Fredrik- Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Mitt oppsett: Prosessor: Intel Core 2 CPU 6400 @ 2.13 GHz Hovedkort: Fujitsu Siemens MS-7293 Skjermkort: NVIDIA GeForce 7600 GS Minne: 2046 MB (Vet ikke hastighet eller produsent) Når jeg spiller C&C Tiberian Sun 3 demon ved default settings (1024x720 oppløsning, og satt til "high" automatisk) så går det generelt litt tregt og smålaggy, lyden skraper litt innimellom også. I CS hakker modellene fremover isteden for å løpe fremover. NSFC kræsjer iblandt og har generelt lag og dårlig grafikk selv om systemet burde kjøre det helt fint . . Hva skjer, og hvorfor? Bruker den nyeste nVidia driveren. Det føles som om PCn min suger kraftig, men i XP husker jeg ting gikk mye bedre, spilte HL2 i fullt uten tegn til lagg..
Donnie Darko Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Sikker på at du har installert alle driverne?
Fredrik- Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Ja, men den eneste jeg har installert utenom gj. win update er skjermkort drivern hvis det har noe å si..
nero78 Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Sliter med å få vista til å yte noe spesielt jeg også. Må nok bare smøre oss med tålmodighet til skikkelig drivere fra nvidia, lydkort osv kommer. Dessuten bør det komme noen patcher fra MS snart som hjelper på litt.
Danny Boy Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Ifølge PC World Norge bladet nummer 1 - 2007 så står det at om du oppgraderer til Vista vil pc-en bli tregere. En pc med 3 GHz P4-prosessor og ATI Radeon 9600 ProE skjermkort kjørte Photoshop-testen 13 prosent tregere. På testen med fleroppgavekjøring var Vista 10 prosent tregere og i spillet Far Cry 15 prosent tregere. På pc-er med integrert grafikk var ytelsesfallet enda større. En pc med tokjerne-prosessoren Athlon64 X2 4200+ og grafikkkortet Geforce 7600GS leverte 25 prosent færre bilder per sekund etter at den ble oppgradert til Vista. Men me multithreading i Vista skulle det gå raskere enn i XP. Vi får se, som nero78 nevner så får vi bare vente på noen saftige drivere. Endret 1. mars 2007 av MacGyver007
TCi Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Ja, men den eneste jeg har installert utenom gj. win update er skjermkort drivern hvis det har noe å si.. 8048420[/snapback] Regner med at det er pga. du ikke har installert drivere til skjermkortet ditt (fra produsenten). 32bit Vista 64bit Vista Grunnen til at Vista generelt er tregere i spill, er fordi driverene er ikke gode nok ennå. Vista har flere nye API-er som er skrevet fra grunnen av for Vista. Dagens drivere er ikke skrevet godt nok for å utnytte Vista skikkelig ennå. Men det kommer. Derimot er det noen få spill hvor Vista faktisk slår XP også, så det er sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå