Gå til innhold

Lave hastigheter i Azureus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Azureus bare frustrerer meg mer og mer. Jeg ligger på hastigheter på rundt 30-40kb/s i snitt på nedlasting(til sammen på alle nedlastingene). Først hadde jeg bare gule smilefjes på nedlastingene, og trodde dette var problemet, men nå som jeg har klart å ordne det og fått grønne smileyer, så har det fremdeles ikke forbedret seg. Jeg har åpna port både i modemet og i brannmuren, og får meldinger fra brannmursprogrammet (zone alarm) at programmet åpner opp for datastrømmer både opp og ned til azureus gjennom porten eg har åpna. Linja mi er på 512 / 4864 kbit/sec, og skulle innebære potensiale for mye bedre hastigheter enn 40kb/s. Har lest litt rundt på wiki-FAQ'en til azureus, og har gjort så mye av det jeg har skjønt der. Jeg satte maks opp-hastighet til 51kb/s, ettersom det stod i en tabell for "good settings" på wiki. (http://www.azureuswiki.com/index.php/Good_settings)

Men det rare er at med en gang jeg begynte å få grønne smilefjes, så hadde jeg en nedlasting som gikk i 160-170 kB/s i snitt. Hvorfor vil ikke resten av nedlastingene mine ligge der? Da har jeg altså nedlastinger med mange seedere og delere, så det skulle ikke ha noe å si.

Nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre, noen som kan hjelpe vær så snill?

Er takknemlig for alle svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har du prøvd en anna torrent klient? f.eks Utorrent? Hadde en del problemer med azereus jeg å, men med utorrent fikk jeg mye høyere hastighet.

Skrevet
Ingen effekt på det du foreslo, Thorsen. Prøvde også uTorrent, men der fikk jeg error på den testen som tester om porten er åpen.

8095162[/snapback]

*bump*

Skrevet

Hvis uTorrent for error på om portene er åpne er det sannsynligvis et problem med brannmur/ruter.

Har du f.eks prøvd å kjøre uten sowftware brannmur aktivert, gjerne også uten real time scanning muligheten i antivirusprogramvaren.

Det skal også være mulig å endre standard porter i Azureus, du kan jo prøve dette også, men husk da å åpne også for disse i routeren, angående hvordan du gjør dette i Azureus så er dette bra forklart på wikien deres :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...