Gå til innhold

her og nå handlekonto


555555

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du burde spørre i en vanlig bank om du kan få forbrukslån i stedet. Renten hos "Her og nå" er ekstremt høy (19,8%).

 

Evt. kan du se her om du kan finne noen som er billigere: http://www.startsiden.no/okonomi_og_naring...r/finansiering/

8071883[/snapback]

 

 

hvilken bank er billigst?

skal låne 27tusen..

hadde vært fint med internetsøknad da jeg ikke gidder møte opp fysisk i banken.

Lenke til kommentar

Det bør være mulig å få et forbrukslån til rundt 15% rente, men på smålån er det ofte etableringsgebyr og tinglysningsgebyr som gjør at effektiv rente blir høy.

 

Det finnes en million aktører i markedet som tilbyr slike lån, men siden du ikke har jobb kan du få problemer med å få. Du må bare søke og se hva de sier.

 

Hvis dette er en investering som gjør at du får jobb, så er det verd å ta opp et slik dyrt lån uansett. 30k er ikke mye å betale ned når du har inntekt.

 

Prøv feks. www.yabank.no

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Det bør være mulig å få et forbrukslån til rundt 15% rente, men på smålån er det ofte etableringsgebyr og tinglysningsgebyr som gjør at effektiv rente blir høy.

 

Det finnes en million aktører i markedet som tilbyr slike lån, men siden du ikke har jobb kan du få problemer med å få.  Du må bare søke og se hva de sier.

 

Hvis dette er en investering som gjør at du får jobb, så er det verd å ta opp et slik dyrt lån uansett. 30k er ikke mye å betale ned når du har inntekt.

 

Prøv feks. www.yabank.no

8080546[/snapback]

 

 

 

Søkte nå via internettsøking.

skrev at jeg jobber selv om jeg for tiden er arbeidsledig.

spør dem etter lønnslipp eller siste års ligning??

Lenke til kommentar
De tar nok en kredittsjekk av deg, og får opp at du tjente noe i fjor. Dog, når de finner ut at du ikke har jobb tipper jeg de ikke blir så glade. Gratulerer med klokt valg :thumbup:

 

 

 

:ermm:

8081867[/snapback]

 

 

hvordan kan dem finne ut at jeg har jobb eller ikke?

skrev ikke akkurat opp tlf til arbeidsgiver da dem ikke spurte om dette

Lenke til kommentar

Det er flere ting som en våken saksbehandler legger merke til:

- Det er meget vanlig at de vil ha kopi av siste lønnslipp samt siste selvangivelse.

- Mange krever at lånetrekket kommer fra en konto i samme bank, og ikke minst at lønn kommer inn på denne konto. Det er også vanlig at bankene sender en fullmakt til oppgitte arbeidsgiver, som du har signert, om at din lønn skal inn på et kontonummer hos dem, som arbeidsgiver igjen må signere og returnere.

 

Mitt råd er: Møt opp i banken personlig og få deg en samtale med en saksbehandler. Det er det beste. Jeg regner med at du tar lappen for CE pga. fremtidig jobb, noe som også kan være med på å avgjøre lånesøknaden i din favør. Hvis du f.eks. har et stående tilbud fra en arbeidsgiver om jobb så snart lappen er i boks, så er det nok en relativt smal sak.

Lenke til kommentar
Det er flere ting som en våken saksbehandler legger merke til:

- Det er meget vanlig at de vil ha kopi av siste lønnslipp samt siste selvangivelse.

- Mange krever at lånetrekket kommer fra en konto i samme bank, og ikke minst at lønn kommer inn på denne konto. Det er også vanlig at bankene sender en fullmakt til oppgitte arbeidsgiver, som du har signert, om at din lønn skal inn på et kontonummer hos dem, som arbeidsgiver igjen må signere og returnere.

8082282[/snapback]

Vel, dette er jo ikke helt rett da. I dag kan du nesten få forbrukslån hvor som helst, om det er banker eller andre finansinstitusjoner, og disse krever sjelden eller aldri noe av det du nevner der. De gir deg pengene til den kontoen du vil og du kan bruke pengene til hva du vil.

Det er jo ikke huslån på mange 100tusen han skal ha heller...

Lenke til kommentar

hvilken bank gjør dette?

vil slippe masse mas med å sende inn fjorårets ligning og lønnslipp.

En internetsøknad som dem enten avslår eller innvilger lånet.

står jo de i de fleste låntilbyderer at du får vite om du får lånet eller ikke med en gang..

faen meg bare tull..jevla

og er det mulig å låne selv om man er arbeidsledig og får penger fra nav?

Endret av 555555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...