Gå til innhold

Hjelp til overklokking av Athlon64 X2 4400+


Anbefalte innlegg

For å legge kortene på bordet her: Jeg har aldri overklokka før, og vet svært lite om det.

Jeg har altså en AMD Athlon64 X2 4400+ (SOCKET 939) som skal overklokkes. Dette innebærer at jeg må vite fra A til Å hva som må gjøres. Hvor høyt kan den klokkes? Er det mye å tjene på det i form av ytelse? Går det greit med stock vifte?

 

Jeg har altså ei stock vifte, men har Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler liggende, om dere tror denne virker bedre.

 

Mitt oppsett nå:

 

- Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket

939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

- Gainward GeForce 7900GTX 512MB GDDR3,

PCI-Express,"BP7900GTX-512-TV-DD"

- Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

8MB 7200RPM

- NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939,

2MB, BOXED m/vifte

- Windows XP Professional SP2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok koble på den Zalman viften uansett hvor mye styr det er ellers har jeg klokket en Athlon 3700+ opp 100mhz for en venn av meg på stock vifte, emn det er så lite at da er det egentlig ikke noe srlig vits (Tok meg 3min :p)

 

Siden du har value ram så må du finne en en FSB:RAM divider i BIOS (eks. 4:5) og sette den så verdien på høyre side (RAM) blir lavere enn den på venstre side (FSB) også må du stille opp FSB og kansje sette opp volten på CPU littegran også må du boote opp og ta tester om det er stabilt før du evnt. forsetter ....

 

Dette var veldig grovt forklart så det er sikkert noen som kna hjelpe deg bedre :thumbup:

 

BTW: Den 100Mhz klokking er den eneste erfaringen jeg har med 939 system !

Lenke til kommentar

hey jeg har en 3500+ venice det er samme. Jeg overklokka min 200mhz med en gang fra 2.2ghz til 2.4ghz dønn stabilt men ett hint til deg ta deg forsiktig frem og test de nye innstillingene grundig husk når du har en x2 cpu så må du kjøre to test programmer for å test den skikkelig ( på grunn av et test programm bruker en kjerne) orthos er et bra programm for testing

Endret av monster9
Lenke til kommentar

Ble desverre ikke mye klokere av dette. Det jeg trenger er å få det inn med teskje.

- Hvilket programmer trenger jeg?

- Hvordan i H***** stiller jeg opp noe som helst? (Bios kanskje, idno)

- Hvor mye bør jeg klokke.

 

Se på den andre der. Har ikke EN DRITT peiling på klokking. Hjelp!

Lenke til kommentar
Ble desverre ikke mye klokere av dette. Det jeg trenger er å få det inn med teskje.

- Hvilket programmer trenger jeg?

- Hvordan i H***** stiller jeg opp noe som helst? (Bios kanskje, idno)

- Hvor mye bør jeg klokke.

 

Se på den andre der. Har ikke EN DRITT peiling på klokking. Hjelp!

8094601[/snapback]

 

Velkommen inn i rekkene :)

 

Les denne tråden, og du vil nok lære litt!

Lenke til kommentar
Skulle jeg ha tat 5mhz av gangen på en CPU hadde jeg inngrodd !!

 

Spesielt med en c2d :tease:

 

Du kan nok gå opp i 100mhz/50mhz av gangen til det blir nokså høyt og ustabilt for så å gå litt lavere ! (evnt. mer volt)

8107115[/snapback]

 

Mente 5MHz opp med FSBen :p

 

Med C2D er det jo en annen sak. 4400+-ene er ikke kjent for å være kjempeklokkere, så kjekt å ta det piano i starten (spesielt siden trådstarter er ny på området).

 

Den i sigget peiste jeg rett opp på 2500 da jeg satte den i, uten å touche volten. Anbefaler ikke noen å gjøre det som ikke har kjennskap til steppinger etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...