Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med USB 2.0 på pc. Får ikke til USB 2.0


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en maskin med USB 2.0 i Hovedkortet. Etter installering av XP på nytt, får jeg ikke USB 2.0 til å fungere igjen. Kobler til f.eks en ekstern HDD til usb porten, og alt jeg får opp er at en Høyhastighets USB enhet er koblet til en ikke høyhastighets USB port (eller noe i den duren).

 

Har XP SP2, og alt skulle være i orden, men får ikke dette til å fungere. Har trålet nettet masse, men finner ikke noe svar på spørsmålet mitt, og håper det er noen kloke hoder her som har noen tips..

 

Norsk XP

 

-Pixi ;)

 

 

EDIT: Vet ikke helt om dette er rett kategori, men om den er i gal kategori, så håper jeg en moderator kan flytte den...?

Endret av Pixi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på er om du har installert driverene som følger hovedkortet ditt. Der finnes det som regel alltid en USB 2.0 installasjon. Har oppleved at 2.0 ikke funker før dette er blitt gjort.

 

Ellers finnes det sikkert noe på lev. side

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

har hatt akkurat sammen problem...det skjedde når jeg instalerte "fake" windows...det som er problemet er SP2, dvs updaten...har du ikke ny/orginal update så har du ikke USB 2....dessuten finnes det ikke noe driver for USB 2 ..."driveren" ligger i updaten....

Lenke til kommentar
har hatt akkurat sammen problem...det skjedde når jeg instalerte "fake" windows...det som er problemet er SP2, dvs updaten...har du ikke ny/orginal update så har du ikke USB 2....dessuten finnes det ikke noe driver for USB 2 ..."driveren" ligger i updaten....

8097299[/snapback]

 

Det finnes en såkalt "driver" for USB 2.0 i Chipsetdriveren for de som har integrert i HK...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...