Gå til innhold

Hjelp.Bærbar pc/m 17".10000 kr amd eller intel?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar til rundt 10.000 kr.

Den skal brukes til skole og ettersom noen av programmene vi bruker der krever endel av skjermkortet, trenger jeg endel kraft.

Stor skjerm er også å foretrekke.

Størrelse og vekt har ikke så mye å si, da jeg ikke har lange veien til skolen.

 

Dette er det beste tilbudet jeg har funnet til nå: Easynote SW85-111

 

Ser den grei ut?

Er Packard Bell bra?

 

Edit: Endret Tittel

Endret av aenima
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening har Packard Bell-maskinene sugen kvalitet, og vil ikke råde noen tl å kjøpe det hvis det finnes alternativer. Har funnet en FS som ikke ser så verst ut. Skjermkortet er bra, prosessoren er bedre, 240 gigs disk, 17-tommer som kunne ha hatt større oppløsning (men det er det tydeligvis ikke mange som har i denne klassen), men du trenger nok truck for å ha den med deg.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

 

Den FS maskinen så ikke dum ut nei. Og ettersom den nye bærbare maskinen skal erstatte det gamle stasjonærer monsteret, så kommer den extra HDen på 120 gb godt med.

 

Driver endel med koding av websider også, og som med de andre design programmene jeg skal kjøre, syns jeg det er greit med god skjerm. Men størrelse skal ikke komme forran kvalitet.

 

Jeg er altså ute etter en bærbar med mest mulig kraft (godt skjermkort altså) og bra skjerm til ca 10.000 kr.

 

Tusen takk for all hjelp. Har ikke vært borti så mange laptoper før jeg.

Lenke til kommentar

Døde visst helt denne tåden :)

 

Jeg har sett litt videre selv, men finner ikke noe som passer helt.

 

Jeg vil ha 17" skjerm (vekt betyr lite)

Bra skjermkort. gf 7600 har jeg hørt er bra.

min 1gb ram.

120 gb hd

Der jeg er mest i tvil er cpu.

Hvor stor forskjell er det på Amd og intell sine cpuer? og hva går merker jeg ved bruk? varme? ytelse? støy?

Pcer levert med amd cpu er jo billigere.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Intels core 2 duo er det store lokomotivet når det gjelder prosessorer til bærbare om dagen, og er i dag bedre enn amds når det gjelder både ytelse, varmeutvikling og strømbruk. Amds prosessorer er dog billigere som du sier, men spør du meg ville jeg gått for en c2d om jeg skulle kjøpt.

Lenke til kommentar
Hvis ingen vet om en bedre, eller har noe negativt å si om denne (annet enn vekt :) ) så tror jeg jeg går for http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76728#

8154393[/snapback]

 

 

Tror du har funnet en veldig god pc til en overkommerlig pris....jeg synes den pcèn gir deg mye for pengene.

 

Min yngre bror har en sånn pc og han skryter veldig av den...han bor i sverige så jeg har desverrre ikke fått gleden av å se den selv..

 

Jeg tippet også veldig mot den pcèn men til slutt valgte jeg HP dv9271...

 

Lykke til med kjøpet, du blir nok fornøyd med den der...

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Jeg har også vudert den HP maskinen der.

Hva syns du om den? den er litt dyrere, men den veier mindre og har bittelitt bedre specs.

 

(Jeg så at det fulgte med bæreveske og fjernkontroll til FS maskinen, men det har jeg allerede skaffa meg. Får mye for pengene med den der!)

Lenke til kommentar
Jeg har også vudert den HP maskinen der.

Hva syns du om den? den er litt dyrere, men den veier mindre og har bittelitt bedre specs.

 

(Jeg så at det fulgte med bæreveske og fjernkontroll til FS maskinen, men det har jeg allerede skaffa meg. Får mye for pengene med den der!)

8163036[/snapback]

 

 

Synes dv9271 er en veldig flott maskin....så langt er jeg veldig fornøyd...den har stort sett alt man trenger av tilkoblinger og nok krefter....

 

dv9271 har også medfølgende fjernkontroll som fungerer bedre enn FS sin gjør.

på dv9271 trenger ikke maskinen være på for å spille musikk eller se film, det er i tillegg en veldig smart plass dem har gjemt den...den ligger i ExpressCard/54 slotten..... jeg vil også huske at min bror sa at han måtte bruke en sånn usbb sak på sin FS for å kunne bruke fjernkontrollen...

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...