Gå til innhold

Prosjekt DvD Hylle

ShaNickolas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe jeg savner så er det en enkel,stor, romslig hylle til familiearven! Den skal være enkel å frakte med seg vist det kommer en flyttesjau, å ha plass til nye dvder laang tid framover.

Jeg har funnet ut at hylla skal kunne deles i to deler på hver 110cm, for hva er vel kjipere en å drasse på 220 cm i høyde?

Målet er å få mest mulig ut av høyden ved å bruke dvd cover som mål :whistle:

9 hyllehøyder skal være på 21 cm, grunnen 21 er at tykkelsen på hylleplatene blir 1cm, en dvd eller dvd boks er ca 19cm.

Øverste hyllehøyde skal være på 26 cm , også her har jeg lagt på 1 cm for topp plata. I den øverste hylla er det mer Limited å Special Editions som skal stå :)

Så er det de resterende 4 cm som får hele hylla til å løfte seg opp fra gulvet

Mål:

Høyde : 220 cm

Bredde : 116 cm

Dybde : 16 cm

Farge : ??

Materiale : Trehvit , enkelt å male å lakkere

Så kom jeg til å tenke på at det muligens blir tungt for hylleplatene å bære en stappfull en med dvdfilmer, derfor ligger det i plana med en "ryggsøyle" på hylla.

Hmm, skal ut å scoute etter tremateriale utover.

Så har jeg hørt rykter om at det er enkelt å bestille etter målene, noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra prosjekt. Du får poste bilder så det blir en skikkelig worklog. En ting; skjønner ikke helt hvorfor du vil gjøre den flyttbar med filmene i hylla. Med de målene der tar du roughly 80 filmer i bredden (?) og med 10 hyller blir det cirka 800 DVD'r. Hver DVD veier kanskje 100 gram. Det betyr at du får 80 kg med DVD'er + selve hylla. Et tungt beist - selv om du deler den i to. Håper du forankrer den skikkelig i veggen, særlig hvis du har småfolk fykende rundt.

Skrevet
Ang. materialer etter mål.

Hvis du bestiller hos Maxbo, Byggmaker etc. får du vel oppskjært etter mål som du oppgir.

8099834[/snapback]

Var det jeg håpet på ja :)

Forenkler prossesen veldig. Skal ringe over helga å høre om pris osv. Kan ikke bli så forferdelig dyrt, om man tar hyllene på 2 meter som de har på IKEA eller andre plasser til 200 - 300 kroner stykket. Trenger 4-5 slike hyller for å få ca samme størrelse som jeg har planlagt på min.

Å nei, plana er ikke å ha dvdene inni hylla for flytting, de må taes ut for så å flytte hylla. Tanken bak å ha den i 2 deler er enklere transport , av nettopp hylla :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...