Gå til innhold

Gainward GF3 ti/450


JustMe

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål angående dette kortet..

Når man instalerer driverene som følger med kortet kan man velge en safe, og en enchanted versjon disse er klokket forskjellig, noen som vet hva hvor mye disse er klokket til ?

 

Kan man bruke expert tool sammen med ref. drivere fra nvidia? Eller virker disse bare med driverene levert med kortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det skal gå fint an å bruke ExpertTool med ref-drivere...har gjort det selv med mitt Gainward CardExpert GeForce 2 Pro.

Cluet er at ExpertTool bruker en maskinvarebasert ("low-level") måte å overklokke på, den kommuniserer direkte til maskinvaren. Den andre måten ("CoolBits") er en driverbasert (software) løsning, som innebærer at skjermen blir svart en liten periode når hastigheten forandres på kortet.

 

Men istedet for ExpertTool bruker jeg RivaTuner RC8.2, et tweake-program med mulighet for low-level overklokking som ExpertTool. I tillegg kan du endre på mange andre instillinger for skjermkortet. Man kunne tidligere hente det ned på http://www.guru3d.com men nå er denne siden nedlagt. Anbefaler da http://www.nvworld.ru (russisk side, bra russiskkunnskaper/navigasjonssans behøves)

Lenke til kommentar

Ok, fant i grunn ut det meste selv nå. Sleit mye med å finne drivere som virket....

Startet med 23.11, her fikk jeg ikke noe skikkelig bilde på skjermen, bare noen striper på sia osv..

Deretter prøvde jeg nividia driverene som fulgte med på cd, lurer på om dette oxo var 23.11 men fikk ikke sjekket dette, samme problem her... deretter installerte jeg noen gamle nividia drivere som lå på samme cd, disse funket fint.

 

Så er det andre som har lignende problemer med dette skjermkortet? Eller er dette et "vanlig" problem med 23.11 driverene ? eventuelt noe annet som kan gjøre dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...