Greke88 Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 (endret) Holder på å lærer meg accsess på egenhånd og fant en oppgave på nettet som jeg holder på å prøve å løse. Trenger litt starthjelp med entitiseringen:S Har kommet fram til 4 entiteter som skal brukes: Maskintype Maskin Maskinbruk Medlem Er det noen som har noen formening om hva som bør være med å hvordan jeg bør lage relasjonene? Hadde vært fin om noen kunne hjelpe meg igang:) Endret 5. mars 2007 av Greke88
Wolverin Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Holder på å lærer meg accsess på egenhånd og fant en oppgave på nettet som jeg holder på å prøve å løse. Trenger litt starthjelp med entitiseringen:S Har kommet fram til 4 entiteter som skal brukes: Maskintype Maskin Maskinbruk Medlem Er det noen som har noen formening om hva som bør være med å hvordan jeg bør lage relasjonene? Hadde vært fin om noen kunne hjelpe meg igang:) 8081553[/snapback] Jeg ser for meg følgende relasjon når jeg ser oppsettet ditt. Medlem tabellen inneholder et medlemsnr. (gjerne autonr) Dette medlemsnr ligger også i tabellen maskinbruk som fremmednøkkel. Maskintype tabellen bør inneholde et felt maskinid, som er et tall felt (gjerne autonr) Dette feltet ligger som fremmednøkkel i tabellen Maskin. I tabellen Maskin har du en maskinid (også her autonr), som identifiserer hver enkelt maskin. Dette nummeret ligger som fremmednøkkel i tabellen maskinbruk. Koblingen blir da som følger: En maskintype blir koblet til en eller mange maskiner. En medlem blir koblet til en eller mange maskinbruk. En forekomst i maskinbruk har en eller mange maskiner. Dette blir for meg den logiske måten å bygge dette opp på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå