krigen, og dermed slippe å ofre en haug av amerikanske soldater ved en vanlig invasjon.

Hvorfor trekkes alltid disse 2 bombene fram? Bombingen av Japan hadde allerede foregått i over 6 mnd. og drept langt flere (over 500.000) enn det atombombene over Hiroshima og Nagasaki.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...