Gå til innhold

Ixus 40 - Finnes det deler?


Anbefalte innlegg

Var så dum at jeg leverte inn kameraet der det var kjøpt, de sendte det til diagnose hos Canon Norge tror jeg. De fant fuktskade. Nå må jeg betale nesten halvparten av hva kameraet koster nytt for å få det tilbake.

 

I ettertid har jeg lurt på om det ikke finnes noen som selger deler til det , orginalt eller ikke, så kunne eg kansje fiksa det selv.

 

Noen som vet?...Savner kameraet :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal være rimelig fingernem, nøyaktig og ha tilgang til mye utstyr for å kunne reparere noe så delikat som et kompakt digitalkamera. Om det finnes noen som selger deler, så får man sjelden kjøpt enkeltdeler, men heller "moduler" da et kompaktkamera ofte er delt opp i et lite antall moduler. Er en liten del av kameraet defekt, må hele modulen som den defekte delen sitter på byttes ut. Det er slik de gjør det på verkstedet, og derfor blir det gjerne så dyrt å reparere et kamera (selvfølgelig tar jo reparatørene en skummelt høy timespris også).

 

Men tror det blir vanskelig å finne noen andre enn Serviceproffen (Canons verksted) som har denne type deler på lager i Norge. Du må jo også vite hvilke deler som er defekt, hva de heter, og ofte nøyaktig hvilken versjon av denne delen du trenger for at den skal passe sammen med resten av kameraet (dette kan variere selv i samme utgave av et kamera).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...