Gå til innhold

Nybegynner tips - Armed Assault - multiplayer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann, har selv spillt Armed Assault i noen måneder nå (siden realease i tyskland) og ser jo at det er mange ivrige Norske spillere her på forumet som ikke kan vente med å klipe rundt den Europeiske versionen som er kommet nå :D

Mange her er nye for OFP-Serien, andre ikke, men i denne lille "bruksanvinsingen" skal jeg fortelle litt om multiplayer i Armed Assault, hvordan man kommer igang multiplayer =)

Vi starter da med kommunikasjon, Chat, hvordan funker den ?

Chatten har forskjellige farger, fargene skiller forskjellige "chat rom"

Vi starter med å forklare de forskjellige fargene:

HVIT - Denne chatten kan sees av alle og snakkes i av alle.

Blå - For dine allies (ikke fienden) kan se denne

Gul - Kjøretøy - Alle som er inne i samme kjøretøy, kan se og snakke i denne.

Grønn - Alle som er i samme "tropp" som deg vil kun se denne, du vil legge merke til når du velger "klasse" når du joiner ett multiplayer game, så er det delt opp i flere "Tropper" eller "lag"

Direct Communication (lilla) - Dette er en chat mulighet hvor teksten vil komme på skjermen som en "tekstboble" midt på skjermen nede, denne kan kun ses av de som er innen "snakke rekkevidde"

"Hvordan bytter jeg chat da?"

Dette gjør du enkelt ved å bruke "." (Punktum) og "," (komma).

"Hvordan språk snakkes det i chatten ?"

hehehe, ingen fasit svar der, men jeg ønsker jo da gjerne at man snakker Engelsk, jeg er lut lei av å komme inn på en Engelsk server og finne chatten full av tyskere osv. Og det blir andre og, hvis de finner chatten full av Norsk.

"Hvorfor snakke Engelsk?"

Ja nemli, fordi Engelsk er vel det største globale språket i verden ? de fleste kan de like godt som morsmålet sitt, hvis du snakker Engelsk, vil du få bedre kommunikasjon med resten av laget ditt du spiller med, og gjør spillet mye morsomere.

Da har vi tatt for oss chatten.

Hva er de forskjellige Multiplayer typene ?

Vi har flere forskjellige multiplay typer på de forskjellige serverne, og de er:

- Coop - Mest populere, denne går ut på at den siden du er på skal bekjempe "Boter" som er på mappet, og da er det forskjellige oppdrag som skal utføres, f.eks sabotere en radiomast, eller ta ut en fiendtlig base, eller Blackhawk down scenaria (Det er uttalige mange)

- Deathmatch - Her er det Alle mot alle, man respawner ettersom man dør, målet er å drepe så mange som mulig, å dø så lite som mulig selv.

- Team Deathmatch/flagfight - Samme prinsipp som Deathmatch, bare at her er det 2 lag som kjemper mot hverandre, og du kan hente ett flag fra fi sin base og få ekstra poeng

- Capture the Island - to lag kjemper mot hverandre om å få kontroll over hele den enorme øya. Disse kampene kan ha 100 spillere, noe som er insane artig.

- Capture the Flag - Sier seg selv, ditt lag må få tak i flagget og bringe det tilbake til deres egen base.

Det er også flere servere som kjører modede map, hvor det er om å kontrollere forskjellige "soner"/små områder. hvor 2 lag kjemper mot hverandre. personlig kan jeg ikke fordra disse.

Jeg er brennsikker på at jeg har glemt en nå, men kommer ikke på hvilken :p

Hvordan finne best server

Her må du basere deg på å se på ping først, når man får dårlig ping i armed Assault ligger man ann til å få desync også (det som kalles lagg).

Finn en server med foretrukket game mode, med spillere inne, uten passord, og lav ping. og gjerne en med ett Engelsk navn for å være sikker på at du kan i det hele tatt spille sammen med resten av teamet ditt uten å miste den ekstra feelingen.

Anbefaler servere som: GDT, 16AAB, -eutf-, Rifles og....hjernteppe :p

Bruk "Filter" muligheten nede på menyen i multiplayer browseren og bare søk på server navn som de nevnt overnfor f.eks ;)

God Goodwill

God Goodwill ingame er noe som er flott og ha, ha ett godt rykte på serverne, at du oppfører deg.

Ikke stikker av med andres kjøretøyer, holder deg i en gruppe med andre spillere, for å få større ildkraft, og lettere for å bekjempe fiender, en lekse du vil lære, å gå Rambo i Armed Assault,er noe du aldri vil gjøre vellykket !

Vær høffelig overnfor andre spillere.

Og hvis du overhode ikke kan fly helikopter, vær så snill å ikke prøv å lær deg dette i Multiplayer, det er ikke noe som er lett, og krever rett og slett gode ferdigheter, joystick, and a clear mind. å bli møtt når du joiner en server hvor alle Pilot slottene er tatt, og seff alle heliene er krasjet, er noe alle hater, heliene er det desidert beste transport middelet i Armed Assault, alle er avhengive av at de funker og har dyktige piloter.

Ser ut som at jeg prøver å fortelle dere hvordan dere skal spille, det gjør jeg for deres egen del, det gjøre det så mye enklere å finne seg ett "squad/clan" ;)

Mvh.

Lucas

InGame Arma: [Rifles]_Rfn_BadBrad

Endret av Lucas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...