Gå til innhold

Spørsmål angående bygging av hodetelefonforsterker


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å gå i gang med et skole-prosjekt der jeg skal bygge en hodetelefonforsterker fra skratch. Tenkte å basere den på dette prosjektet.

 

Det jeg lurer på er hvilke modifiseringer som kan gjøres for å øke lydkvaliteten. Tenker på å øke kapitansen i kretsen (i så fall hvor er dette mest hensiktsmesig, hvilke kondensatorer bør byttes ut?) og å bruke LM386-N4 istedenfor N1, evt. en annen OPP. AMP. som vil gi bedre lydbilde (kan seriekople 2 9v batterier for å få nok spenning).

 

Takker på forhånd for den hjelpen jeg får.

 

Edit: Skrivefeil og struktur

Endret av Xaser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg hadde vurdert å bygge noe annet enn den forsterkeren. Etter hva jeg kan se så er ikke lm386 serien noe hi-fi komponent akkuratt. Jeg tror ikke lm386 er en opamp forresten.

 

Her finner du ekstremt mye relevant og intressant lesestoff for å bygge hodetelefonforsterkere. Jeg vil anbefale deg å begynne med en "CMoy" forsterker, man får tak i alle nødvendige deler på elfa for noen hundrelapper og den er lett å sette sammen. Tror lyden i den vil være mye bedre.

 

Head-Fi er også en god ressurs.

 

 

Så kort oppsummert så tror jeg det beste du kan gjøre for lydkvaliteten er å bygge en annen forsterker som bruker en "hi-fi" opamp. ;)

 

Lykke til, det er knallartig å lage slike ting selv. Enormt tilfredsstillende når man har fått det til :thumbup:

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...