Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Druid/Lock er bra ja, men det slår ikke restokin/rogue. Om druids er restokin går de aldri oom nok til at en lock kan drepe dem eller partneren.

 

Druid/lock kan heller aldri tape mot restokin/rogue, fordi med cyclone+fear har du gode 30 sek med CC når trinkets er down, add roots og du har en eid rogue. Warlockens druid vil kunne drikke omtrent på kommando og man ender med en evighetsmatch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Druid/Lock blir eid av alle andre warlock+healer teams og warr+sham.

 

Alle komboer har en anti som får deg til å knele, det er bare snakk om å ha få av dem.

 

Jeg vil påstå at resto druid + rogue er sterkere enn restokin + rogue.

 

Gode 2v2 teams kan gibbe en restokin rogue veldig lett. (Mot andre outlast teams eier restokin vanlig resto spec ofc)

Lenke til kommentar
Druid/lock kan heller aldri tape mot restokin/rogue, fordi med cyclone+fear har du gode 30 sek med CC når trinkets er down, add roots og du har en eid rogue. Warlockens druid vil kunne drikke omtrent på kommando og man ender med en evighetsmatch.

 

Om de CCer 1 person, kan den andre jobbe på anti-drink. De fleste rogues har Throw-macro, som gjør at drikking er rimelig vanskelig med mindre man LoSer helt. Da legger også roguen press på warlocken eller warlockpettet i mellomtida.

 

En restokin kan også dra med seg pettet langt unna, og så DPSe det, mens roguen er på locken.

 

Joda, er enig i at det kan nærme seg en evighetsmatch, men selv i lengre fights så er det større sjanse for at rogueteamet får ned 2 pets enn at lockteamet får inn lucky burst som dreper en ShS-rogue/druid.

 

Og PcT: er shaman/warr virkelig counter til druid/lock? Med en totemattack-macro på pettet, samt pettet på passiv + brukes kun til å counterspelle, så legger de veldig mye press med CoT og skade.

 

Har ikke spilt verken shaman/warr (warren min gikk emo over wow-pvp og quitta rett etter at jeg nådde 1850 på shamanalten) eller druid-lock på høyere rating, men har lagt merke til at det ikke er noen lek.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Ja, shaman/warr er anti combo. (Priest/Warr er like ille, men mye mye mye sjeldnere)

 

WF varer 9 sec etter cast, så den er oppe hele tiden.

 

Shaman PURGESPAMMER warlock og fokuserer seg på earthshocke/grounde alt druid'n gjør (Skal en druid holde en warlock med 5/5 sunders på seg som blir purgespamma og dpset som faen av en WF warr må han kaste, og når shaman grounder og shocker blir det ekstremt stress for han, ender alltid opp med død warlock.

 

Husk at shaman+warr får freekill på felhunter (Og vw dør fort av 20% skade fra en s3 warr med WF & searing totem fra shaman)

Lenke til kommentar

Jeg bruker noe sånt:

 

/cast [target=focus] Throw

 

Man kan godt gjøre det manuelt også, men jeg synes denne er mer chill.

 

Det her høres kanskje litt arrogant ut, men jeg antar at du ikke vet hva bugdrinking er, siden du ikke er så erfaren i PvP Lycanthrope :p.

 

Om en healer venter et par sekunder, og så kaster en stor heal (+ hot om det er hotclass) slik at han er ute eller kommer ut av combat mens han kaster, så kan han sette seg ned for å drikke rett etterpå dersom han spammer Star's Tears-knappen.

 

La oss si at du er på motstanderens DPS-klasse, da kan du forhindre bugdrinking ved å kaste throwing weapon på han.

 

Man kan ikke alltid stole på at partneren sin har tid til å gjøre alt samtidig. Dersom druidpartneren må løpe ut i feltet for å forsinke drikkingen til den slemme motstanderen, så kan han fort eksponere seg for skade / CC, eller avbryte sin egen drikking.

 

 

PcT: Tenkte mer på Tremor-totem. Totem-macro mot tremortotem, og så kan locken feare shamanen. Med CoT + Cyclone + Fear + Spell lock så er det veldig slitsomt for en shaman å holde folk i live.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Husk å slenge opp en focus target først, ellers blir det bare kluss. Dersom motstanderen ikke bugdrinker, så er det ikke noe vits i å bruke macroen forresten, med mindre han skal løpe ut av LoS for å drikke. Da slenger du ut throw, og så burster du target. Healeren må da vente 6 sek til, og så flere sekunder før tickene går inn.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Quicko, åssen warrior er det du tenker på som ikke stopper fear's?

 

Felhunter er det første som dør, warrior popper AP trinket og har WF oppe så er den død før druiden har kastet NS macro'n sin.

 

CoT & Cyclone blir ikke noe større problem når du som shaman plager druid med shocks + groundings (Druid'n vil ha mer en nok å cc'e warr om han skal bry seg med shaman) Ha earthshield oppe hele tiden, og en halvgod warrior som reflecter immolate hver gang han prøver (mao det blir bare dots som skader)

Lenke til kommentar
Har startet en setup med warrior, retridin og resto shaman.

Som dere sa et par tråder tilbake skal dette være en sterk setup.

Etter 60-70 kamper ser vi et klart mønster.

Jeg som spiller resto shaman blir tatt ned så fort at jeg klarer å få til veldig lite healing.

De to andre på laget mitt velger seg ett target og konser nuke på det mens jeg får all juligen fra resten samt alt av pets.

 

Er dette feil taktikk? Jeg tenker på at det kan være vanskelig for war og retridin å bruke dyrebar tid på å prøve å beskytte meg.

 

Jeg har satt to poeng i imp GW for å prøve å komme meg unna når jeg har mulighet til det.

Dette funker til dels, men som regel står jeg fast og må spamme meg selv.

 

Ideer til åpninger, taktikker for denne setuppen?

 

 

Toryama IV - Pain Redefined http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=68453

Toryama III - The Way of the Warrior http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=56947

 

Anbefaler at du og lagkameratene dine laster ned de to, de kjører retardin/shaman/warr combo på 2k+.

Kan være mange tips å plukke opp...

Endret av Cira
Lenke til kommentar

Jeg mener de aller fleste PvP-filmene ikke er særlig lærerike. Teamplayet er viktig, og nærmest ingen har commentary/vent-recording i filmene sine. Joda, de underholdende, men hva sitter man igjen med etterpå?

 

De små tingene veldig gode spillere gjør er veldig vanskelig å snappe opp ved å se filmen, og nærmest umulig å se for uerfarne spillere.

Lenke til kommentar

joa, men du ser jo også det store spillet da, "i WRetriRestoSha, bør vi fokusere Rogue mage eller priest i RMP?" slike ting er greie å få med seg, selv for uerfarne spillere når man ser filmer med "sin" setup. å legge merkelig til intervene chasing av druider og slikt er tyngre, men noe og mye lærdom er mulig å hente fra filmer imo.

Lenke til kommentar

Jeg og warrioren min outskilla totalt en druid i arena igår.

 

Etter å ha myka opp druiden i flere minutter begynner han å dette lavt. Warrioren er immune mot cyclone og roots, men har intercept på cooldown.

Druiden feral charger meg og kommer seg sånn unna warrioren min, det som er litt surt er at han 0,1 sek senere blir stunna av meg (bash). Warrioren min intervener og får inn den siste executen på en stunna druid i normalform.

 

Godt var det, jeg hadde slitt mot en rogue ganske så lenge og var påvei ned selv :p

 

Noen som har en god taktikk for resto druids mot roguer?

Lenke til kommentar

Hold Abolish, rejuv og 1 lbs oppe, du kan ikke tanke en rogue for lenge i bear (er ikke som med warr, bruker du en CD for å komme deg unna, kaster han to tilbake)

 

Ikke fake cast, mot en halvgod rogue kaster du bort tiden bare, heller bruk det på en uforventet tid..

 

Om roguen starter på din teammate først, start med faerie fire + roots istedenfor cyclone, han kaster bort CLOs eller trinket på det, om han clos'r har du en natures grasp kommende (bare pass på at når den proccer at du kjører faerie fire med ENGANG så han ikke vanisher)

 

Komme seg unna og stealthe selv er også veldig godt.

Lenke til kommentar

Det PcT sa er omtrent det jeg gjør. FF er viktig, restealths fra roguen sin side kan fort koste dere matchen. Jeg slenger gjerne ut FF mens jeg løper, hopper+drar musa så du roterer 180 grader, FF, løper videre.

 

Det hjelper å ha en liten oversikt over shadowsteps i bakhodet. Mens jeg kiter prøver jeg gjerne å komme meg ut av LoSen hans om det er få sekunder igjen til ShS, da får du et avbrekk hvor du kan slenge opp noen hots + abolish. Dersom warrioren får en liten åpning fra druid's CCs, er det deilig om han intercepter. Dersom roguen får inn en full duration blind spammer jeg voicecom så partneren får en sjanse til å sette han i combat.

 

Med en mace-spec warrior er det ganske greit å overleve. Noen rogues spiller ekstremt aggressivt, og popper shadowstep/vanish/blind/prep/clos med en gang. Da er det viktig å overleve i starten, og så blir det hele mye roligere.

 

Når enemy druid har brukt trinket, er feralcharge interrupt+bash+cyclone+fear fort nok til å gibbe en druid/rogue, og det setter utrolig mye stress på det andre teamet.

 

Jeg har boosta litt, og spilt med ulike warriors. Min erfaring er at det blir myyye vanskeligere mot druid/rogue uten mace spec.

 

 

Lite sidespørsmål til PcT: Du sa tidligere at druiden din prøvde ut restokin noen ganger. Hvordan gjør dere det mot druid/rogue da? :p Synes fighten er umulig uten tradisjonelt restospec.

 

Og ang. shamanenes evne til å chain interrupte: Shocks og cyclone har samme range for restodruid, 4 yard forskjell for restokin. Root 10/16. Se for deg en fotballbane. Warrioren står på avsparklinja, en shaman på den ene sida, og en druid på den andre. Rooter/cycloner druiden da, er shamanen utenfor range til å ESe, og har kun grounding totem hvert 11. sekund, samt at han må avbryte heals for å grounde.

 

Tar warrioren 1 root eller cyclone, kan shamanen feares. Dersom han pummeler, er fearen oppe før ny pummel er oppe, og bare RNG macestuns kan redde han.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Jeg og warrioren min outskilla totalt en druid i arena igår.

 

Etter å ha myka opp druiden i flere minutter begynner han å dette lavt. Warrioren er immune mot cyclone og roots, men har intercept på cooldown.

Druiden feral charger meg og kommer seg sånn unna warrioren min, det som er litt surt er at han 0,1 sek senere blir stunna av meg (bash). Warrioren min intervener og får inn den siste executen på en stunna druid i normalform.

 

Godt var det, jeg hadde slitt mot en rogue ganske så lenge og var påvei ned selv :p

 

Noen som har en god taktikk for resto druids mot roguer?

 

Du kan holde deg selv oppe i normal form med 3 lifeblooms og Abolish oppe hele tiden, bruk en hver sjangse på å komme deg langt bort.

Lenke til kommentar
Og ang. shamanenes evne til å chain interrupte: Shocks og cyclone har samme range for restodruid, 4 yard forskjell for restokin. Root 10/16. Se for deg en fotballbane. Warrioren står på avsparklinja, en shaman på den ene sida, og en druid på den andre. Rooter/cycloner druiden da, er shamanen utenfor range til å ESe, og har kun grounding totem hvert 11. sekund, samt at han må avbryte heals for å grounde.

 

og derfor bør ikke en shaman stå så passivt versus lock/dru, grei counter er jo å ghostwolfe fram til å stå mellom war/lock og druiden, for ikke snakke om at totem range blir garantert. i andre setup hvor shaman kan overleve at warrioren spiser litt CC, type war/dru (med 20/41 skal warrioren ha vanskelig med å holde følge med shaman solo), kan shaman stille seg veldig defensivt. Det har også fordelen at man kan dra war+war+sha med seg bak over i arenaen og tvile druiden til å komme nært for å heale, en switch til dru vil da skape muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...