Gå til innhold

Batteriet vil ikke lade (Asus F3Jp), hva er galt?


Anbefalte innlegg

Siden i går ville ikke den bærbare maskinen min lade seg opp/virke med strømkablen.

 

Har en Asus F3JP.

 

Følgende skjedde før den sluttet å virke:

- Jeg hadde ladet maskinen, sansynligvis opp til 100%

- Jeg hadde brukt den, lukket lokket (den gikk ikke i dvale-/ventemodus) og tatt ut strømledningen

- Jeg åpnet opp lokket. Da sto det en melding om at jeg måtte bytte batteri omgående (...).

- Jeg stikker inn strømledningen. Ingenting skjer.

- Jeg skrur laptoppen av og på. Det å stikke inn strømkabelen har ingen effekt.

- Maskinen går tom for batteri

 

 

Jeg er litt engstelig nå siden jeg har noen viktige filmer og dokumenter på harddisken jeg ikke hadde ordentlig backup på. Hva kan jeg gjøre? Og hvorfor virker ikke maskinen?

 

Redigert: Problemet er at maskinen ikke virker siden den ikke reagerer når strømkabelen er koblet til. Tror det er noe med strømforsyningen, kabelen eller noe inni maskinen.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe av det samme på min MSI s260, men hos meg kom det en knitrelyd fra laderkontakten på pcen sammen med en svi-lukt. Fant en "forkullet" transistor (elns) like ved kontakten når jeg åpnet pcen. Lyset på laderen min blinket grønt når den ble satt i pcen. Skal sende min maskin til service en av de nermeste dagene. Pcen vil ikke lade selvsagt.

Lenke til kommentar

Kan jo bare være laderen på din da. Kan være du er heldig. Du har ikke et 2.5" disk kabinett du kan bruke og flytte over disken dit? Men da må du muligens, som meg, skru opp pcen for å komme til. Noen pcer har jo slik deksel eller skuff som disken sitter i med tilgang fra utsiden. Ellers kan du jo høre med Netshop om de, evt mot litt ekstra betaling, kan ta backup av disken din. Men nå er det jo ikke disken det er noe galt med så de kan da ikke røre den.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Da ryker garantien om jeg åpner den for å skifte harddisk (står i bruksanvisningen).

 

Men nå er det jo ikke disken det er noe galt med så de kan da ikke røre den.
Vil det si at f.eks. PS Data ikke kan fjerne harddisken siden det ikke er noe feil med denne?

 

 

 

Note to self: Ta backup av viktige filer. Faen. :wallbash:

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Ja garantien ryker jo da om du må åpne den. Tenkte om det var en slik luke fra utsiden slik som med rambrikkene. Dette er vel en slik ferdigmaskin? Det med disken så kan jeg da ikke se hva de skal med den, så lenge det ikke er den som streiker. Greit at de såklart skal teste pcen når de har byttet for eksempel laderen eller hk (pga strømkontakt for eksempel), men trenger ikke reformatere eller bytte disk for det. Du kan jo spesifisere i feilmeldingen at disk ikke må røres.

Lenke til kommentar
Ja garantien ryker jo da om du må åpne den. Tenkte om det var en slik luke fra utsiden slik som med rambrikkene. Dette er vel en slik ferdigmaskin? Det med disken så kan jeg da ikke se hva de skal med den, så lenge det ikke er den som streiker. Greit at de såklart skal teste pcen når de har byttet for eksempel laderen eller hk (pga strømkontakt for eksempel), men trenger ikke reformatere eller bytte disk for det. Du kan jo spesifisere i feilmeldingen at disk ikke må røres.

8087548[/snapback]

Vær obs på at tingene fra disken din kan mangle. en kamerat av meg sendte sin pc til service for skadet HK og skjerm. da han etter noen uker fikk den tilbake var harddisken tom.

 

Dette var multicom, vet ikke hvordan de andre er på dette feltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...