Gå til innhold

diskusjonstråd for øvelses kjøring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg bare lagde denne tråden siden jeg holder på med øvelseskjøring nå.

 

har et spm. kan jeg øvelseskjøre med folk baki?

 

eksempel. jeg kjører faren min "lærer" meg.

og baki sitter mor og evt søsken?

 

er det lovlig?

8074582[/snapback]

alt som du kan gjøre med førerkort kl. b kan du også gjøre når du øvelseskjører.

Lenke til kommentar

Har akkurat 2 måneder på meg til jeg blir 18, og har øvelseskjørt litt, men er enda ikke noe flink å kjøre eller slikt, har bare kjørt sånn 10 ganger, og da ikke så lang.

 

Men skal prøve å kjøre hver dag en tur nå før jeg blir 18..tror dere jeg da er klar for å f lappen?

 

Er jente, og vet ikke så mye om biler heller :p

Lenke til kommentar

Tror du bør ta kontakt med en kjøreskole for en veiledningstime.

Jeg følte jeg var god til å kjøre bil helt til jeg virkelig begynte å skjønne alt med risiko, teorier i forbindelse med opplæringen.

Det jeg følte jeg kunne var bare å teknisk kunne kjøre en bil, samt trafikkreglene.

Den obligatoriske opplæringen har faktisk fått meg til å skjønne og lære en del, til tross for at det er DYRT.

 

Man lærer også en del tips og triks, samt å gjøre ting enklerer enn de tingene man legger seg til å gjøre selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stund siden det var noe aktivitet her, men har noen spm ang. kjøretimer osv..

 

Noen som vet hvor mange kjøretimer man må ha? Som altså er obligatoriske..?

 

Jeg er 17, blir 18 i november og har kjørt bil i langt over 1 år, og nesten vær eneste dag. Føler at jeg er ganske god til å kjøre, noe som folk som har sittet på med meg også har sagt..

Så uansett om hvor flink man er til å kjøre, må man ha 10 kjøretimer uansett?

Lenke til kommentar

To veiledningstimer (for trinn 2 og 3) er obligatoriske i tillegg. I tillegg er evt. timer kjørelærer mener er nødvendig også obligatorisk (da kjørelærer kan bestemme hvorvidt du er klar til å gå videre til neste trinn).

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...