Gå til innhold

Realisme i BF2


Anbefalte innlegg

Hodeskudd er vel dødlig uansett hvilket våpen som blir brukt.

8069616[/snapback]

 

 

det er det ikke, en BF soldat kan lett ta et smg eller pistolskudd til hodet, men med sniper-rifle er det ned med en gang.

8070354[/snapback]

 

Det er jo realistisk. Pistolskudd, SMG, 9mm kuler kan ikke gå gjennom en hjelm. Men AK, G3, PKM alle disse dreper med et skudd mot hode. "grov kaliber" Så regner med at det er sannsynlig at ikke alle våpen dreper med et skudd. Det med Gatlin er latterlig derimot.

8071557[/snapback]

 

det med gatling er også sprøyt. uber lett å få TK hvis du kødder med Phalanx på hangarskipet. Ikke mange soldater tåler mer enn 1 kule fra cobra'en uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, mange gode poenger her. Hvis man vil ha realisme burde man kanskje titte på ArmA. BF2 sikter på noe litt mindre realistisk. Gjør meg intet. Et sted mellom Serious Sam og ArmA passer meg ypperlig.

Og om Phalanx kanonene, de er RADAR-styrt i virkeligheten, mens i BF2 kan man bemanne dem.

BF2 prøver ikke å være en simulator, men det har mange realistiske trekk. Og mange ikke fullt så realistiske trekk (som fallskjermen f.eks.).

Og ja, første post var litt motsigende. Terningkast 2.

Lenke til kommentar

Om det er realisme du er ute etter får du melde deg til tjeneste i Iraq eller Afghanistan.

 

BF2 er et spill som i følge DICE skal være morsomt å spille for så mange som mulig. Da er greit å tåle litt mer enn et menneske ville gjort i virkeligheten. Ellers ville spillingen for de fleste (inklusive meg) blitt noe slikt som følger:

 

Spawn - løp - dø- vent - Spawn - løp - dø- vent - Spawn - løp - dø- vent.

 

Det hadde jeg ikke giddet. Jeg har prøvd meg på PR, men jeg synes det ikke er noe morsomt. Kanksje fordi jeg ikke er god nok.

Lenke til kommentar
Kan ikke dy meg R@ge, kulene til A-10 en og på Apachen er 30mm.

 

Og en kule fra A-10 en kan ØDELEGGE en tanks.(Real life)'

 

Merker nå at MrLee også har skrevet at kulene til A-10 en og Apachen er 30mm  :blush:

8071312[/snapback]

 

Sånn er det... vel.. var litt kjapp der ja.. vel..vel.. vi har vel alle gjort en feil eller??

 

fant også ut at Aphachen hadde 30mm kanon ja... (real life) :blush:

 

Men uansett, 20mm er ei stor kule som du ikke forteller kompissen din om etterpå(real life)

 

hvor nå enn den kommer fra da altså... :dontgetit:

Lenke til kommentar
3 skadepoeng? av de 100 man har? det skulle jeg like å se dokumentasjon på.. tipper at nesekanonen på cobraen i spillet (som ER 20mm) gjør mer enn 3 hp skade...

8070527[/snapback]

 

Husket på hvor jeg hadde det fra... husket jammen feil der også...

 

Huff.. vel.. jeg beklager...

det var i forbindelse med lanseringen av Project Reality v0.5 at det oppsto noen "komplikasjoner", og Eggman forteller om nødvendige tweeks for å få det til å bli mer realistisk....

 

Jeg kopierer utraget som jeg hadde lest og som jeg altså ikke husket helt korrekt...

 

EA / DICE had this set to 900rpm @ 6 damage per round. SIX lol. These are 20mm AP rounds!

 

We still have a few bugs to sort out and quite a bit more testing on weapon system tweaks. When I set the Hellfires to real world ranges you could rain down Helltillery on the MEC base from the carrier in Gulf of Oman 

 

Here's an example of a weapon system tweak that we have to work through issues with... we just figured out that we were using the vBF2 Phalanx system (carrier defense). EA / DICE had this set to 900rpm @ 6 damage per round. SIX lol. These are 20mm AP rounds! To put that into perspective a 20mm round from a Phalanx in vBF2 striking a human being in the chest would not make them bleed (by that I mean the PR bleed level).

 

In the conversion to PR damage 20mm rounds do about 160 damage iirc (enough to vaporise a player). Compared to 6 lol. Quite a difference heh. Wrt the firing rate, we're capped at 1800rpm (engine limitation). So to model the actual ~3900 rpm firing rate of the Phalanx, what we do is duplicate the damage in an explosion so that each round is effectively doing about 2.2x the base damage, thus somewhat simulating a much higher rate of fire. Don't question my math heh .. I'm tired

 

So each round does FIFTY EIGHT times the damage they do in BF2 and the firing rate is DOUBLE that of BF2. So a 1 second burst from a Phalanx in PR delivers 2000 points of damage. Compare that to 100 points of damage from vBF2 and you can see why the Phalanx is en exercise in futility at preventing carrier raping.

post_snapback.gif

 

Vi kan fortsatt si at vBF2 er utrolig urealistisk da, og det var jo primært det jeg ville formidle...

 

huff... :blush:

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Phalanxen på Carrieren er ett spesiellt tilfelle. Den er ikke ment å brukes mot personell, men fly. Det kalles balanse. Ettersom USMC har flere av sine commander assets på carrier til tider, må PLA og MEC ha muligheten til å bombe dem for balansens skyld. en phalanx som gjør 2000 hp skade pr burst sier det seg selv at er litt ubalansert. Greit i PR, der carrieren ikke er ment å bli angrepet uansett, men ikke i BF2 :)

 

Ja det er urealistisk, men det er BF2, det er ment å være gøy, ikke realistisk.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Phalanxen på Carrieren er ett spesiellt tilfelle. Den er ikke ment å brukes mot personell, men fly. Det kalles balanse. Ettersom USMC har flere av sine commander assets på carrier til tider, må PLA og MEC ha muligheten til å bombe dem for balansens skyld. en phalanx som gjør 2000 hp skade pr burst sier det seg selv at er litt ubalansert. Greit i PR, der carrieren ikke er ment å bli angrepet uansett, men ikke i BF2 :)

 

Ja det er urealistisk, men det er BF2, det er ment å være gøy, ikke realistisk.

8074322[/snapback]

 

Ok.. greit nok det da.. dumme meg trodde dette var tilfelle for alle 20 mm våpen i vBF2 jeg da.. huff.. jeg har jo aldri spilt det så det var jo lett å gå i den fella...

 

men det var i hvert fall dette inlegget til eggman om Phalanxen jeg hadde den informasjonen fra, og jeg vil nesten tro at det er tilfelle siden de tross alt satt å kodet dette om fra vanilla settings...

 

Jeg skjønner veldig godt ditt argument MrLee,

om at det er viktig at det er gøy, og nettopp fordi vBF2 ikke er spessielt realistisk velger noen få av oss et annet alternativ: "fordi vi synes det er mer gøy".

 

Det er kun et spørsmål om smak dette her....

 

noen liker tross alt war of warcraft også....

Lenke til kommentar

Som nevnt før du la inn innlegget ditt, spiller bare PR for tida jeg og :)

 

Det er mye mer gøy en vanilla BF2, men på en annen måte. Det er jo en såpass stor konvertering at det i essens blir ett nytt spill.

 

Men snart går det vel bare i Armed Assault da... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...