Gå til innhold

Din Command & Conquer 3 (demo) anmeldelse


Anbefalte innlegg

Tror nesten jeg må bestille The First Decade. Savner den nostalgiske command & conquer følelsen. Cdon selger godpakka for svimlende 189,- kr. Blir mye moro for de pengene ja.. Men EA må absolutt prakke på oss det kvalmende, usle Renegade som de kaller et spill, likeså med Generals. Men verdt penga uansett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes spillet var skuffende...

Treg gameplay, dårlig kamera og ingen C&C følese, MEN jennifer morrison er med i spillet nais :D

8053559[/snapback]

 

Enig i at gameplayet føltes treigt. Ting tok alt for lang tid...

Og kameraet er nesten håpløst. Zoom inn er unødvendig og ubrukt, mens zoom ut ikke fins, selv om det trengs mye.

Lenke til kommentar
Synes fokuseringen på denne "kloke" AI'en blir litt drøyt. Greit nok, den skal for all del være tilstedeværende Men hvor mange ganger spiller du gjennom singleplayer delen? Toppen to vil jeg si, siste gang bare for å få med historien en gang til. Det er nå tross alt et strategispill hvor computeren aldri kan overgå et menneske, til syvende og sist.  C&C har for meg alltid vært synonymt med multiplayer. Får håpe den delen klarer å imponere litt.

8052184[/snapback]

 

Vel ja, her kan jeg til dels si meg enig i det du sier angående AI`n, men på tale om single player så er jeg heller sterkt tatt uenig da C&C for min del først og fremst har vært et single player RTS - i motsetning til f.eks Total Annihilation.

 

Derimot syns jeg multi i Tib War virker lovende utifra det jeg har sett og hørt så langt, tenker da spesielt på den gratis klienten hvor man kan "spectate" spill som foregår online (dog, man kan ikke spille selv ;p) uten å betale for det. :)

 

Helga 30.03 -> 1.04 er hvertfall ikke mange som vil se noe til meg i det virkelige liv.

Lenke til kommentar

AI-en er faktisk ikke klokere på brutal. Den får bare mer ressurser og bygger fortere osv. AI i seg selv blir ikke mer effektiv, men den får mer cash per tidsenhet, og bygger muligens også bygninger fortere. Derfor kan den angripe deg hardere og fortere enn ellers.

Lenke til kommentar
AI-en er faktisk ikke klokere på brutal. Den får bare mer ressurser og bygger fortere osv. AI i seg selv blir ikke mer effektiv, men den får mer cash per tidsenhet, og bygger muligens også bygninger fortere. Derfor kan den angripe deg hardere og fortere enn ellers.

8053899[/snapback]

Hvis det stemmer, ja da må jeg le.. Det er et typisk eksempel hvor lettvint noen utviklere velger å gjøre det. At det i det hele tatt praktiseres enda, ble jeg litt overasket over. Greit for noen år siden da teknologien ikke var der.

 

Men med andre ord, så er det jo direkte juks å spille mot brutal.

Leser nå på game features på hjemmesiden og de roser jo sin "AI-teknologi" opp i skyene, eks: "AI use its own tactics to give you the highest level of challenge"

 

Må teste litt mer så jeg virkelig får gjort opp en endelig mening her.

Lenke til kommentar
AI-en er faktisk ikke klokere på brutal. Den får bare mer ressurser og bygger fortere osv. AI i seg selv blir ikke mer effektiv, men den får mer cash per tidsenhet, og bygger muligens også bygninger fortere. Derfor kan den angripe deg hardere og fortere enn ellers.

8053899[/snapback]

Hvis det stemmer, ja da må jeg le.. Det er et typisk eksempel hvor lettvint noen utviklere velger å gjøre det. At det i det hele tatt praktiseres enda, ble jeg litt overasket over. Greit for noen år siden da teknologien ikke var der.

 

Men med andre ord, så er det jo direkte juks å spille mot brutal.

Leser nå på game features på hjemmesiden og de roser jo sin "AI-teknologi" opp i skyene, eks: "AI use its own tactics to give you the highest level of challenge"

 

Må teste litt mer så jeg virkelig får gjort opp en endelig mening her.

8054752[/snapback]

 

Tok en liten testrunde for å se om det folk har skrevet på andre forum virkelig stemmer. Og det gjør det nok. Jeg laget to ekstra harvesters og drev og lagde mitt andre refinery (jeg prøvde å booste produksjonen min maks), da motstanderen kom med en diger gjeng kjøretøyer - tanks, buggys og infanteri. Da stoppet jeg spillet og så på statistikken:

 

post-116073-1172769363_thumb.jpg

 

Han har 5 ganger så høy inntekt og har produsert nesten hundre enheter, mens jeg lagde 11. Jeg husker ikke hvor lenge jeg spilte, men det var jammen ikke lenge.

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar
Han har 5 ganger så høy inntekt og har produsert nesten hundre enheter, mens jeg lagde 11. Jeg husker ikke hvor lenge jeg spilte, men det var jammen ikke lenge.

8054936[/snapback]

Dette minner meg stygt om da jeg spilte RedAlert i mine yngre dager. Jeg skulle slå fienden på Hard (tror det var den vanskeligste graden). Fienden bygde mye kjappere og hadde tilgang til mer ressurser. Det gjorde det nærmest umulig, da den gjerne ville storme etter 2 min med enheter det normalt tar en stund før du får tilgang til.

Dette er ti år siden, skal si utviklingen har gått fremover.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Han har 5 ganger så høy inntekt og har produsert nesten hundre enheter, mens jeg lagde 11. Jeg husker ikke hvor lenge jeg spilte, men det var jammen ikke lenge.

8054936[/snapback]

Dette minner meg stygt om da jeg spilte RedAlert i mine yngre dager. Jeg skulle slå fienden på Hard (tror det var den vanskeligste graden). Fienden bygde mye kjappere og hadde tilgang til mer ressurser. Det gjorde det nærmest umulig, da den gjerne ville storme etter 2 min med enheter det normalt tar en stund før du får tilgang til.

Dette er ti år siden, skal si utviklingen har gått fremover.

8055344[/snapback]

 

Ja, jeg er nesten skuffet over hvordan en så lovende spillserie har utviklet seg siden RA2. Generals var et feilspor, og med mindre EA fikser de mange klagene fok har hatt på demoen så er C&C 3 et feilspor også (som om EA noensinne har giddet å fikse noe). De har ikke engang den berømte C&C-musikken fra Frank Klepacki. Vurderer mer og mer å gå for SC istedet, hvor man i det minste får oversikt over hvor enhetene er. Så kjøper jeg kanskje dette spillet når det kommer på billighylla.

Lenke til kommentar

Ja, jeg sitter i samme båt som deg. Har forhåndsbestilt Kane-Edition som vil koste ca 500,- Men nå vet jeg ærlig talt ikke. Førsteinntrykket var dårlig, og da lover det heller ikke så godt. Absolutt ikke verdt pengene på grunn av navnet.

Laster ned demoen av SC nå, prøver det før jeg avbestiller..

Lenke til kommentar
Ja, jeg er nesten skuffet over hvordan en så lovende spillserie har utviklet seg siden RA2. Generals var et feilspor, og med mindre EA fikser de mange klagene fok har hatt på demoen så er C&C 3 et feilspor også (som om EA noensinne har giddet å fikse noe).  De har ikke engang den berømte C&C-musikken fra Frank Klepacki. Vurderer mer og mer å gå for SC istedet, hvor man i det minste får oversikt over hvor enhetene er. Så kjøper jeg kanskje dette spillet når det kommer på billighylla.

8055454[/snapback]

 

Å si at det blir et feilspor blir feil, da det flertallet mener dette totalt sett er et godt gjennomført spill allerede. Når det er sagt er det ikke perfekt. Jeg er også enig i ting som zoom, musikk og museklikk. EA har allerede sagt at de vil gi ut en patch for sistnevnte, men avkrevftet at musikken blir endret. Forhåpentligvis blir zoom fikset i en senere patch også.

 

Og det er ingen grunn til å sutre over at brutal "jukser" ved at den har 200% income (i.lfg. EALA predator er dette eneste "hack") og spiller svært aggresivt. Det ligger i navnet at dette er en vanskelighetsgrad man må slite for å klare. Enig i at spranget mellom Hard/Brutal er litt stort, men når alt kommer til alt synes jeg de har fått til en god (nok) AI.

 

At gameplayet er tregt er mener jeg også er feil, da man lett kan utkjempe en match på 10-15min. I demoen er jo game speed låst også, men i fullversjonen vil man kunne endre dette.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med mange her, irriterer meg litt over kameraet. Mitt favoritt RTS er uten tvil Red Alert 2, og selv om C&C 3 så langt er det beste siden den tid (av de jeg har spilt ihvertfall) så ble jeg ikke veldig imponert. Men men, klarer vel og skvise noen timer underholdning ut av det likevel... pluss for bra videoer skal de ihvertfall ha (spesielt pga en del kjente skuespillere også)

Lenke til kommentar

Zooming, i tidligere RTS spill hadde ikke slik. Kamera var ett sted, og man flyttet det rundt på kartet. Nå skal jeg si at jeg liker zoom i spill som Warcraft 3 (og mange andre spill) fordi det gjør det mulig for moddere å lage bra cut-scenes inne i spillet, eller bare flotte "action" filmer. Men som praktisk bruk i ett RTS er det like nyttig som å lade en kannon med ei skilpadde. Oversikt er lik 0 og det å velge rett enhet til enhver tid er langt fra lett.

 

Zomme inn er en grei funksjon som sagt, men max zoom utover bør være mye lengre. Når maks rekkevidde på mange av de vanlige enhetene mine plutselig er like langt som jeg kan se på skjermen blir det fort for lite, feil enhets er i første rekke og blir slaktet for fote mens jeg står og strever med å redde det som kan. Slik bør det ikke være. Om artilleri ild plutselig detter rett ned i armeen er en ting, de er tross alt utviklet for å ha lang rekkevidde. Men når vanlige tanks eller infanteri plutselig plaffer løs utenfor skjermen merker man kjapt at man ser for lite, og rett og slett ikke har oversikt på hva som faktisk skjer. Man ser for lite på en gang.

 

FLASHY! Greit, jeg får innrømme at jeg til tider liker litt flashy effekter. Går noe i lufta så går det i lufta, og det er sjeldent ett pent eller ryddig syn. Men når skjermen ser ut som ett drapsforsøk på epleptikere er noe litt overdrevet. Jeg ser jo såvidt noe på skjermen med en gang lys strålene begynner å suse over skjermen.

 

 

Men, det var mye bra. En av de hyggeligste introene jeg har hatt i ett spill på grunn av at jeg er en gammel C&C spiller, og det var "Welcome back Commander". Rett og slett trivelig for en "gammel veteran" å bli møtt av :wee: Nostalgi kanskje? Men det gjør ikke underholdningen mindre for min del, og hva er vel poenget med å være så opprørt over C&C3 om ikke av nostalgiske grunner? Filmene er også tilbake. CG er vel og bra, men er det noe jeg aldri ville byttet ut for de beste CG filmer så er det westwood sine små film snutter, b-film kvalitet eller ikke (ren gjett så KAN det ha noe med at dette ikke er en film?)

 

Jeg har kun prøvd en demo, og demoer er generelt ikke like bra som det egentlige spillet. Det er derimot ingen grunn til å tro at full versjonen blir bedre, men jeg håper sårt på bedre oversikt i form av kamera lengre ut. Kjøper kanskje spillet, kan ikke si jeg liker EA generelt siden de har hatt en tendens til å svikte ved ca...hvert eneste av spillene deres som jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar

Må si at det eneste virkelig gode EA-spillet jeg har kjøpt var SSX3.

Og nå er det bare en brøkdel av gamle Westwood som utvikler C&C 3. Det er blant annet derfor de ikke kan ha den gode gamle musikken lenger - artisten ville ikke være med på EAs flyttelass, og stakk sammen med mange andre.

 

Enig i at en god demo sier det meste om spillet. Jeg spilte demoen til Age of Empires i flere måneder før det kom ut, og da visste jeg at jeg skulle ha det. Dessverre for C&C 3 er jeg nå mer interessert i CG-scenene og historien enn å spille selve spillet....

Lenke til kommentar
Enig i at spranget mellom Hard/Brutal er litt stort, men når alt kommer til alt synes jeg de har fått til en god (nok) AI.

8055632[/snapback]

Selve AI'en (hvordan fienden oppfører seg) er grei nok, Men det kunne vært så mye bedre. Uavhengig av vanskelighetsgradene, oppfører fienden seg nogenlunde likt uansett. Ikke noe særlig taktisk og ikke sans for strategi. Det burde kunne være mulig å gjøre intelligensen litt mer uforutsigbar. Det blir jo omtrent som å spørre dama om hu orker sex..

 

Men hvis jeg har forstått deg riktig, så mener du at definisjonen på god AI heller er at fienden bare er overlegen, enn at den faktisk kan gjøre noen strategiske valg og hvor begge starter med et likt utgangspunkt?

 

 

Dessverre for C&C 3 er jeg nå mer interessert i CG-scenene og historien enn å spille selve spillet....

8056438[/snapback]

Du har foreløpig rett. Filmene er faktisk mer fristende å tenke på, enn selve spillingen.

Lenke til kommentar

Jaja, då teste jeg campaing, var ikke veldig overbevisende akkurat.

 

Er dere enig i at alt føles som om det går på autopilot?

Når jeg spiller RTS, så vil JEG være i kontroll. Jeg skal ikke ha noen masene på øre om ditt og datt, 90 lys som ligger og blinker på HUD en og noen som forteller meg hva jeg skal gjøre hele tiden.

 

Kameravinkelen var håpløs og zoomen like så.

Grafikken var grei, men veldig blankt og "tegneserieaktig".

Likte vidoene og introen godt, men selve gameplayet :thumbdown:

 

Mer av samme, same shit,different wrapping :nei:

 

Back to supcom. Skulle abstinensene melde seg, så har jeg first decade i hylla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...