Gå til innhold

wow avhengighet, ikke noe å føkke med

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den videoen jeg linka noen sider tilbake fortelles det om en som ble "leader of project" bl.a. fordi han hadde leda et raiding guild. Var selvesagt ikke hovedgrunnen men det var det som gjorde han hakket bedre enn de andre som søkte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dere som sier at dette må være fake, ettersom det er umulig for en lowlifer å kun gå rundt i tier 0: Han har også en tier 1 mage, som dere kan se hvis dere følger litt bedre med.

Skrevet
Glad jeg slutta med wow for ca 6 månder sia. Han gutten det er ekte tulling, skal besøke han i England om 10 år, og kaste et par mynter oppi koppen hans.

8115154[/snapback]

Glad og glad for å slutte med wow eh?...

trukke det har for at du blir avhenig...du blir ikke avhengig av noe du ikke liker...

det var nok følelsen av å bruke for mye penger på deg tenker jeg^^

Og...noen som har lest den at det var en fyr som FIKK jobb p.g.a at han spilte wow??, veit ikke helt hvor den linken ble av henn...Oo

8117207[/snapback]

har vel hørt alle de folka som spiller CS å sier... CS suger ikke, vent og se, snart får jeg penger for det... utallige fjortiser på TG som kommer med den tragiske utalelsen.. er ingen som FÅR jobb av å spillet et spille eller penger for det.. de KAN VINNE penger kansje.. men sjansen dere er minimal

Skrevet (endret)

jeg kjenner en som holdte på å miste livet sitt til Red Alert i sin tid faktisk, å det eneste han fikk for det var en fuckings t-skjorte som det sto "westwood" på.

Han ble forøvrig nr. 3 på ladderen som de hadde på westwood sitt eget battle.net i sin tid.

OT: selv om jeg ikke kom meg til nr. 3 var jeg noe hekta jeg også..

Etter at westwood ble kjøpt opp av EA så har desverre kvaliteten dalt noe..

men det er en annen historie til en annen tid

Endret av Xanitra
Skrevet
Venner man får online er ikke ekte venner. Hvorfor? Fordi dere ikke hadde gitt en døyt om de hadde sluttet å spille (altså du mister "vennen" din), og dere ville uten å blunke ha byttet han/henne ut for noe bedre hvis det kom til stykket. Jeg vet at alle som leser denne tråden har opplevd at en guildie o.l. har sagt "Beklager, jeg slutter å spille. Take care osv" og du har svart "var koselig å spille med deg, gl med RL" eller noe lignende og det var det. Har gjort det selv.

Det handler ikke om å kunne se/høre/føle din venn, men det du deler med online vennen din er noe fiktivt, noe som ikke eksisterer i den virkelige verden. Derfor er det ikke en ekte venn, fordi alt på skjermen din kun eksisterer på skjermen din. En dag vil det ta slutt, og du sitter igjen med zero, null, zipp and nut'n!

8111304[/snapback]

Venner man får online kan godt vere ekte venner. Riktig, det handlar ikkje om å kunne sjå/høre/føle vennen, det handlar om kva du delar med dei. Som med alle andre vennar du har, byrjar vennskapet med at dykk har noko til felles. Det kan for eksempel vere WoW. Det du deler med vennen du prater med på WoW byrjar ofte med noko fiktivt. Snakk om gear, nye ting i spelet osv. Men etterkvart kan det utvikle seg til å bli eit verkeleg vennskap, der det blir snakk om kvardagslege ting, og det verkelege liv. Det blir nokon du bryr deg om. Og korleis er det då ikkje ein ekte venn? Om ein eg hadde blitt verkeleg kjent med gjennom WoW slutta å spele, hadde eg blitt trist. Interessa mi for å spele meir hadde sannsynlegvis blitt lavare. Om ein (forholdsvis) ukjent/bekjent person i guildet slutta å spele, hadde eg ikkje lagt meg ned å grine. Eg hadde heller ikkje lagt meg ned å grine om ein bekjent frå vidaregåande flytta vekk, og eg "aldri" fekk prate med han igjen.

For at eit vennskap faktisk skal bli til, krev det at begge finn ut meir om kvarandre enn den eine interessa. Uansett om det er i WoW, eller i det verkelege liv. Eg tenkjer ikkje på alle eg har prata med på internett som vennar. Eg tenkjer heller ikkje på alle eg har prata med på skulen/på gata som vennar. Men folk eg har delt noko med, og kan ha ein god prat med, er vennar (enten eg kan sjå dei eller ikkje).

Skrevet
Du spiller ikke, men allikevel er du på WoW-forumet?  :hmm:

8173222[/snapback]

Kanskje han har sett på dei siste postene? Trenger ikkje vere WoW spelar for å skrive i den posten her :cool:

Skrevet (endret)
Du spiller ikke, men allikevel er du på WoW-forumet?  :hmm:

8173222[/snapback]

Kanskje han har sett på dei siste postene? Trenger ikkje vere WoW spelar for å skrive i den posten her :cool:

8173917[/snapback]

Trenger ikke være politiker for å poste i Politikk-og-Samfunn forum heller ;)

Endret av pax1
Skrevet

Er enig at dette avhengighetsopplegget er veldig skrytt opp i været, men det er etter min mening et økende problem. Les litt på wowdetox, hvis kun 1% av det som står der er sant, så er det virkelig et problem for noen. Selv spilte jeg MYE wow fram til jeg slutta i oktober 05. Brukte all min fritid (dvs alle timene etter skolen og en del i skoletida) på wow, noe jeg gjorde fordi jeg synes det var utrolig gøy! Jeg føler fortsatt en slags abstinens for spillet, men det skyldes nok mye pga at alle vennene mine spiller det. Uansett angrer jeg aldri for at jeg begynte å spille, samtidig som jeg angrer ikke på at jeg slutta, eneste jeg angrer på er at jeg spilte så mye at jeg nesten kasta bort et flott forhold med kjæresten min.

Nå går jeg 2.året Ingeniør og jobber 80-120 timer mnd ved siden av, bor sammen med kjæresten min (gjort i 1.5år nå) og har det ofte gøy med venner. Wow er gøy, men er det verdt alle timene man legger i spillet?

Skrevet

Er i grunn ikke verdt det men hva skal man ellers gjøre da? Sitte halvdau foran Tv-en?

Det er en grei hobby men om noen andre hobbyer er bedre eller dårligere får noen andre si noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...