Gå til innhold

Bytte navn og ssid med ghost?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg har satt opp en Ghost server, som gjør at jeg kan instlaller 100 maskiner omgangen.

 

men det jeg lurer på er ..

 

noen som vet om en måte jeg kan få laget en "SID og computer name"

DHCP server?

 

hvis jeg f.eks lager et Excel dokument med f.eks 100 navn.

og 100 stk ssid.

 

 

så hvis jeg passer på at jeg starter ut rullingen med ghost med 2 eller 3 minuter mellom rom på hver maskin.

 

så dhcp gir den ny installler ghost installsjoen ett nytt maskin navn og sidd.

 

så til slutt sitter jeg igjenn med 100 forselige sidd og navn på alle maskinen jeg har installert?

 

 

uten at jeg må gå på 1 og 1 maskin og endre navn. :)? etter utrullingen.

 

 

for og få det helt opptimalt da hadde hvert best at den startet med og gi navnet som sto først på lista og jobbet seg nedover så kunne jeg utne og sjekke vist hviken maskin som er hvem når jeg skla merker dem :)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lager en mal, som du installerer alt du vil ha av programmer, så kjører du sysprep på denne maskinen, etterpå booter du med ghost cd-en og lager image av denne pc-en, etterpå så starter du opp alle andre pc-er og ghoster med det imaget du nettop lagde utifra malen.

Lenke til kommentar
Du lager en mal, som du installerer alt du vil ha av programmer, så kjører du sysprep på denne maskinen, etterpå booter du med ghost cd-en og lager image av denne pc-en, etterpå så starter du opp alle andre pc-er og ghoster med det imaget du nettop lagde utifra malen.

8090936[/snapback]

 

 

Så det du menner nå at jeg lager en sysprep mal med 300 Maskin navn?

 

Er det riktig?

Lenke til kommentar
nei, jeg mener ikke det, når du kjører sysprep så vil maskinen bli tilbakestilt slik at du må skrive inn navn på nettverket osv

 

 

edit: scix har glemt å logge av  :innocent:

8097759[/snapback]

 

ja. skjønner men går ikke ann å få fisket en navn database ?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...